TEST

Nissan Murano 3,5 V6 – ušminkan do boli

22.12.2008 u 09:00

Bionic
Reading

Prvi Murano, predstavljen prije tri godine, bio je pravi šminker među ionako ušminkanim SUV-ovima. Automobil je odlikovala iznimno bogata serijska oprema, gotovo kupeoliki dizajn i 3,5-litarski V6 motor iz moćnog Nissana 350Z

Murano je odradio solidan posao na tržištu, no unatoč primamljivoj cijeni, nikada nije postao pravi bestseler. Potencijalni kupci su mu ponajviše zamjerali neobične vozne osobine i nedostatak dizelske opcije. Najavom novog Murana, očekivane su promjene i do njih je došlo - na nekim područjima.

Za nasljednika u Nissanu su odabrali novu, snažniju i sofisticiraniju D-platformu s multilink stražnjim ovjesom. Automobil je također dobio X-Trailov elektronski kontrolirani integralni sustav i-Mode, no ne i dizelski motor. Dizajneri su također zasukali rukave te doradili Muranov ionako napredan dizajn, pa Nissanov SUV sada izgleda u najmanju ruku – američki.


Interijer je vrlo ugodno mjesto. U Nisssanu su se pobrinuli da baš svi putnici uživaju u prostornosti i komforu. Kvalitetna koža, odlična plastika i završna obrada, vrlo dobra ergonomija i pregledni uređaji. Sva su sjedala grijana, a prednja i elektronski prilagodiva. Vozaču će biti prilično jednostavno pronaći dobru poziciju za upravljačem iako sjedala baš i ne nude najbolju potporu tijelu.

Murano je već u prvoj generaciji bio iznimno dobro serijski opremljen automobil, a dovoljno je reći da su jedine dvije stavke za nadoplatu u drugoj generaciji DVD sustav s displejom namijenjen putnicima straga te metalik boja. Sve ostalo – uključujući bi-xenon svjetla, satelitsku navigaciju, Bose stereo sustav sa 11 zvučnika, kožom presvučena elektronski kontrolirana i grijana sjedala, sustav ulaska i pokretanja vozila bez ključa, panoramski krov, kameru za vožnju unatrag - dio je standardne opreme.


Od neobičnijih detalja, koji također spadaju u standardnu opremu, moramo spomenuti kamericu smještenu u kućištu desnog retrovizora koja olakšava parkiranje inače prilično nepreglednog Murana te sustav daljinskog električnog otvaranja i zatvaranja poklopca prtljažnika.

Sveopći dojam dosad je više nego pozitivan, no što je s motorom i vožnjom? Ono što prvo dolazi do izražaja u vožnji Muranom jest rafiniranost. Nissanovi inženjeri odlično su izolirali kabinu tako da je buka u unutrašnjosti čak i pri većim brzinama – minimalna. I kontinuirano varijabilni prijenos funkcionira odlično. Onima naviklim na klasični automatski mjenjač svidjet će se što je prisutan čak i kickdown.


Nažalost, ono što Muranu još uvijek nedostaje jest dizelski motor. 3,5-litreni benzinski V6 je odličan motor i svoje najbolje lice pokazuje pod poklopcem 350Z-a, no osjeti se nedostatak okretnosti pri nižim okretajima, što je za 1.900 kilograma teški automobil itekako bitno. Motor razvija 252 KS i 334 Nm okretnog momenta pri visokih 4.400 okretaja u minuti. K tome je i prilično rastrošan, pa Murano u prosjeku potroši i do petnaestak litara goriva na stotinu kilometara u kombiniranom ciklusu.

Elektronski kontrolirani i-Mode sustav većinu vremena okretni moment prenosi na prednje kotače, a tek u situacijama kada podloga postane preskliska dio se momenta prebacuje na stražnje kotače, što je prilično teško uočljivo. Upravljaču također pomalo nedostaje informativnosti i direktnosti, dok kočnice svoj posao odrađuju na zadovoljavajući način.


Murano nije odradio set Euro NCAP-ovih crash testova, no u Nissanu su ga opremili sa šest zračnih jastuka i aktivnim naslonima za glave. Tu je i ABS s pomoći pri kočenju, uz ESP i kontrolu protiv prevrtanja vozila VDC.

Proizvođač: Nissan
Model: Murano
Vrsta motora: 3.5, šest cilindara, benzin
Obujam: 3.498 cm3
Snaga (kW/KS): 188/252 @ 6.000
Okretni moment (Nm): 334 @ 4.400
Potrošnja (l/100 km): 10,1/17,5/13,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 8 s
Maksimalna brzina: 210 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.834/1.880/1.730
Cijena do registracije: 477.500 kuna