Epidemiološko istraživanje robne marke Orbit i Hrvatske komore dentalne medicine (HKDM) pokazalo je da KEP indeks u hrvatskih dvanaestogodišnjaka iznosi 4,51, što je najlošiji rezultat u odnosu na ostale europske zemlje
Istraživanje je obuhvatilo 1.951 ispitanika u devet gradova iz sedam županija po metodi koju je propisala Svjetska zdravstvena organizacija (WHO), a usvojio FDI - World Dental Federation.
'Kampanjom 'Žvači, jer to promjenu znači' nastojali smo dati doprinos unapređenju i zaštiti oralnog zdravlja djece u lokalnim zajednicama, s posebnim naglaskom na dvanaestogodišnjake. Rezultati dobiveni ovim istraživanjem dali su nam vjetar u leđa da nastavimo s projektom i sljedeće godine u još većem obimu te s naglaskom na ruralna područja u kojima smo identificirali najviše problema', rekla je Darja Šušteršič, direktorica tržišta kompanije Wrigley.
'Istraživanje je provedeno među ukupno četiri dobne skupine, a izuzev 12-godišnjaka obradili smo 15-godišnjake, odrasle od 35 do 45 godina te starije ispitanike od 65 do 75 godina, čiji su rezultati oralnog zdravlja također zabrinjavajući. Istraživanje među 12-godišnjacima provođeno je u osnovnim školama na uzorku od 800 djece kako bi dobiveni rezultati bili što relevantniji. Ono što bismo posebno istaknuli su utvrđene razlike KEP indeksa između ruralnog i urbanog stanovništva koje su pokazale nedovoljno razvijenu svijest o oralnom zdravlju kod stanovništva na ruralnim područjima. Isto tako, provedenim istraživanjem obuhvaćena je i populacija koja nije evidentirana u kartonima domova zdravlja odnosno dio populacije koja nije izabrala svog doktora dentalne medicine', objasnio je Dražen Novak, dr. med. dent. i član tima koji je provodio istraživanje.
Kampanja je provedena u periodu od svibnja do listopada 2015. s ciljem podizanja svijesti o važnosti pravilne oralne higijene i redovnih dentalnih pregleda djece. U svrhu provođenja kampanje tvrtka Wrigley je za svaki prodani paketić guma za žvakanje Orbit tijekom svibnja i lipnja 2015. donirala pet lipa za zdravlje dječjih zubi te tako prikupila ukupno 250.000 kuna. Kampanja je obuhvatila edukaciju i dentalne preglede u odabranim osnovnim školama u Hrvatskoj, kao i provedeno istraživanje oralnog zdravlja.