Teško je zamisliti vrijeme kada tenisice nisu bile u središtu modnog svemira. Posljednjih sezona visoke potpetice na modnim pistama u dominaciji su u potpunosti zamijenili udobni modeli ravne obuće predvođeni svima omiljenim tenisicama
Svatko tko želi izgraditi vlastitu kolekciju tenisica, ili proširiti postojeću, mora negdje početi. Nisu svi modeli stvoreni jednaki, a pojedini brendovi upućeni su u svijet mode i atletike s primjetno boljim rezultatima, što ih čini vrijednim investiranja.
Rickie De Sole, direktor ženske mode u robnoj kući Nordstrom i Drewom Hainesom, direktorom prodaje tenisica i kolekcionarskih predmeta na StockX-u, najpopularnijoj stranici za preprodaju tenisica, sudjelovali su u stvaranju popisa najboljih brendova tenisica i modela s modnim priznanjem.
adidas
Može se činiti da su tenisice njemačkog sportskog diva preko noći od odabira za mali nogomet postale nezaobilazan trend obuće desetljeća. Ljubav prema adidasovim modelima, međutim, seže puno dalje od uličnog stila 'it' djevojaka poput Belle Hadid.
'Adidas je rangiran kao jedan od tri najbolja brenda na StockX-u od pokretanja naše platforme 2016. godine. Retro tenisice brenda su prošle godine posebno dobro prošle, sa Samba i Gazelle modelima na čelu. Preprodaja Sambi na StockX-u skočila je za više od 700 posto u prvoj polovici ove godine u usporedbi s istim razdobljem prošle, a prosječna preprodajna cijena također je porasla za 10 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Trgovanje modelima Gazelle zabilježilo je još veći porast—povećanje od gotovo 2000 posto u usporedbi s prošlom godinom', za Harper's Bazaar izjavio je Haines.
Kontinuirani uspon adidasa kao 'it' brenda tenisica svodi se na njegovu bazu slavnih obožavatelja, ali i uzbudljive mode suradnje, od talijanskog Guccija do britanske dizajnerice Wales Bonner.
Asics
Za dokaz da glomazne tenisice za vježbanje brenda Asics preuzimaju svijet mode, dovoljno je pogledati statistiku. 'Asics je zabilježio rast od 72 posto u odnosu na prethodnu godinu na StockX-u, a srpanj je bio rekordan mjesec prodaje za brend', ističe Haines.
Poput Adidasa (i nekoliko nadolazećih brendova na ovoj listi), Asics se 'oslonio na ostvarene suradnje s brendovima Kith i JJJJound, što mu je pomoglo u rastu baze kupaca i izborilo veće mjesto za Asics na modnoj sceni. Modeli ukrašeni cvijećem iz suradnje sa Ceciliom Bahnsen i elegantni, minimalistički parovi iz suradnje s brendom Aritzia pomaknuli su dosadašnje granice u ženskom dizajnu tenisica.
Ključ uspjeha japanskog brenda tenisica na modnoj sceni, međutim, ne odnosi se isključivo na uzbudljive suradnje s dizajnerskim brendovima.
'Potrošači i dalje imaju sklonost prema udobnosti nakon pandemije, a asicsovi modeli Gel-Kayano i Gel-Lyte definitivno ispunjavaju taj kriterij', mišljenja je Haines.
Converse
Tijekom prošlog stoljeća, legendarne starke razvile su se od visokih košarkjaških tenisica do uporišta američke sportske obuće. Različite nijanse platna i elastični, potporni potplat izvor su njihove vječne privlačnosti, a u posljednje vrijeme nose se sa svime.
Hoka
Predani trkači ne trebaju dodatno uvjeravanje za nošenje modela brenda Hoka. Za neupućene, riječ je o tenisicama s dodatnom potporom, prilagođenim svim terenima. Osim specifičnog potplata koji osigurava neizmjernu udobnost, modeli tenisica Hoka dolaze u kombinaciji vibrantnih boja, a najvećim favoritima kupaca pokazali su modeli Clifton i Bondi.
Dizajnerske tenisice
Chloé, Loewe i The Row definitivno nisu brendovi tenisica. Ipak, oni i brojne drugi dizajnerski brendovi donijeli su tehničko znanje, kvalitetne materijale i prepoznatljivu estetiku u modele tenisica za svaki dan. Rezultat su verzije koje su u stanju podnijeti 15 000 koraka dnevno, a da pritom ne izgledaju pretjerano sportski.
'Uz toliko razgovora o kreiranju capsule kolekcije u ormaru, ništa se ne čini tako ikoničnim kao sjajne lo-fi tenisice', mišljenja je De Sole koja kao favorite ističe model Flow Runner brenda Loewe i tenisice iz uspješne modne suradnje adidasa i britanske dizajnerice Wales Bonner.
