NEPRIHVATLJIVO PONAŠANJE

Jeste li možda vi onaj iritantni kolega na poslu?

27.04.2012 u 07:28

Bionic
Reading

Pravilno ponašanje u radnom okruženju iznimno je važno. Jodi Glickman u svojoj knjizi otkriva što nikako ne biste smjeli raditi u uredu ako želite razvijati karijeru

U svakom uredu postoji zaposlenik koji preglasno žvače, koji ostavlja prljave šalice iza sebe ili koji stalno priča o svojim poslovnim aktivnostima. Bez obzira na to koliko

određena osoba bila vješta i dobra u svojemu poslu, neće biti omiljena i uspješna ako pritom iritira druge ljude. Upravo tom tematikom bavila se Jodi Glickman, trenerica za karijeru, u svojoj knjizi 'Great on the Job'. Ona pojašnjava da neprilično ponašanje određenog zaposlenika smanjuje njegove šanse za napredak. Otkrivamo vam koje su to najčešće pogreške prema Jodi Glickman.

Preglasno pričanje telefonom
Svi katkada izgubimo kontrolu i počnemo vikati tijekom telefonskog razgovora, ali nekima je to navika. To su oni ljudi u uredu koji toliko glasno pričaju na telefon da cijela kompanija zna sve njihove privatne i poslovne probleme. Ne treba posebno napominjati koliko je to iritantno. Osim toga, vrlo je nepristojno stavljati sugovornike na speakerphone te koristiti glasno biranje jer to sve ometa druge zaposlenike. To je sve u najmanju ruku nepristojno ponašanje.

Glasno slušanje glazbe
Da, vaše računalo i vaš stol ulaze u vaš osobni prostor. No, glazba s računala, posebno ako je glasno slušate, ne ostaje u granicama vašeg osobnog prostora, nego se širi do drugih zaposlenika. To može biti vrlo problematično. Ako baš imate strašnu želju slušati glasnu glazbu, nabavite slušalice i zatvorite vrata da drugi ne čuju glazbu koja dopire iz vaših slušalica. To što vi volite slušati Guns 'N Roses, ne znači da i svi drugi uživaju u takvoj vrsti glazbe. Jednostavno prestanite terorizirati druge. A ako to drugi čine vama, upozorite ih na njihovo ponašanje.

Ponašanje na poslu itekako utječe na razvoj karijere


Uneređivanje radnog mjesta
To što doma ostavljate hranu posvuda, mrvite po tepihu i zaboravljate na prljavo suđe vaša je privatna stvar. No, takvo ponašanje nedopustivo je na radnom mjestu. Ipak, neki to rade – donesu hranu, ne pojedu je do kraja, zaborave na nju, a onda se ona usmrdi. Takvi i slični postupci poput ostavljanja prljavih šalica okolo, šalju jako lošu poruku o dotičnoj osobi. Pokazuju da takve osobe očekuju da drugi spremaju za njima te da je njihovo vrijeme važnije od vremena drugih ljudi.

Djeca u uredu
Dovođenje djece u ured jednom ili dvaput godišnje prihvatljivo je ponašanje. Većina zaposlenika obradovat će se vašoj slatkoj djeci. No, ako vaši potomci počnu navraćati nešto češće, postat će smetnja jer se drugi zaposlenici neće moći koncentrirati na rad. Dakle, posjet djece uredu jednom ili dva puta godišnje je u redu. Sve više od toga je – previše.

Neprestano žaljenje

Zasigurno i vi na svome radnom mjestu imate kolegu ili kolegicu koja stalno nabraja što je napravila, što trenutno radi i što još planira raditi. Njihova priča vrti se samo oko toga, a drugim zaposlenicima je to iritantno. Zašto? Zato što ispada da samo ona radi, a svi drugi zgubidane. Vrlo brzo kolege počnu takvu osobu izbjegavati jer je naporna. Ako se prepoznajte u tim karakteristikama, počnite mijenjati navike.

Ignoriranje drugih
Nitko ne kaže da na poslu trebate sklapati doživotna prijateljstva (možete ako želite), ali prema kolegama trebate pokazati poštovanje jednako onomu koje očekujete za sebe. Što to točno znači? Primjerice, kad se idući put budete vozili liftom, umjesto da bjesomučno tipkate poruke na mobitelu, pogledajte u čovjeka pored sebe, možete mu se osmjehnuti, a i uputiti neku pristojnu rečenicu. Pristojna komunikacija poželjna je i na svim drugim mjestima u radnom okruženju. Imajte to na umu.