Ovaj su tjedan svi čitatelji online izdanja američkih dnevnih novina The New York Times mogli pročitati članak o Zagrebu koji glavni grad Hrvatske predstavlja kroz modu, točnije modne dodatke
Autorica reportaže je novinarka Kristin Vuković te je kao autentične zagrebačke modne dodatke predstavila kravatu, ručno rađene torbe, šešire i kišobrane.
U reportaži su između ostalog predstavljeni poznati hrvatski modni brendovi i dizajneri, među kojima su Croata, Etno Butik Mara, Kobali šeširi, kišobrani Cerovečki te zlatar Mario Nokaj, koji je napravio kolekciju nakita inspiriranu licitarskim srcem.
Novinarka opisuje Zagreb kao grad sa stilom i utjecajima iz obližnje Italije i austro-ugarske prošlosti te s tradicionalnim simbolima u kombinaciji sa suvremenim dizajnom, što u konačnici rezultira posebnim ozračjem. 'Hrvatska odiše dobrim stilom, a glavni grad impresionira', piše NYTimes.
Kristin Vuković, između ostalog, podsjeća na nastanak kravate, preteče ovog sveprisutnog modnog detalja, omiljenog među muškarcima, ali i ženama.
Tijekom Tridesetogodišnjeg rata hrvatski su konjanici oko vrata vezivali živahne marame koje su im supruge poklanjale u znak odanosti i ljubavi prije odlaska u rat. Šalovi, vezani u čvor, impresionirali su izbirljive Parižanke, koje su usvojile novu modu à la manière croate - 'na hrvatski način'. Stoga nimalo ne čudi to da se nastavak te modne priče o detaljima kasnije uspješno usmjerio i proširio na dodatke svih vrsta, od šešira do kišobrana i nakita.
Ideja brenda Croata, koji je osnovan davne 1990. godine, potječe iz šezdesetih godina prošlog stoljeća, kada je jedan od osnivača tvrtke, Marijan Bušić, bio iznenađen saznanjem da kravata zapravo potječe iz Hrvatske te je osjetio da to ima duboko simbolično značenje ne samo za njegov život, već i život drugih.
Članak iz The New York Timesa pročitajte OVDJE.
Inače, The New York Times su američke dnevne novine, koje od osnutka 1851. izlaze u New Yorku te su, kako u tisku, tako i u svojem online izdanju jedne od najpopularnijih u SAD-u.