Muzej automobila Ferdinand Budicki u Zagrebu, čije će službeno otvaranje biti u lipnju ove godine, prvi put je širom otvorio svoja vrata u Noći muzeja i posjetitelji su, na jednom mjestu, mogli uživati u razgledavanju 50-ak 'oldtimera', starodobnih automobila i motocikala, predstavljenih na više od 1.500 četvornih metara budućeg muzejskog prostora u Ulici kneza Lj. Posavskog
Po riječima voditelja projekta Valentina Valjka, to je bila prva faza u razvoju nacionalnog Muzeja automobila.
'Svim zainteresiranima željeli smo pokazati kako će Muzej djelovati u budućnosti, a zanimanje Zagrepčana je doista bilo veliko, između 10 i 15 tisuća posjetitelja, među kojima je bio i hrvatski predsjednik Ivo Josipović', kazao je Valjak za Hinu.
Najvredniji izloženi primjerak 'oldtimera' bio je Ford T iz 1922., a izloženi su bili i Citroen DS, Citroen 2CV, Citoren AMI 6, Volkswagen kombi T1, Volkswagen buba, Volkswagen kubelwagen, Mini Morris, Zastava 750 (fićo), Velorex Oskar, Triumph Spitfire, Panhard, Porsche 911, Volkswagen Karmann Ghia, Peugeot 404, Opel Olimpia rekord, DKW roadster F-12, Mazda, Messerscmith, DKW 1000s, Citroen SM, Mercedes, Nash Standard six, Opel Olympia cabrio, Fiat 1100, Ford, Talbot Matra Murena, Tatra, Formula 3 Renault, Jeep Willys i Fiat 500 Topolino.
Za ljubitelje motora, tu su bili izloženi: Tomos, Yamaha, nekoliko Vespi i nekoliko motora TMZ, izrađenih u Tvornici motora Zagreb, zatim Prima, Solex, BMW R25 s prikolicom Steib, JAP-B4, Puch 200, DKW 125 te BMW 250 i BMW 350.
U Hrvatskoj je, prema statistici MUP-a, više od šest tisuća vlasnika starodobnih strojeva koji nemaju adekvatan prostor za svoje aktivnosti.
'Želja nam je povezati cjelokupnu 'hrvatsku scenu' starodobnih vozila oko zajedničkog cilja - stvaranja jednog unikatnog prostora koji bi zbog svojih eksponata imao galerijsku i muzejsku vrijednost, ali bi ujedno bio i 'živi' prostor s nizom popratnih sadržaja', kazao je Valjak.
U prostoru Muzeja bi se održavale tematske izložbe fotografija, tehničke radionice, predavanja i tribine, restauracije, projekcije filmova i druge manifestacije povezane s predstavljanjem, učenjem i promoviranjem 115. godina duge povijesti prometa Hrvatske.
Najvažnija zadaća Muzeja automobila "Ferdinand Budicki" je prikupljanje građe iz povijesti automobilizma u Hrvatskoj od 1898. do 1990., njeno arhiviranje i izdavanje novih knjiga iz tog područja.
Do sada je prikupljeno više od dvije tisuće fotografija iz povijesti automobilizma Zagreba i Hrvatske iz obiteljskih albuma prvih automobilista na našim prostorima, a neke od njih objavljene su u Monografiji "Bešte, ljudi – ide auto" - Povijest automobilizma u Hrvatskoj od 1898. do 1945. U "fundusu" je i oko pet sati dokumentarnog filmskog materijala od 1914. do 1990. na temu razvoja prometa.
'Cilj nam je revitalizirati premalo poznati dio naše gradske i nacionalne povijesti te dati uvid u pionirsko razdoblje automobilizma na našim prostorima', naglasio je voditelj projekta naglašavajući da je Zagreb, od početka 'motorizacije', bio dio razvijenog europskog društva i društvenih tokova proizašlih iz novog poretka.
Organizatori se stoga nadaju da će kulturni identitet Zagreba s početka 20. stoljeća, kroz automobilističku kulturu prezentiranu u budućem Muzeju, predstavljati dugoročnu zanimljivu atrakciju za građane, ali i za domaće i strane turiste.
Oldtimer klub Ferdinand Budicki, uz podršku Grada Zagreba, je krajem prošle godine organizirao i izložbu na Britanskom trgu gdje su se izmjenjivala starodobna vozila iz zbirki hrvatskih vlasnika, a slične manifestacije pod nazivom "Muzej automobila Ferdinand Budicki na otvorenom" će tijekom proljeća upriličiti i na drugim zagrebačkim trgovima.