Intendantica zagrebačkog HNK i kandidatkinja za reizbor na to mjesto, u razgovoru za tportal prokomentirala je nedavnu odluku Kazališnog vijeća koje joj je ponovo dalo potporu za novi mandat, ali i rekciju svog protukandidata Velimira Viskovića
Kakvu odluku Ministarstva kulture i Grada očekujete vezano uz izbor intendanta, budući da je i nakon prošlog natječaja ministrica Andrea Zlatar Violić odbila potvrditi vaš program, unatoč pozitivnoj odluci Kazališnog vijeća?
Zakon o kazalištima jasno propisuje složenu demokratsku proceduru imenovanja intendanta HNK. Nakon prethodnog mišljenja Kazališnog vijeća od sedam članova i usuglašavanja ministrice kulture i gradonačelnika, zadnju riječ ima Vlada RH. Vjerujem u pravnu državu i nadam se da će se osnivači nakon tri poništena natječaja napokon usuglasiti te da će Vlada razriješiti ovu izmišljenu krizu u zagrebačkom HNK. U našem kazalištu, naime, nema ni umjetničke ni poslovne krize. Od srpnja do danas imali smo tri iznimno uspješne premijere – dubrovačku i zagrebačku 'Medeju', s kojom smo u međuvremenu triput napunili Križanke u sklopu međunarodnog Festivala Ljubljana, premijeru Bersine opere 'Postolar od Delfta', a uskoro nas čeka i premijera Shakespearova 'Na tri kralja'. Pritom nas publika fenomenalno prati, a kazalište je svake večeri krcato.
Dođe li do raspisivanja novog natječaja za intendanta HNK, hoćete li se opet prijaviti?
Za mene je u cijelom ovom gerilskom cirkusu najvažnije što je većina umjetnika i zaposlenika HNK tako čvrsto stala uz mene, a s čime se Visković nikako ne može pomiriti. Njegovi su ga obavještajci opet krivo informirali - nije točno da sam se natjecala s potpuno istim programom. Ili ga nisu čitali? Ili, zašto bi ga uopće čitali, kad su unaprijed znali kako moraju glasati? Žao mi je Viskovića koji se nikako ne može pomiriti s time da sam ga pobijedila programom. Naime, od sedam članova Kazališnog vijeća samo su dvojica glasala za njegov – naravno, oni iz Ministarstva kulture. A on se neprekidno obrušava na predsjednika Vijeća koji u glasovanju ima samo jedan glas. Pa mu je prvi put predsjednik Vijeća bio kriv što nije znao pročitati uvjete za natječaj i priložiti sve papire, zbog čega ga je svih sedam članova vijeća, zajedno s dvoje pravnika, jednoglasno diskvalificiralo. A sada mu je kriv što je njegov program dobio svega dva glasa. Osim ponora kazališnog neznanja koje je demonstrirao i programom i svojim brojnim javnim nastupima, presudio mu je i izbor umjetničkog tima, posebno bivšeg intendanta Tarbuka, koji je smijenjen zbog duga od 12 milijuna kuna. U tom smislu, ne vidim ni jedan objektivni razlog za ponovno poništavanje ovoga natječaja.
Kako komentirate izjavu svog protukandidata Velimira Viskovića da 'cijeni rad ministrice Zlatar i stalo mu je do toga da je podupre u obračunu s klijentelističkim krugovima u zagrebačkoj kulturi', tj. smatrate li se dijelom 'klijentelističkog kruga'?
Žao mi je bivšeg kandidata Viskovića što se dao izmanipulirati od svojih nesposobnih prijateljica, koje mjesecima kao papagaji ponavljaju jedne te iste floskule i teroriziraju medijski prostor. Ne vidim kako bi on mogao u bilo čemu pomagati bilo kome, kad nije znao pomoći ni sebi. Odavno govorim da je samo 'trojanski konj' kojeg je samozvana gerila iskoristila zbog vlastitih interesa. Nemam pojma o kojem klijentelizmu Visković govori, a pogotovo nemam pojma kojem bi to krugu ja trebala pripadati. Znam samo da je 'klijentelizam' jedna od četiri ključne riječi koje njegova ekipa neprekidno i neumorno ponavlja.