ZELENA IDEJA

Kako lokalni ekološki proizvođači mogu učinkovito plasirati proizvode?

15.10.2013 u 12:57

Bionic
Reading

Zelenom idejom želi se povezati lokalne eko proizvođače s marketinškim profesionalcima koji će uspješnim projektima pružati besplatnu marketinšku pomoć

U prostorijama Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje (HURA) predstavljena je Zelena ideja. Riječ je o projektu HURA-e i partnera pokrenutom s ciljem pomaganja lokalnim ekološkim proizvođačima u njihovu nastupu na tržištu, kroz pružanje besplatnih usluga promocije od strane marketinških stručnjaka.

Agencije okupljene oko HURA-e unutar ovog projekta demonstrirat će u kojoj mjeri marketinški stručnjaci mogu pomoći plasmanu eko proizvoda te razvoju eko proizvodnje s namjerom pozitivnog utjecaja na ukupnu gospodarsku situaciju u Hrvatskoj.

Projekt Zelena ideja kojem su potporu dali UNDP (Program Ujedinjenih naroda za razvoj u Hrvatskoj) i Ministarstvo poljoprivrede Republike Hrvatske, predstavili su Damir Ciglar, predsjednik uprave HURA-e, Nikola Vrdoljak, voditelj projekta, te članovi stručnog žirija projekta Jadranka Boban Pejić iz Biovege i Domagoj Račić iz Mreže znanja.

'HURA je pokrenula ovu inicijativu s ciljem pokretanja pozitivnih promjena u hrvatskom društvu i gospodarstvu. Budući da su ekološki proizvođači u Hrvatskoj relativno mali i ne raspolažu financijskim sredstvima koji bi im omogućili angažman marketinških profesionalaca, smatramo da je ovo izvrsna prilika da pokažemo ulogu i potencijal marketinga u razvoju jedne gospodarske grane', izjavio je predsjednik Uprave HURA-e Damir Ciglar.

Nikola Vrdoljak, voditelj projekta, prilikom njegova predstavljanja naglasio je: 'Trenutni trendovi na hrvatskom tržištu pokazuju da broj eko proizvođača raste, no njihova proizvodnja još ne koristi potencijale koje nude domaće tržište, turizam i direktni izvoz, gdje je potražnja praktički neograničena. Uvjereni smo da ćemo ovim projektom to promijeniti i pozitivno utjecati na njihovu tržišnu poziciju te razinu konkurentnosti.'

'S obzirom na brojku od preko 1800 registriranih eko proizvođača u Hrvatskoj, očekujemo da će vrijednost projekta biti prepoznata te da ćemo imati snažan interes i veliki broj kvalitetnih prijava za selekciju', izjavio je član stručnog žirija Domagoj Račić.

Jadranka Boban Pejić, članica stručnog žirija, istaknula je prednosti ekološke proizvodnje: 'Bitno je istaknuti da osim što se ekološkom proizvodnjom smanjuje negativan utjecaj na okoliš i ulaže u razvoj ruralnih područja, dodatno se svim onim proizvođačima koji u Hrvatskoj uvode ekološke principe proizvodnje otvaraju mogućnosti širenja na nova tržišta i uvođenja novih načina proizvodnje.'

Proizvođači će natječaju moći pristupiti ispunjavanjem propisane forme koja se nalazi na web stranici projekta http://www.zelenaideja.hr/www.zelenaideja.hr. Nakon prijave, neovisni stručni žiri kojeg čine stručnjaci iz područja ekološke proizvodnje, marketinga ekoloških poljoprivrednih proizvoda i poduzetništva u području ekološke proizvodnje evaluirat će prijave utvrđujući njihovu ispravnost te odabrati one koje ulaze u uži krug natječaja, uzimajući u obzir ponajprije potencijal prijavljenog projekta.

U drugoj fazi projekta, marketinške agencije u sklopu HURA-e pružit će besplatnu uslugu (poput osmišljavanja ambalaže ili web stranice) odabranim projektima, uz potporu medijskih partnera. Realizirani projekti bit će predstavljeni na eventu/izložbi u Zagrebu sredinom travnja te u sklopu festivala Dani komunikacija i Weekend Media Festival.