Personalizacija interijera ili vanjskog prostora postaje sve lakša zbog bezbrojnih kreativnih mogućnosti, a pritom se može eksperimentirati različitim elementima dajući im osobni pečat. Bačva je zeleni brend koji je nastao iz ljubavi prema okolišu i dizajnu, a čine ga mladi Požežani, 30-godišnji kreativni dvojac, supružnici Nera i Luka Marušić. Obiteljski posao pokazao se kao pun pogodak za uspjeh jer se njihovi proizvodi sve više traže
Ideja za atraktivne, originalne i funkcionalne posude za različite namjene (tegla, posuda za igračke ili neke druge potrepštine) rodila se prije dvije godine. Luka, inače inženjer strojarstva, zadužen je za realizaciju onog što zamisli njegova supruga Nera, fotografkinja čiji je posao i vizualna prezentacija, a Bačva je njihov doprinos boljem sutra, u kojem se nadaju smanjiti nepotrebnu potrošnju sirovine i masovnu proizvodnju koja rezultira velikim količinama otpada.
'Luka i ja smo uvijek bili dobar tandem za razradu ideja, a proces od početne iskre do konkretizacije fascinira nas jer smo kreativno-inženjerski tim i volimo otkrivati rješenja za probleme. Ponekad nas to u životu uspori jer nije najpraktičniji način funkcioniranja, ali vjerujemo da je baš zato Bačva i pronašla put do nas. Okidač je bila potreba za teglom koja će nam se svidjeti estetski i paralelno imati dodatnu funkcionalnost. Odmah smo pomislili na metalne bačve jer su lako nabavljive i otpad kojeg se svi željno rješavaju, a zbog njihove jednostavne geometrije i minimalne forme koja podsjeća na teglu. Bačva je imala potencijal za sve što smo htjeli provesti', kaže nam Nera Marušić.
Bačva kao multifunkcionalna dekoracija
Dosad su im najveći interes pokazali arhitekti, dizajneri interijera i osobe koje imaju estetski i ekološki senzibilitet. Na pitanje jesu li se nadali tako dobrim reakcijama, kaže da bi najbolji odgovor bio - da i ne. 'Bili smo svjesni da smo napravili nešto drugačije i iznimno kvalitetno, znali smo da smo došli u prazninu na tržištu jer je ponuda zaista slaba i nedovoljno kreativna. Vjerovali smo od prvog trenutka u ideju i osjećali smo da imamo odgovor na realnu potrebu. Ipak, nismo ni sanjali tako brz i pozitivan odaziv od dizajnera, arhitekata i ljudi iz plant sylinga. Krenuli smo otvoreno i instinktivno u suradnje, a sve ostalo dogodilo se kao domino efekt', otkrila je.
Zanimalo nas je odakle ljubav prema biljkama, minimalizmu i okolišu. 'U jednom trenutku života shvatili smo da nam fali boravak u prirodi i primijetili koliko nam pomaže prisutnost biljaka u stanu. S obzirom na stil života, odlučili smo osim češćih boravaka na svježem zraku posaditi veće biljne vrste u našem domu kako bismo potaknuli mentalno i fizičko zdravlje obitelji. Afinitet prema dizajnu imamo s moje strane jer sam studirala arhitekturu, a briga o okolišu za nas je nekakav iskorak u želji da spojimo čovjekovu dobrobit sa onom prirode', smatra Nera i objašnjava nam što misli koliko su Hrvati ekološki osviješteni.
Treba biti svjestan realiteta u kojem živimo
'Nismo sigurni da možemo dati stručan odgovor, ali naš dojam je da se stvara pozitivno ozračje oko ekoproizvoda kao odgovor na globalnu temu ekologije. Često se ona koristi isključivo kao marketinški spin za neki proizvod, pri čemu dolazi do izražaja to kako smo lako pod utjecajem trendova, ali vidimo i pozitivan utjecaj jer ljudi sve više traže dublju vrijednost u brendovima koje koriste. Jedna od tih vrijednosti je ekopozadina i možemo potvrditi koliko je to važan aspekt kada nekome predstavljamo Bačvu. Po tome zaključujemo da smo zahvaćeni globalnim pokretom koji se utvrđuje svakom novom generacijom', kaže Nera.
Naš standard je, tvrdi, i dalje niži naspram drugih europskih zemalja, zbog čega su ljudi pri kupnji više uvjetovani financijskim mogućnostima i posežu za jeftinijim rješenjem, što je potpuno razumljivo. 'Dokazano je da se povećanjem standarda stvara prostor za razmišljanje o dodatnim kvalitetama, tako da treba biti svjestan realiteta u kojem živimo. Egzistencijalni problemi ponekad malom čovjeku pojedu kapacitet za razmišljanje o temama poput ekologije. Vjerujemo da je ključ podizanje svijesti na način da razvijamo ljubav prema prirodi, poticanju mladih da u životu i poslovanju razmišljaju izvan okvira, a smanjimo negativan ton i krivnju prema samom čovjeku. Da budemo iskreni, najveće ekološke štete nastaju zbog velikih, često nedodirljivih korporacija', ističe naša sugovornica.
