Neutralna i diskretna, bež boja istaknuta na modnim komadima zrači luksuzom i bezvremenskim izgledom, stoga nimalo ne čudi njezina velika popularnost koju uživa iz sezone u sezonu, zahvaljujući čemu je brojni proglašavaju novom crnom
Suočeni s razmetljivošću i maksimalizmom temeljenim na XL logotipima koje zagovaraju pojedini luksuzni brendovi, postoji još jedna struja u najekskluzivnijoj modi koja zagovara estetsku diskreciju. Bezvremenski dizajn, bez vidljivih logotipa, razlikovni detalji i paleta boja u kojoj dominiraju neutralni tonovi definiraju sliku integriranu u prikriveni luksuz.
U prošlosti, što je tkanina bila šarenija i živahnija, to je njezin nositelj imao bolji društveni položaj, no čini se da je posljednjih godina situacija znatno drugačija. Modne piste, televizijske serije i utjecajne žene potvrđuju značenje bež boje kao simbola moći u odijevanju. Osim toga, ovaj element blizak najprofinjenijem minimalizmu kontinuirano jača na street style sceni.
Konzultantska tvrtka za predviđanje trendova WGSN u prošlogodišnjem izvještaju već je naznačila potencijal palete neutralnih boja. Platforma je za ovu jesen/zimu predvidjela uspjeh bež nijansi sa živopisnim nazivima poput oat milk (kremaste bež) ili honeycomb (oker zemljane).
Ormar prepun bež komada
Među stilskim referencama koje savršeno oslikavaju ovakav tip garderobe nalazimo manekenku i poslovnu ženu Rosie Huntington-Whiteley. Dovoljno je pogledati outfite koje dijeli na Instagramu i provjeriti koliko je krem boja dominantna u njezinoj garderobi. Bež tako postaje sinonimom prikrivenog luksuza, bilo kroz torbe s potpisom brenda Bottega Veneta, čizme brenda The Row ili pletenu haljinu od kašmira brenda Loro Piana.
Uspjehu ovog stila odijevanja pridonijele su i dame sa skandinavske street style scene predvođene Pernille Teisbaek, Dankinjom koja minimalističku estetiku prenosi i na područje uređenja interijera dizajnerskim namještajem u neutralnim tonovima.
Zašto je bež boja novca, upitao se modni direktor britanskog izdanja magazina Esquirea, Charlie Teasdale, u srpnju 2020. Ovaj modni profesionalac aludirao je na veliku prisutnost ove nijanse na tjednima muške mode. Nekoliko sezona kasnije težina bež boje na modnoj pisti prestala je biti anegdotom postavši jednim od najmoćnijih trendova te parirajući stilskim hitovima poput sveprisutne ružičaste u nijansi fuksije, objedinjene u trendu barbiecore.
Bež boja zadržala je svoju relevantnost u hladnoj sezoni, ali i u vrućim mjesecima, pokazujući svoju svestranu prirodu u bilo koje doba godine. U aktualnoj sezoni ova boja (i njezine varijante, poput vanilije, zemljane ili boje devine dlake) i dalje uživa u privilegiranoj poziciji. Osim kolekcija brendova koji se tradicionalno opredjeljuju za neutralnu paletu boja, poput Dankinje Malene Birger ili holivudskog favorita Brunella Cucinellija, bež je ostavio traga i na kolekcijama brojnih drugih modnih kuća.
Vidjeli smo to na Versaceovoj reviji, na kojoj je bezvremenska bež nijansa istaknuta haljinama što slave obline. Zemljani tonovi Jacquemusa, vječni kaput talijanske Max Mare ili opuštena elegancija drapiranih haljina koje je Anthony Vaccarello dizajnirao za Saint Laurent druge su izvanredne reference i potvrda jačine trenda nošenja bež komada.
Svečana verzija koja naglašava svestranost te boje nalazi se u minijaturnim haljinama brenda LaQuan Smith, a Louis Vuitton odlučuje se za predimenzioniranu verziju bež looka s prizvukom osamdesetih.