Stool 60 s potpisom Finca Alvara Aalta prepoznatljiv je komad namještaja. Jednako prikladan kao sjedalo, stol, jedinica za odlaganje ili površina za izlaganje različitih predmeta u domu, zadovoljava brojne zahtjeve ljubitelja interijera
‘Šuma može bez čovjeka, ali čovjek ne može bez šume’, kaže se da je to bio moto djeda Alvara Aalta i da je taj pristup prirodi s poštovanjem utjecao na njegovo ljudsko i profesionalno obrazovanje.
Štoviše, istina je da je finski arhitekt, sin inženjera i eklektične švedske poštarice, odrastao njegujući strast prema okolišu i prirodnim materijalima, što se posebno odnosi na drvo.
Ovaj materijal, tako specifičan za skandinavsku arhitekturu i dizajn, utkan je u Aaltovo bogato stvaralaštvo.
Finac je cijenio ne samo tehničku izvedbu ovog materijala, već i onu ‘emocionalnu’. Vizualni i taktilni podražaj i toplina drva mogli su, prema Aaltu, zadovoljiti emocionalne i osjetilne potrebe ljudi. Potrebe koje su Aalto i njegova supruga, arhitektica Aino Marsio, naučili smatrati prioritetima, posebno kada su dizajnirali interijere i namještaj za psihijatrijsku bolnicu Paimio.
Drvo je, dakle, za Aalta ljepota, udobnost i poznatost. I upravo se te tri osobine vraćaju u jednom od njegovih najraširenijih i najslikovitijih komada namještaja. Stool 60 dizajniran je 1933. godine, a proizvodi ga Artek te ove godine slavi 90 godina njegove kontinuirane proizvodnje.
Razoružavajući u svojoj genijalnoj jednostavnosti, ovaj je stolac s lakoćom prošao kroz vrlo različita stilska razdoblja, uspješno putujući kroz preokrete 1900-ih godina, da bi stigao u 2000-e čuvajući i povećavajući svoj kredibilitet i funkcionalnost.
Sjedalo, stolić, potporna površina, Stool 60 danas je još aktualniji nego ikad jer zadovoljava potrebu da se prostori dožive na drugačiji način. Od uredskog kutka do dnevnog boravka, preko kuhinje do spavaće sobe, pa sve do kupaonice, ovaj mali i elegantni komad namještaja diskretno ulazi u prostor i postaje koristan, nezaobilazan na način da svakodnevicu učini lakšom, a interijere stilski definiranijim.
Noge ovog kultnog stolca postavljaju se izravno na donju stranu okruglog sjedala, bez potrebe za kompliciranim spojnim elementima. Zahvaljujući svojoj geometriji, može se složiti kako bi se uštedio prostor u spiralnoj skulpturi tornja.
Stool 60 danas je dostupan u velikom izboru boja i završnih obrada, a tijekom desetljeća prodano je nekoliko milijuna jedinica, kao i njegovog četveronožnog rođaka, Stoola E60, što ga čini jednim od najcjenjenijih proizvoda u povijesti dizajna.