U posljednja tri mjeseca modni svijet obilježio je povratak modnih revija, ali i ekskluzivnih zabava i događanja poput Met Gale, Emmyja te dodjela MTV-jevih nagrada. Upravo su ti događaji znatno utjecali na kreiranje liste najpopularnijih modnih brendova koje je objavila modna platforma Lyst, a na samom vrhu nalazi se Balenciaga, zahvaljujući doista zanimljivoj strategiji
Tijekom proteklog kvartala modni kupci više su posjećivali društvena okupljanja što je, očekivano, rezultiralo potragom za elegantnijim modnim komadima ali udobnom odjećom za putovanja i odmor. Unatoč činjenici da pandemija još uvijek vlada te da su putovanja ograničena, potražnja za modom bila je velika.
Ostvareni prihod je premašio razine prije pandemije kod velikih luksuznih brendova, a popularnost e-kupovine nastavila je rasti. Upravo su to pokazali podaci Lysta, globalne platforme za modnu kupovinu koju svake godine koristi više od 150 milijuna ljudi za pregledavanje, otkrivanje i kupnju artikala iz 17 tisuća robnih marki i trgovina.
Lyst Indeks predstavlja ljestvicu najpopularnijih modnih marki i proizvoda u protekla tri mjeseca. Formula koja stoji iza Lyst Indexa uzima u obzir ponašanje Lyst kupaca, uključujući stope konverzije i prodaju. Također uključuje podatke Google pretraživanja, kao i spominjanja na društvenim mrežama i statistiku angažmana diljem svijeta u razdoblju od tri mjeseca.
Prema Lystovim podacima, Balenciaga je daleko najtraženiji i najpopularniji brend na svijetu, nakon energičnog kvartala u kojem je ova modna kuća predstavila visoku modu, surađivala s video igrom Fortnite i udružila se s Kanyeom Westom na lansiranju novog albuma' Donda'. Poznate osobe, uključujući Rihannu i Kim Kardashian, nosile su Balenciagu na prestižnoj zabavi Met Gala, a to je pak rezultiralo objavim brojnih mema i postova na društvenim mrežama. Zanimljivo je napomenut kako je nakon Met Gale web pretraživanje za ovim brendom poraslo za nevjerojatnih 505 posto.
Sportski događaji, uključujući i Olimpijske igre i US Open, također su inspirirali potrošače tijekom proteklog tromjesečja, što je pridonijelo popularnosti brenda Nike. Naime, Nike tenisice koje nosi Emma Raducanu postale su vrlo tražen modni komad, a potraga za općenito Nike tenisicama porasla je 86 posto nakon što je tinejdžerka osvojila naslov.
Modne revije i predstavljanje novih kolekcija, suradnje s umjetnicima i drugim modnim kućama, predstavljanje modnih dodataka, ali prvenstveno pojavljivanje slavnih osoba u njihovim kreacijama na crvenim tepisima ove modne brendove katapultirali su na sam vrh popularnosti.
Najpopularniji modni brendovi prema podacima Lysta su:
Balenciga. Za pozicioniranje na sam vrh ljestvice zaslužan je povratak visoke mode nakon duge 53 godine, suradnja s video igrom Fortnite, ali i suradnja s Kayne Westom na promociji albuma 'Donda'. Naime, kreacije koje je odjenula tom prigodom Kim Kardashian još će se dugo pamtiti.
Gucci. Modni brend pokrenuo je digitalnu trgovinu Valut, temeljenu na prošlosti, sadašnjosti i budućnosti kuće te su prijavili povećanje prihoda od 86 posto u drugom tromjesečju. Osim toga, tu je i objavljen trailer za nezavisni film 'House of Gucci'.
Dior. Ističu se održane modne revije za visoku modu za proljeće i ljeto 2022. godine. U New Yorku je otvorena izložba 'Christian Dior: Designer of Dreams', te je najavljeno novo partnerstvo s nogometnim klubom Paris Saint-Germain.
Prada. Modna kuća je predstavila kolekciju proljeće/ljeto za 2022. u Milanu i Šangaju te su objavili povećanje prihoda od 66 posto u prvom polugodištu. Osim toga, najavili su Jakea Gyllenhaala kao novo zaštitno lice za parfeme.
