Uoči izlaska svoje tradicionalne rang-liste najmoćnijih žena u biznisu, časopis Fortune ponudio je 10 savjeta žena koje vrte milijarde dolara, upravljaju multinacionalnim divovima i upošljavaju desetke tisuća ljudi. Evo kako su se popele na vrh i tamo ostale
2. Zaboravite na stepenice u karijeri, danas se morate znati penjati u džungli. Što vam znače ljestve kad se svijet mijenja brzo i nepredvidljivo, tko opće zna što će sutra biti idealan posao? Razmišljajte o svojoj karijeri kao o džungli, izoštrite periferni vid i tražite mogućnosti na sve strane.
3. Uložite svu energiju u posao koji sada radite. 'Ako ne radite dobro posao koji sad radite, nikad nećete dobro raditi ni sljedeći', kaže Jan Fields, koja je počela pržeći krumpire u McDonaldsu i došla do pozicije predsjednice uprave. 'Iako je važno imati krajnji cilj, morate se fokusirati da najbolje odradite ono što imate sada, ili dugoročna prilika nikada neće doći', savjetuje Fields.
4. Slijedite svoj kompas, a ne sat. Andrea Jung, predsjednica uprave Avona, živjela je po ovom naputku otkako je ušla u tu kozmetičku tvrtku. Bivša direktorica Time Inc-a Ann Morre koja je bila u upravi Avona u to vrijeme poklonila je Jungovoj ovaj savjet. Jung je CEO od 1999. godine, direktorica je s najduljim stažem na toj poziciji na listi Fortune 500, a sad je i u upravama Applea i General Electrica.
5. RiskirajteZamjenica predsjednika uprave Googlea Marrisa Mayer imala je na stolu 1999. godine, nakon što je diplomirala na Stanfordu, nekoliko ponuda dobro poznatih kompanija. Odabrala je Google, kompaniju koja je tek počinjala. 'Htjela sam raditi za pametne ljude i željela sam raditi stvari za koje nisam bila spremna', kaže.
6. Budite svoji. Kad je Ursula Nurns saznala da će postati CEO Xeroxa, znala je da je najlakši način da uspije tako da se ponaša kao njezina popularna prethodnica koja je dovela kompaniju na rub bankrota. 'Ne možete biti kao ja', Burns se prisjeća riječi Anne Muilcahy. 'Možete biti netko drugi i slijediti cijeli svoj život, ali ne možete biti netko drugi i voditi', definira Burns svoje glavno pravilo.
7. Ne balansirajte. 'Prestanite vjerovati u ravnotežu,' savjetuje Anne Sweeney, koja je uz uspješno upravljenje Disney's Media Networksa podigla svoje djece, od koje jedno boluje od autizma. 'Balans je riječ B značenja, jednostavno zato što ne postoji. U danima kad vam ne ide, najvažnije je reći da ste dali najbolje od sebe i da ćete ujutro ponovno ustati i ponovno pokušati.'
'Ima i dana kad sve sjedne na svoje mjesto', kaže Sweeney. 'Ali to je vjerojatno samo zato što radite s puno pametnih ljudi koji se jednako tako trude.'
8. Recite hvala'Jedno od nepisanih pravila u biznisu je shvatiti koliko je važno cijeniti marljivost i angažman svog tima i ljudi oko vas', veli Gina Drosos, koja vodi 20 milijardi dolara vrijedan kozmetički odjel u kompaniji Procter & Gamble. 'Što ste se više popeli, manje stvari obavljate sami.'
9. Ne odlazite prije nego što ste otišli. Jedna od članica uprave Facebooka, Sheryl Sandberg, kaže da je frustrirana kada vidi mlade ambiciozne žene koje obitelj i djecu vide kao kraj karijere. 'Hodajte životom korak po korak i ne donosite odluke prije nego što morate.'
10. Čuvajte svoju moćMnoge žene na listi najmoćnijih drže moć u svojim rukama više godina. Primjerice Oprah koja kaže kako je moć sposobnost da utječete s nekim ciljem.