Retrospektivom američkog filmaša Samuela Fullera, sa 16 filmova nastalih od 1949. do 1982. godine, zagrebačko kino Tuškanac u četvrtak otvara svoj travanjski program.
Pod nazivom retrospektive "Stilska tabloidnost Samuela Fullera", kino Tuškanac će do 9. travnja prikazati najpoznatije autorove filmove, počevši od filma "Američko podzemlje" (1961), o organiziranom kriminalu, koji se pamti i po, za ono vrijeme, smjelom prikazu nasilja.
Iste večeri na rasporedu je "Bijeli pas" (1982), adaptacija autobiografskog antirasističkog romana Romaina Garyja, kojega je studio Paramount smatrao prekontroverznim i ubrzo ga bunkerirao. U američku distribuciju stigao je tek 1991. godine i dobio odličan prijem kritike.
U petak slijedi "Šok koridor" (1963), o novinaru koji se ubacuje u psihijatrijsku ustanovu kako bi riješio slučaj ubojstva.
"Film je odličan reprezent redateljeva 'tabloidnog stila' karakteriziranog zanimanjem za teme koji izlaze izvan okvira normalnosti", napominje se u najavi.
U nastavku večeri je "Velika crvena divizija" (1980), ratni film s Leejem Marvinom u glavnoj ulozi, zasnovan na Fullerovom vlastitom iskustvu iz Drugog svjetskog rata gdje je služio na raznim bojištima te dobio niz odlikovanja.
Za subotu je najavljen film "Goli poljubac" (1964), još jedan provokativan i uznemirujući rad koji je u Velikoj Britaniji bio zabranjen za prikazivanje do početka 1990-ih.
Tu je i "Grimizni kimono" (1959) koji počinje kao napeti policijski noir krimić, ubrzo prerasta u melodramu usredotočujući se na ljubavni trokut i rasna pitanja, a u završnici se vraća kriminalističkom ishodištu.
Program se nastavlja u ponedjeljak filmom "Pričvršćene bajunete" (1951), koji kombinira interes za učinke ratovanja na psihu i za kreiranje napetih akcijskih prizora.
Sličnom tematikom bave se i "Merrillovi ratnici" (1962), adaptacija knjige Charltona Ogburna Jr.-a koji je opisao svoja iskustva na dalekoistočnom ratištu. Film je snimljen na Filipinima s velikim budžetom, a dobro su ga primili i kritika i publika, dodaje se.
U utorak je na rasporedu "Čelični šljem" (1951), film o Korejskom ratu koji je Fuller snimio za samo deset dana i oduševio veći dio kritike te "Park Row" (1952), njegov autorski projekt o novinarskom miljeu koji mu je bio dobro poznat jer je to bila njegova prva profesija koju je jako volio.
Riječ je o drami koja sadrži i elemente noir krimića u pokušaju obračuna velike novinske kuće s malim alternativnim izdavačem.
Redateljski prvijenac "Ubio sam Jesseja Jamesa" (1949), koji je ostvario komercijalni uspjeh i Fulleru omogućio karijeru jednog od vodećih producenata niskobudžetnih vesterna i krimića 1950-ih i 1960-ih, prikazuje se u srijedu.
Iste večeri u programu je film "Barun iz Arizone" (1950) koji se temelji na stvarnoj osobi prevaranta koji je tvrdio da polaže pravo na tadašnji teritorij Arizone. U naslovnoj ulozi je Vincent Price, a na filmu je kao (nepotpisani) kaskader bio angažiran i Ed Wood.
Dan kasnije stiže "Četrdeset ubojica" (1957), vestern inspiriran sukobom braće Earp i obitelji Clanton u Tobmstoneu, s likom snažne žene u svijetu kojim dominiraju muškarci koju glumi Barbara Stanwyck.
"Verboten!" (1959) je priča o ljubavi između Amerikanca i Njemice u okružju nacističke prijetnje, s arhivskim prizorima nacističkih zločina čime je Fuller, izdanak židovske obitelji i veteran Drugog svjetskog rata, dao do znanja svoj odnos prema nacizmu.
Retrospektivu će zatvoriti jedno od najcjenjenijih ostvarenja autorova opusa, "Krađa u Južnoj ulici" (1953), koje se nije svidjelo direktoru FBI-a, Edgaru J. Hooveru te "Kuća od bambusa" (1955), još jedan film u kojem se Fuller bavio interakcijom Amerikanaca i pripadnika dalekoistočnih naroda.
Program je realiziran zahvaljujući potpori Christe Lang-Fuller i Samanthe Fuller.