Mobiteli su već odavno postali sastavni dio inventara u školskim torbama i dok roditelji vole da ih djeca imaju uza se zbog neke vrste sigurnosti, učiteljima se to, očekivano, puno manje sviđa
Djeca u nižim razredima osnovnih škola najčešće ne koriste mobitele dok su u školi, posebno ona u produženom boravku, jer roditelji dolaze po njih, a ako ih i imaju - sigurno ne koriste društvene mreže, razne grupe ili se za vrijeme nastave dopisuju s vršnjakom nekoliko klupa dalje, a u istoj su prostoriji. Time se rado bave učenici viših razreda, a učitelji i ravnatelji postavili su razna pravila kako bi tome doskočili.
Samo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta ne ulazi u ove probleme i prepušta da škole same odlučuju kakva će pravila biti postavljena u njihovom kućnom redu.
'Ministarstvo nema nikakvu službenu preporuku za to kako rješavati korištenje mobitela za vrijeme nastave. Škole su samostalne i donose odluke zajedno s ravnateljem i nastavnicima, a tu je primjerice i roditeljsko vijeće', rekla nam je glasnogovornica Gordana Zuccon i dodala da joj je poznato kako mnoge škole znaju oduzeti mobitel djetetu koje ometa nastavu, ali vraćaju ga roditelju.
Upravo ovo pravilo u svoj je kućni red stavila zagrebačka OŠ 'Dr. Ivan Merz'. Ravnatelj škole Zvonko Piljek rekao nam je kako imaju to, zapravo, klasično pravilo u kućnom redu škole: 'Mobiteli se ne smiju koristiti za vrijeme nastave, a ako se to dogodi, učenik će ostati bez njega do kraja dana i roditelj je taj koji mora doći po mobitel.' Dodao je da se takve situacije ne događaju često, a nijednom se nije dogodilo da je isti roditelj po mobitel došao dva ili više puta.
Također nam je ispričao kako je nezgodno djeci oduzimati osobne stvari jer se to može povezati s kršenjem njihovih prava i neki bi roditelji rado da uvijek mogu komunicirati s djetetom, ali ipak se sredina morala pronaći. I mišljenja roditelja podijeljena su pa neki kažu da i nije tako strašno ako djetetu slučajno zazvoni mobitel na nastavi, a drugi podržavaju škole.
'Bilo bi lijepo da netko napokon da podršku profesorima koji pokušavaju pomoći u odgoju naše djece, jer se puno priča o pravima djece i na svakom se koraku osuđuje nastavnike, a onda nam djeca kod kuće pričaju o svojim pravima, no odgovornosti niotkud. I tada na teži način spoznaju da sloboda i prava ipak znače odgovornost, ostanu u šoku pa je i odrastanje kao neki strašan proces', rekla nam je Ivana B., čija djevojčica polazi viši razred osnovne škole u Zagrebu.
Majka djevojčice koja je sada srednjoškolka rekla nam je pak da su u vrijeme popularizacije mobitela u OŠ Dugo Selo mobiteli bili zabranjeni odnosno u njezinom odjeljenju razredna nastavnica nije ih dozvoljavala djeci i s time se u potpunosti složila. Smatra da su djeca i dalje djeca te jednostavno zaborave isključiti mobitele ili se igraju za vrijeme sata jer ih to mami.
Upravo zbog toga, zagrebačka OŠ Bukovac dosjetila se malo drukčijeg sustava. Ravnateljica Mirna Boras rekla nam je da su već prošle školske godine eksperimentalno u nekoliko razreda stavili kutije u koje djeca odlažu mobitele: 'Mobitele stavljaju u kutije na ulazu u razred i uzimaju nakon što sat završi. Dobro su to prihvatili, nemaju osjećaj kao da smo ih oduzeli, ali smo spriječili dopisivanje, fotografiranje i slične aktivnosti na satu koje im oduzimaju koncentraciju i pažnju.'
Budući da je test s kutijama za odlaganje dobro prošao, od ove godine postavljene su u svakom razredu gdje nastavu polaze djeca od 5. do 8. razreda.