New Balance
Za model tenisica New Balance 990 postoji oglas koji je postao viralan jer je sažimao njihovu oživljavajuću privlačnost u jednoj rečenici: 'Nose ih supermodeli u Londonu i očevi u Ohiju'.
Ovaj slogan zapravo se odnosi na cijeli asortiman New Balance tenisica, od omiljenog 550 modela, do avangardnog para teksturiranih 2002R tenisica i verzija nastalih suradnjom s brendovima Miu Miu i Ganni. Na StockX-u, rekao je Haines, New Balance je jedan od brendova s najvećim prometom i vjerojatno će ove godine postaviti novi rekord.
'Brend je usavršio strategiju suradnje, odustajući od limitiranih izdanja s Aimé Leon Doreom, Joeom Freshgoodsom, Actionom Bronsonom i Richom Paulom. Također smo vidjeli da njihova ponuda postaje sve raznolikija – to nije samo nekolicina silueta koja dobro kotiraju na sekundarnom tržištu; postoji širok izbor traženih modela'.
Nike
Nike je vrsta univerzalnog favorita kojeg gotovo da i nije potrebno predstavljati. De Sole je najbolje sažela privlačnost njegovih tenisica,
'Nike je favorit jer ima model za svaki trenutak u životu, na terenu i izvan njega'. Profesionalni i amaterski sportaši cijene inovativna rješenja brenda, dok će svatko tko uđe u svijet Nikea pronaći potporu, stil i udobnost u iznova osmišljenim svakodnevnim klasicima kao što su model Air Max i Cortez.
Onitsuka Tiger
Godina 2023. oblikuje se kao godina tenisica brenda Onitsuka Tiger—točnije modela Mexico 66. Modni urednici, maloprodajni kupci i insajderi ne kriju zaluđenost tankom, baletnom siluetom ovih tenisica koje stižu u pregršt kontrastnih boja kože. Iako se tenisice ovog japanskog brenda čine kao obuća trenutka, dovoljno je skromna da traje u ormaru i kad se eventualno pojavi neki novi 'it' model na modnoj sceni.
Puma
Puma je možda najpoznatija po niskim tenisicama od brušenog antilopa s kakvim je debitirala danas davne 1968. hpdine. Otkako se June Ambrose pridružio brendu kao kreativni direktor, ponuda Pumine obuće evoluirala je. Osim toga, modna ikona s Barbadosa predstavila je svoju novu liniju tenisica za brend, Fenty x Puma Avanti koje su se netom nakon puštanja u prodaju uspjele rasprodati rekordnom brzinom.
Salomon
Od Rihanninog nastupa na Super Bowlu ove godine do gradskih ulica, tenisice kakve smo donedavno viđali na planinama, sada su jedne od najtraženijih na streetwear sceni.
'Salomon je i dalje neprimjetan brend tenisica koji postaje sve popularniji kod modno orijentiranih kupaca. Velik dio privlačnosti Salomonovih modela dolazi iz modnih suradnji sa dizajnerskim brendovima, kao što je slučaj s crvenim model kakvog je na poluvremenu Super Bowla nosila modna ikona s Barbadosa', ističe direktorica ženske linije u Nordstromu dodajući da ih ove jeseni dolazi još.
Superga
Obožavatelji britanske miljenice Kate Middleton znaju da Superga kao brend stoji iza njezinih najnošenijih platnenih tenisica. Njezin preferirani stil - bijeli model, niskog potplata, lak za stiliziranje - srce je linije brenda starog više od 100 godina.
Vans
Kad pomislite na skate kulturu, pomislite na Vans. Skateri iz Anheima u Kaliforniji, u 60-im godinama prošlog stoljeća prvi su testirali njegove niske tenisice s ljepljivim potplatom i nastavit će ih birati desetljećima nakon toga. Vans je, međutim, mnogo više od brenda tenisica za skatere. Njegov klasični 'Old Skool' model danas ćete ugledati na trendseterici Emily Ratajkowski, kao i na Tonyju Hawku. Privlačnosti tenisica brenda Vans doprinijele su i suradnje s brendovima Fear of God, Supreme, Rhude i brojnim drugim.
Veja
Danas su Vejine niske kožne tenisice česti prizor na ulicama Pariza, kao i u američkom predgrađu. Godine 2005., kada su brend osnovali Sébastien Kopp i François-Ghislain Morillion, nije bilo drugih kožnih tenisica s istom privlačnošću i udobnošću za svaki dan—ili sličnom temeljitom predanošću društvenoj i ekološkoj odgovornosti.
Esplar i Campo modeli minimalistički su modeli za stanovnike gradova; za vikende u prirodi ili posvećenost gorpcoreu 24 sata dnevno, tu je model Venturi s debelim potplatom.