Iako se nikada nije školovala za modnu dizajnericu, njezina želja, trud i originalnost koji je odvajaju od ostalih bili su jači od bilo koje diplome ili dugogodišnjeg iskustva, potrebnog da bi dizajner postao vodeće ime u svijetu mode. U svega četiri godine, koliko posluje njen brend, Lirika Matoshi postala je zvučno ime na modnoj sceni. Danas ju svi znaju zahvaljujući bajkovitoj haljini s printom jagoda o kojoj se ne prestaje pričati
Titula najpoželjnije ljetne haljine pripala je prekrasnoj, voluminoznoj tule haljini s printom jagoda koja izgleda kao da je ispala iz najljepše bajke. Ona je upravo i razlog zbog kojeg je svijet čuo za brend Lirika Matoshi istoimene modne dizajnerice s Kosova, zaslužne za neke od najljepših haljina koje smo vidjeli.
Njezina je razigrana haljina s puf rukavima i jagodama proteklih mjeseci preplavila modne časopise, ali i Instagram, a postala je i ogroman hit na TikToku. Odjednom su svi željeli ugrabiti je, unatoč cijeni od 3100 kuna.
Osim što predstavlja bijeg od stvarnog, odraslog svijeta te ćete se u njoj osjećati poput Alise u zemlji čudesa, ova čarobna haljina o kojoj maštaju sve djevojčice postala je simbol ženske snage i ljepote u periodu pandemije koronavirusa pa nije ni čudo da je ostvarila toliku popularnost u LGBT zajednici.
Pod heštegom #strawberrydress, samo na Instagramu pronaći ćete više od 10.000 objava, što dovoljno govori o tome koliko je popularna. Moguće je pronaći velik broj ilustracija i mimova 'žena koje vole žene' kako nose tu haljinu s potpisom brenda Lirika Matoshi.
Kosovska dizajnerica izjavila je kako 'haljina podsjeća na neka bolja vremena', vremena kada smo mogli bezbrižno uživati u ritualima koje volimo. Njezina je želja bila baviti se modnim dizajnom, iako nema diplomu kao većina drugih dizajnera. U početku je izrađivala choker ogrlice koje je prodavala na Etsyju, a tek kasnije došla je ideja o izradi odjeće.
Sve što danas zna sama je naučila. Inspirirana sestrom Teutom Matoshi, također cijenjenom kosovskom dizajnericom, Lirika je naučila šivati i svladavati male dizajnerske trikove i zahtjevne tehnike te je postepeno gradila svoj brend od nule.
Njezine prve kreacije bile su šljokičaste haljine, čarape i kristalima prekrivene bluze, a svojih pet minuta slave Lirika Matoshi doživjela je zahvaljujući bajkovitim i originalnim haljinama četiri godine nakon što je službeno pokrenula modni brend.
Lirika živi i radi u New Yorku, u koji se preselila s Kosova kada joj je bilo 20 godina. Kad je tek započinjala graditi svoj brend, nije ni slutila da će neka njezina haljina izazvati toliku pomamu u svijetu, i to u tako kratkom vremenskom razdoblju.
Matoshi je jednom prilikom izjavila kako je svoje haljine ukrasila printom jagoda jer ju vraćaju u djetinjstvo koje pamti kao lijepo, unatoč strašnim pričama i scenarijima koji su je tada kao dijete okruživali u ratom pogođenom Kosovu.
'Odrastala sam okružena horor pričama koje svjedoče o tome koliku je štetu rat učinio našoj zemlji, o tome kako su žene bivale silovane, a nevini ljudi masakrirani. Moj jedini san bio je da jednog dana putujem i predstavljam svoju zemlju u svijetu. Pomoći ću joj koliko god mogu', izjavila je dizajnerica.
Dok su brojni dizajnerski i high street brendovi zbog naglog pada prodaje bili prisiljeni sniziti cijene svojih kreacija, Lirika je zahvaljujući neočekivanoj popularnosti njezine haljine s printom jagoda imala nikad veću zaradu. Prodaja joj je od siječnja skočila za nevjerojatnih 1000 posto.
'Ova je haljina cijeli moj život', rekla je Matoshi, a modne ovisnice, osim svojim neporecivim talentom, oduševila je velikim konfekcijskim veličinama namijenjenima ženama krupnije građe koje teško pronalaze haljine za posebne prilike. Njezine su kreacije dostupne u veličinama do broja 20, što odgovara veličini XXXL.
Dizajnerica je u ljeto 2018. otvorila i showroom u kojem žene mogu iz prve ruke isprobati njezine kreacije koje se izrađuju u tvornici na Kosovu, a Lirika ju je pokrenula sa svojim sestrama.
Slavna Kosovarka nedavno je predstavila i kolekciju Disney Princess za sve one koji žele izgledati i osjećati se poput Pepeljuge. Kolekcija se sastoji od ništa manje originalnih haljina inspiriranih oblacima i mašnama te su već izazvale veliko zanimanje trendseterica, a potpuni hit je i rasprodana kolekcija Cloud, za koju postoji lista čekanja.