Od četvrtka 18.6.2020. svim Zagrepčanima i njihovim gostima dostupno je novo prodajno mjesto Aurelia svježe tjestenine, koje se nalazi na Tržnici Dolac
Uz već dobro poznate proizvode rezane tjestenine (špagete, tagliatelle, fettuccine raznih boja i okusa) te punjene tjestenine (ravioli punjeni tartufima ili ovčjim sirom ili kozjim sirom i maslinama…) pa tortelloni (4 sira, šparoga i špinat, ricotta i špinat, pršut…), Aurelia odnedavno nudi i tradicionalne hrvatske tjestenine kao što su korčulanski (žrnovski) makaruni, istarski fuži, pljukanci i šurlice. Naravno, Aurelia nudi i vlastite umake uz tjesteninu.
Tajna nenadmašnog okusa Aurelia svježe tjestenine koju proizvodi tvrtka „Naše klasje“, krije se u sastojcima vrhunske kvalitete kontroliranog porijekla bez konzervansa: krupica od domaće baranjske durum pšenice, jaja, ovčji sir, šparoge, dalmatinski pršut, tartufi, špinat, blitva, masline… Aurelia svježa tjestenina svojim okusom, teksturom i mirisom pokazuje da je razlika između svježe tjestenine, bila ona rezana ili punjena, i suhe tjestenine jako velika. Svatko tko je probao uvjerio se to.
U osmišljavanju Aurelia asortimana glavna inspiracija svakako je bila mediteranska prehrana. Prednosti mediteranskog načina prehrane dolaze od uravnoteženog konzumiranja raznolike hrane, primarno biljnog porijekla: voća, povrća, vlaknima i škrobom bogatih tjestenina, kruha i žitarica te maslinovog ulja itd. Postoje razne teorije o porijeklu tjestenine: jedna je da su Grci donijeli tjesteninu u Italiju, ali po nekim izvorima, Marko Polo je donio tjesteninu u Veneciju iz Kine. Kako bilo, tjestenina je danas temeljni prehrambeni proizvod.
„Za svakog kuhara je blagoslov pripremati tjesteninu gourmet kvalitete. Aurelia svježa tjestenina po kvaliteti i okusu konkurira najpoznatijim svjetskim markama. Koncept proizvodnje "farm to table" u ovom slučaju znači da je bazna namirnica, visoko kvalitetna durum pšenica uzgajana na baranjskim poljima, upotpunjena kvalitetnim regionalnim sastojcima kao što su istarski tartufi, dalmatinski pršut, ovčji sir, itd., čineći tako Aurelia svježu tjesteninu, rezanu ili punjenu, poželjnom delicijom na svakom stolu.“ rekla je na otvorenju Aurelia prodajnog mjesta Srđana Jevtić, promotorica hrvatske gastronomije i autohtonih proizvoda, široj publici poznata i kao finalistica 1. sezone kuharskog show-a Masterchef.
Za osmišljavanje i uređenje novog prodajnog mjesta angažirana je poznata hrvatska arhitektica Kora Demel Zadro, koja iza sebe, u sklopu Studija Demel, ima brojne uspješne projekte privatnih i javnih prostora diljem Hrvatske, a jedan od posljednjih je onaj za havajski restoran Poke Poke u centru Zagreba, koji je podjednako oduševio i javnost i struku.
Arhitektica Kora Demel otkrila nam je inspiraciju za uređenje prodajnog mjesta Aurelie i kako je povezala ideju tradicije i svježe hrane: „Priča o uređenju Aurelie na Dolcu počinje s pregačom moje prabake, koju čuvamo i nosimo u svečanim zgodama. Motiv bogato vezenih svilenih cvjetova oduvijek je magičan pa je prilika da autentičan motiv sa ženske nošnje Zagrebačke županije obradimo i apliciramo kao tapetu bila neodoljiva. Odabrani motiv autohtonih narodnih nošnji pronose ideju opstojnosti tradicijskih vrijednosti naših krajeva, gdje svježa hrana i dalje čini ključan sastojak svakodnevnog života. Ponosni smo što kroz razvoj koncepta i strategije oblikovanja prodajnog prostora Aurelie spajamo autentične lokalne tradicijske motive narodnih nošnji sa svježom Aurelia hranom, koja se proizvodi u Hrvatskoj od hrvatskih sirovina.“
„Ovakvim pristupom našem novom prodajnom mjestu, koje je naravno mjesto gdje se kupuje najsvježija tjestenina, ali i mjesto na kojem se svakodnevno komuniciraju naše vrijednosti, željeli smo dati dodanu vrijednost. Dolac je najvažniji zagrebački plac, koji uskoro obilježava 90 godina postojanja, te je posljednjih nekoliko godina, osim što je mjesto kupnje za Zagrepčane, postao i atraktivan mamac za sve strane i domaće turiste. Vođeni vizijom tržnica u mnogim drugim europskim gradovima, poput Barcelone, smatramo kako i Dolac zaslužuje postati atraktivno gourmet mjesto, te vjerujemo kako će Aurelia svojim novim prodajnim mjestom napraviti iskorak upravo u tom smjeru“, rekao je vlasnik i direktor tvrtke „Naše klasje“, proizvođača svježe tjestenine Aurelia, Zoran Šimunić.
Osnovna namirnica za Aurelia tjesteninu je durum pšenica, a u tvrtki Naše klasje iznimno su ponosni što i durum pšenicu kupuju od domaćih proizvođača, iako je prije inicijative tvrtke Naše klasje nitko u Hrvatskoj nije proizvodio. Durum pšenica odlikuje se bogatim sadržajem bjelančevina: ova vrsta pšenice sadrži čak 50 posto više bjelančevina od obične pšenice, ali je bogata i ugljikohidratima, esencijalnim aminokiselinama, mineralima te vitaminima koji su izrazito važni za zdravlje ljudskog organizma.
„Aurelia tjestenina radi se isključivo od tvrde durum pšenice koju osiguravamo iz domaćih izvora. Prije 7 godina pokrenuli smo pilot-projekt sadnje durum pšenice u Baranji i uspjeli smo postići da danas Naše klasje zadovoljava svoje potrebe upravo baranjskom durum pšenicom. Povezali smo Baranjca Josipa Šipoša sa slovačkim iskustvima te smo u projekt uključili Daria Novoselovića, znanstvenog savjetnika Poljoprivrednog instituta iz Osijeka, koji je pratio rezultate pilot-projekta. Danas Naše klasje otkupljuje sav urod durum pšenice kao rezultat tog pilot projekta, a prinosi su 5-7 tona po hektaru. Kvaliteta same pšenice je također izvanredna, jer ova naša baranjska sadrži veliki udio proteina, rekao je Zoran Šimunić, vlasnik i direktor tvrtke „Naše klasje“.