Redatelj David Lynch, čija se nova sezona kultnog serijala 'Twin Peaks' upravo prikazuje, već se desetljećima intenzivno bavi i fotografijom, a izbor pedesetak njih, pod nazivom 'Male slike', moći će se pogledati od 1. do 30. rujna u Kulturnom centru Beograda (KCB) i nigdje drugdje u okolici, prema izričitoj želji samoga autora
Izložbu 'Male priče' Davida Lyncha čini 56 crno-bijelih fotografija velikog formata vrlo sličnih njegovim filmovima; isprepliću stvarnost i fantaziju, nalik snovima, uznemirujuće, a moćno.
Naziv 'Male priče' odabrao je jer bi svaka od tih njegovih fotografija, kad bi se usporedila s knjigom, bila duga svega rečenicu ili dvije. Iza projekta stoje Galerija Item iz Pariza i Europska kuća fotografije, u kojoj je izložba premijerno prikazana 2014.
Po želji Davida Lyncha, u Beogradu će se moći vidjeti samo u tri galerijska prostora Kulturnog centra i nigdje drugdje u okruženju, a u pratećem programu bit će prikazan i dokumentarni film 'David Lynch: Umjetnički život', koji je imao premijeru na 73. Venecijanskom filmskom festivalu.
Planirana su, osim toga, predavanja, tematska vođenja stručnjaka iz različitih područja, edukativno-kreativne radionice za srednjoškolce i studente te projekcije još filmova, a cijeli program posvećen Lynchu u KCB-u trajat će do 30. rujna.
Lynch je, kako je nedavno rekao za jedan belgijski portal, prije nego što je postao redatelj studirao slikarstvo.
'Režiju nisam nikad studirao, a filmove sam počeo snimati jer sam htio da se moje slike kreću', rekao je tvorac danas kultnog 'Twin Peaksa'. Potpisuje i filmove 'Mulholland Drive', 'Plavi baršun', 'Čovjek-slon', 'Divlji u srcu', 'Unutarnje carstvo', 'Izgubljena autocesta' i 'Eraserhead', kojima je gradio svoj sasvim poseban stil, u kinematografiji sada znan kao linčevski.
Što se fotografija tiče, Lynch je prve objavio 1979., a kao motive i tada i kasnije najčešće je birao tvornice i aktove. Seriju svojih industrijskih pejzaža iz Los Angelesa, New Jerseyja, ali i Europe - Engleske, Njemačke, Poljske, među ostalim - objavio je u knjizi 'The Factory Photographs'.
Redatelj se, osim fotografijom i glumom, bavi slikarstvom, ali i glazbom koja u njegovim filmovima oduvijek ima iznimno važnu ulogu. U studenom 2011. tako je objavio i svoj debi album, 'Crazy Clown Time', a 2013. 'The Big Dream'.