AKADEMIJA DRAMSKE UMJETNOSTI

Zagreb dobio novu kazališnu dvoranu

04.12.2013 u 09:58

  • +10

Otvaranje nove scene za studente ADU-a

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Bionic
Reading

Izvedbom komornog mjuzikla 'Prošlih pet godina' i prigodnim govorima, jučer je otvorena nova izvedbena dvorana zagrebačke Akademije dramske umjetnosti. Najveća kazališna, ali i filmska i televizijska škola u Hrvatskoj tako je napokon dobila svoju desetljećima sanjanu drugu scenu. Njezina adresa nije ista kao i ona Akademije, ali nije ni daleko – riječ je o dvorani u Frankopanskoj 22.

Tu praznu bijelu kocku kazališna je publika mogla upoznati samo sporadično, kao kad je u njoj gostovao Xavier Le Roy na Tjednu suvremenog plesa ili po ponekom gostujućem izložbenom projektu. U međuvremenu, poslužila je kao alternativni prostor za probe i nastupa studenata Muzičke akademije. Suradnjom dviju visokoškolskih ustanova i donacijom Hrvatskog Telekoma, dvorana je sad opremljena za scenske izvedbe, što zapravo znači, kako se moglo čuti na otvaranju, i da je Zagreb dobio još jedno kazalište.

S obzirom na gomilu produkcije, jer svaki je ispit kazališnih odsjeka ujedno i predstava, ADU odavno muku muči s prostorom za probe i izvedbe, što najbolje znaju upravo njezini studenti i nastavnici koji se doslovno bore za svaku minutu kad je ona u zgradi na Trgu maršala Tita 5 slobodna. Ideja o drugoj sceni stoga jest pomalo postala i mit, jer se naizgled o njoj samo pričalo ali se ništa nije radilo. Da nije tako, potvrdio je u svojem govoru prilikom svečanog otvaranja redoviti profesor s Odsjeka kazališne režije i radiofonije ADU Matko Sršen, jedan od najzaslužnijih za uspješni završetak priče o dvorani u Frankopanskoj. On se najprije sjetio pokojnog profesora Tomislava Durbešića, koji je svojedobno aktualizirao ideju osnivača ADU Branka Gavelle o akademskoj pozornici. No, morale su proći godine da se ona i realizira, u čemu su uvelike pomogli i mandati bivših dekana Branka Ivande i Enesa Midžića, te današnjeg Borne Baletića.

Želeći naglasiti koliko je pokretanje druge pozornice ADU važno, Sršen je ustvrdio kako je studirati kazališnu režiju bez dvorane u kojoj se može probati i igrati, gotovo jednako studiranju filmske režije bez filmske trake. Također je napomenuo kako je najbolji profesor kazališne režije publika, jer u dodiru s publikom i slušajući njezin odgovor, student režije najviše uči. Novom dvoranom upravo je to omogućeno svim budućim studentima ne samo režije, nego i glume, dramaturgije, pa i plesa.

Dekan AFU Borna Baletić u svojem je uvodnom govoru zaključio kako 'svi znamo da su naši studenti izvrsni, a s novom dvoranom u to ćemo se moći ponovno uvjeriti i mi i publika'. Nakon zahvala na HT-ovoj donaciji, koja je godinama čekala da se pretvori u audiovizualnu opremu ove dvorane, riječ je uzela i članica Uprave HT-a Nataša Rapaić, rekavši da je za kompaniju koja se bavi suvremenim tehnologijama i komunikacijom sasvim prirodno vezati se uz suvremenu umjetnost.

Nakon protokolarnog dijela otvaranja, novu scenu ADU 'krstio' je mjuzikl 'Prošlih pet godina', ofbrodvejska uspješnica američkog autora Jasona Roberta Browna. Nastao u suradnji ADU i Muzičke akademije, ovaj komorni spektakl za dva solista-glumca i orkestar nije izabran slučajno jer najavljuje i buduću suradnji glazbenika i kazalištaraca, iako njegova priča prati raspad braka mladog pisca u usponu i nešto manje uspješne glumice. U režiji Lee Anastazije Fleger i pod producentskim vodstvom Petre Jagušić, Tihana Lazović i Adrian Pezdirc izveli su ga glumački simpatično i sasvim u skladu sa žanrom, te vokalno iznenađujuće kvalitetno. Orkestrom koji čine Josipa Bartovčak, Krešimir Kottek, Kristina Mrčela, Iva Mihalj i Mario Pavlić, ravnao je Davor Kelić.