UNISEKS PARFEMI

Ona i on dijele sve, zašto ne bi i miris!

17.11.2010 u 07:09

Bionic
Reading

Iako parfemski nosovi tvrde da parfemi ne poznaju ni spol ni rod, uniseks mirisi na svakome mirišu drugačije

Žene su uvijek voljele 'krasti' parfeme od svojih muškaraca, i obrnuto, samo što se oni time nikad nisu voljeli hvaliti. Podjela na strogo muške i ženske i tako je novijeg datuma, umjetno su je počele stvarati parfemske kuće i marketinška mašinerija nakon Drugog svjetskog rata. Do početka 1990-ih činilo se da 'olfaktivnom seksizmu' nitko neće stati na kraj, sve dok američki dizajner i vlasnik masivnog mirisnog hita iz 80-ih (Obsession) Calvin Klein unutar tek pokrenute linije CK nije lansirao uniseks toaletnu vodu. One je bio rođeni trendseter, prvi osviješteni 'biseksualac', obraćao se adolescentima i izrijekom je bio namijenjen za dijeljenje.

Kao što svaki legendarni mirisi odražava duh svoga vremena, čini to i One, ne samo jednostavnom, ni po čemu razmetljivom (netko bi rekao, ni zanimljivom) bočicom nego i čistim notama svježih citrusa, zelenog čaja, cedra... Klein nije mogao izabrati bolji trenutak od 1994. za njegovo lansiranje, u doba kada je glazbom vladao nepočešljani grunge, modom androgini krojevi bez ženstvenosti, šminkom 'nude' lookovi lišeni živih boja. Da je to i angažiran miris, svjedoči kampanja za njegovu inačicu We are One lansiranu istodobno s inauguracijom Baracka Obame kao poziv svim ljudima da žive u duhu jedinstva.

Desetak godina kasnije CK One dobio je ravnopravnog 'suparnika'. Gaultierov univerzalni parfem 'na kvadrat', poznat i kao 'Gaultier to the Power of Two' iz 2005. čine dvije bočice pričvršćene magnetom (za nju i njega). Kao parfem 'linearne' kompozicije, nema uobičajenu gornju, srednju i baznu notu, krojen je za zahtjevnu publiku koja neće ustuknuti pred nasrtljivim, a opet umiljatim notama vanilije, mošusa i ambre.