Prenamjenu su naučili kroz pokušaje
Ispričala nam je koje se njihove bačve najviše traže i koliko veličina imaju. 'Bačve se dijele na dvije veličine po njihovom promjeru, 40 i 60 centimetara. One se proizvode u tim dimenzijama, a mi im pokušavamo dati što više mogućnosti. Sveukupno imamo šest veličina podnih bačvi, jednu veličinu žardinjere i dvije veličine onih zidnih. Zbog svoje lake inkluzije u mali i veliki prostor Bačva 40 je najtraženija dok se model 60 uzima za velike biljke i za veće prostore', objasnila je i otkrila koliko su bačvi do sada 'osposobil'i i kako su uopće naučili preoblikovati ih.
'Prenamjenu smo naučili kroz pokušaje i promašaje. (smijeh) Luka je oduvijek bio vičan radu rukama, što dotakne - to pozlati, iako će mu biti neugodno što ovo ističem, ali to je istina. Ima vještine baratanja raznim alatima jer je odrastao u obitelji u kojoj je to bilo normalno. On je sam razradio inicijalnu ideju, ali tek kad ju je konkretno započeo shvatio je kompleksnost postupka. Posložio je proizvodnju u detalj u nekoliko faza, od čišćenja, brušenja i kitanja pa do bojenja te montaže drenažnog sloja i dodataka. Kako nam neke bačve dolaze u dosta lošem stanju, one zahtijevaju više početne dorade, zbog čega je Luka skupljao znanja iz mnogih područja da bi ih mogao dotjerati i 'ušminkati'. Od početnog zanosa 'jednostavno ćemo to' došli smo do 'može li se ovo uopće' i shvatili da i najjednostavnije ideje trebaju vremena kako bi se izbrusile u nešto smisleno, zaokruženo', prisjetila se.
Bačva je spoj elegancije i minimalizma
Luka i ona bili su jedini članovi Bačve do unazad koji mjesec, kada su zaposlili dvojicu radnika u proizvodnji. 'Razlog je bio povećanje prodaje, ali još više želja da se posvetimo kvalitetnom razvijanju i predstavljanju našeg brenda. Luka je zadužen za vođenje proizvodnje, nabavu materijala, vodi sastanke, papire, analitiku i logistiku. Ja se brinem za društvene mreže, radim dizajn i fotografije, odgovaram na pitanja za intervjue, baš kao sad, istražujem o marketingu i smišljam nove ideje za bačve. Zajedno pokrivamo široko područje, zbog čega smo odličan tim', ponosna je Nera.
Otkrila nam je u kakvim interijerima možemo zateći bačve i gdje se po njima najbolje mogu uklopiti. 'Bačva je spoj elegancije, individualnosti, drugačijeg i minimalizma, zbog čega ju možete zateći u prostorima koje odlikuju neke od tih vrijednosti. Možete ju vidjeti u interijerima raznih stilova i formi, od onih čistih i fluidnih do grunge industrial ili skandinavskog i modernog stila. Poželjno je poznavati dinamiku prostora koji uređujemo, pa vjerujem da je tu odgovor na pitanje gdje se najbolje uklapa. Negdje će Bačva biti stopljena s okolnim sadržajem, a negdje će biti naglašena i postati jednim od glavnih subjekata uređenja. To je ljepota personalizacije i jednostavne geometrije ovog proizvoda', tvrdi.
Uskoro će izaći s novim proizvodima
Bačva je kompletno ručni rad. Evo koliko im treba za izradu od ideje pa do finalnog proizvoda. 'Potrebno je nekoliko sati u tri, četiri dana da se bačva od početnog dovede u finalno stanje. Svaka koju dobijemo je svoja priča i zahtijeva individualni proces, a zbog prenamjene nemamo problema s tim da se na njoj vide sitni tragovi prošlosti. Naš zadatak je maksimalno ju popraviti, ali savršena ne može biti jer nije nova i to je poanta cijele priče - napraviti paralelno nešto dobro i lijepo od onog što imamo. Savršene bi bile kada bismo radili bačve od nule, a to ne želimo jer već ionako ima dovoljno onih koje čekaju da postanu otpad', naglašava.
Svaka bačva je unikatno obrađena po narudžbi. 'Htjeli smo napraviti antitezu generičkoj i bezličnoj proizvodnji tako što svakom kupcu dajemo mogućnosti da skroji teglu po svojim potrebama. Bačva ima prepoznatljiv estetski izričaj i u tome smo dosljedni, a kupac može birati oblik, veličinu i boju, zatim aplicira dodatke, od kojih nudimo nautičke ručke, kotačiće s kočnicama i metalno postolje', opisala je.
Na kraju smo doznali i kakvi su im planovi. 'Trenutno dajemo sve u user experience i kvalitetu usluge, a uskoro ćemo izaći s novim proizvodima kojima ćemo proširiti namjenu bačvi dosljedno okvirima brenda. Planiramo ponuditi neka nova rješenja, postati prisutni na više lokacija u Hrvatskoj, kasnije se nadamo i izvan granica. Želja nam je stvoriti brend koji čvrsto stoji na nogama i polagano gura granice ustaljenog. Veselimo se svemu što dolazi i dat ćemo sve od sebe da ova naša priča ostane relevantna i inspirativna', zaključila je Nera te vjeruje da će ljubav prema prirodi i ekološki pristup životu naslijediti i njihovi sinovi, petogodišnji Noel i dvogodišnji Vid.