Premda je, statistički gledano, nemoguće u potpunosti izbjeći prometne incidente, posebice ako ste stalno u prometu, ipak je moguće drastično umanjiti mogućnost njihovog nastanka. Savjeti koje donosimo u nastavku pomoći će vam baš u ovom, a premda većina njih može djelovati kao otkrivanje tople vode, ipak ih nije zgorega ponoviti i početi primjenjivati
Preglednost
Popriličan broj vozača zanemaruje važnost preglednosti, posebice kada istim automobilom upravlja više od jedne osobe i kad svakodnevno namještanje ogledala može predstavljati pravu tlaku. Ipak, zanemarivanje namještanja retrovizora tako da se što više umanji mrtvi kut često je jedan od primarnih razloga za nastanke prometnih incidenata, posebice u ovim toplim proljetnim danima kada vozača motocikala ima na svakom koraku. Također, savjestan vozač izbjeći će predugo zadržavanje u mrtvom kutu drugih vozila. U prometu se valja otkrivati što više kako bi što više sudionika prometa bilo svjesno vaše prisutnosti.
Poznavanje stanja vašeg vozila
Svako vozilo drukčije se ponaša na cesti. Provjera tlaka u gumama, stanja tekućina i funkcionalnosti svjetala trebala bi biti 'modus operandi' svakog vozača. Obratite pozornost na način na koji se ponaša vozilo kojim upravljate: kako funkcionira upravljački sklop, kakav je odaziv motora na gas, odnosno kako automobil ubrzava i kako usporava, to jest kako funkcioniraju kočnice i koliko prijemljivosti pružaju gume. Sve to možete iskušati kad ne ugrožavate nikoga, kako biste znali što možete očekivati od vašeg vozila ako se nađete u situaciji gdje su nužni nagli manevri ili naglo kočenje.
Pogledom nadzirati cijelu kolonu
Što više vidite, tim bolje. Nastojite se ne orijentirati samo na vozilo koje se nalazi neposredno ispred vas, već pogledom pratite čitavu kolonu. Tako ćete moći prije uočiti opasnost i započeti s kočenjem ili izbjegavanjem. Također, nastojite se ne voziti ispred ili iza autobusa ili teretnog vozila – iza njih zato što će vam umanjiti preglednost, a ispred zato što ne želite da u slučaju lančanog sudara na vas naleti nešto što teži višestruko više od vašeg vozila.
Razvijte šesto čulo za promet
Nije potrebno biti vidovit da biste predvidjeli manevar nekog nervoznog vozača u pokušaju prestizanja šlepera koji vam ide ususret, a iza kojeg se vuče čitava kolona. Budite pripremni za kočenje i pomicanje u stranu. Također, prosuđujte druge vozače prema stanju u koje se nalazi njihovo vozilo. Malo koji savjestan vozač upravlja automobilom koji je sa svih strana ulubljen ili izgreban.
Prilagodite vozačku poziciju
Ispravna vozačka pozicija osnovni je preduvjet za sigurnu vožnju i mogućnost izvođenja pravovremenog manevra. Potrebno je namjestiti naslon sjedala okomito kako bi vam leđa bila ravna i kako ne biste bili zavaljeni u sjedalo. Prednost je ako sjedalo možete privući što više B nosaču kako biste bili zaštićeniji u slučaju bočnog sudara. Ipak, najbitnije je da ne budete toliko daleko od upravljača da ne možete njime rukovati kako spada. Zapešća ispruženih ruku, dok su vam leđa ravna i naslonjena u naslonu, trebala bi padati preko upravljača. Također, noge bi vam trebale biti u položaju da maksimalnom snagom s lakoćom možete stisnuti kočnicu, a da vam je glava barem čitav okomiti dlan udaljena od krova. Naposljetku, sigurnosni pojas treba ići, zategnut, preko kostiju zdjelice i ključne kosti, a da pritom nemate nikakve ključeve, mobitel ili tvrde predmete u džepu. Ispravna pozicija za upravljačem jamči da u slučaju frontalnog sudara nećete podletjeti pod pojas. Upravljač nemojte držati u položaju 10 i dva sata, već devet i tri.
Izbjegavajte vožnju noću
Statistički gledano, najveći broj prometnih incidenata događa se u noćnim satima zbog umora ili ograničene vidljivosti. Također valja biti i na oprezu zbog vozača koji upravljaju vozilom pod utjecajem alkohola, no i mladih vozača koji se, kako često pokazuje crna kronika, ne libe projuriti kroz crveno svjetlo.