Louis Vuitton. Slavni brend je povodom 200. rođendana osnivača objavio mobilnu igru. Za capsule kolekciju surađivali su s Fornasettijem, a na tržište su izbacili i Horizon Bluetooth zvučnik.
Nike. Najavljena je prva kolekcija nastala u suradnji sa Serenom Williams, prijavljeno je povećanje prihoda od 16 posto, a uz to dolazi i do širenja koncepta maloprodaje Rise s novootvorenim dućanom u Seulu.
Bottega Veneta. Najavljena kolekcija proljeće/ljeto bit će prikazana u Detroitu, a prijavljeno je povećanje prihoda od 69 posto u drugom tromjesečju. A neki od trenutaka za pamćenje bile su odjevne kombinacije Hailey Bieber i Kendall Jenner.
Versace. Predstavljena je kolekcija iznenađenja 'Fendace' s Fendijem, a na reviji za proljeće/ljeto 2022. prodefilirale su Dua Lipa, Gigi Hadid i Naomi Campbell. Na Met Gali u Versace kreaciji prošetala se Lil Nas X.
Fendi. Udruženje s Versaceom u posebnoj kolekciji, Kim Jones predstavio je svoju drugu kolekciju visoke mode za kuću i najavljena je suradnja Théliosom za sunčane naočale.
Saint Laurent. U Parizu je bila predstavljena kolekcija za proljeće/ljeto 2022 inspirirana Palomom Picasso, u Veneciji su predstavili mušku kolekciju za narednu sezonu, a ključni moment bilo je povećanje prihoda od 119 posto u drugom tromjesečju.
Moncler. Odjenuli su Aliciu Keys za emisiju Mondogenius 2021, prijavljeno je povećanje prihoda od 118 posto u drugom tromjesečju te je otvorena druga vodeća trgovina u Milanu.
Burberry. Naomi Campbell angažirana je za kampanju TB Summer Monogram, prijavljeno je povećanje prihoda od maloprodaje za 98 posto u prvom tromjesečju, a otvorena je i nova vodeća trgovina u Londonu.
Valentino. U Veneciji je održana revija visoke mode u suradnji s 17 umjetnika, za podršku UNICEF-ovim naporima za isporuku cjepiva dizajnirana je majica sa kapuljačom, a Lady Gaga nosila je haute couture look u New Yorku.
Off-White. LVMH stekao je 60 posto udjela u ovom brendu, revija jesen i zimu 2021 uključivala je reviju MIA-e, a Virgil Abloh kreirao je capsule kolekciju.
Loewe. Brend je lansirao novu Goya torbicu, kao novi ambasador najavljen je glazbenik Kim Hyun-ah, a počelo je peto izdanje dodjele nagrada Loewe Foundation Craft Prize.
Alexander McQueen. Predstavljen je novi grafički uzorak brenda kao i nova kolekcija za muškarce inspirirana pjesnikom Williamom Blakeom, a postavljena je i nova izložba Roses u Londonu.
Givenchy. Kolekcija Resort ’22 uključivala je suradnju s umjetnikom Chitom, brend je odjenuo Beyoncé i Jay Z-ja ua kampanju About Love Tiffany & Co te je najavljena suradnja s Théliosom za sunčane naočale.
Balmain. U Parizu je održan Balmain festival, u dogovoru s britanskom TV mrežom Channel 4 modna kuća sudjeluje u dramskoj seriji 'Fractura', a Zendaya je nosila njihovu kreaciju na Venecijanskom filmskom festivalu.
Jacquemus. Na modnoj reviji u Parizu prošetala je Bela Hadid, a otkriveno je kako je Kendall Jenner zaštitno lice kampanje za jesen/zimu 2021. Osim toga, svjetlo dana ugledala je i torbica Le Ciuciu.
Dolce&Gabbana. Poznate osobe, uključujući Jennifer Lopez, prisustvovale su izložbi Alta Sartoria u Veneciji. Revija za proljeće/ljeto 2022. održana je u čast 2000-ih, a u suradnji s Istitutom Marangonijem organizirane su radionice za studente.