KULTNI BREND

Priča o uspjehu: Kako je 35-godišnja Emily Weiss svoj beauty blog pretvorila u milijardu dolara vrijedan biznis

11.04.2020 u 17:41

Bionic
Reading

Mlada poduzetnica Emily Weiss još u studentskim danima sanjala je o pokretanju vlastitog biznisa, što je naposljetku i ostvarila. Sve je počelo blogom namijenjenim beauty navikama žena, a potom je lijepa brineta odlučila otići korak dalje i upustiti se u osnivanje kozmetičke tvrtke. Rizik joj se, čini se, isplatio. Za kozmetikom njezina brenda Glossier luduju žene diljem svijeta, a tvrtka joj danas vrijedi više od milijarde dolara

Prije šest godina Emily Weiss odlučila je pokrenuti startup koji danas vrijedi 1,2 milijarde dolara. Zvuči nevjerojatno? 35-godišnja osnivačica i direktorica kozmetičkog brenda Glossier uistinu je primjer mladim ženama kako svoju strast pretvoriti u unosan posao. Amerika je upoznala Weiss 2007., kada se pojavila na malim ekranima u drugoj sezoni serije 'The Hills', a slavna poduzetnica otada se okušala u brojnim zanimanjima, sve dok nije pronašla put kojim želi koračati.

Još kao tinejdžerica radila je za Ralph Lauren, okušala se i u modelingu, da bi nakon završenog studija umjetnosti na Sveučilištu u New Yorku radila na poziciji modnog asistenta za magazin W te kao asistentica stilistica za Vogue, a asistirala je slavnoj Elissi Santisi.

Tadašnja beauty urednica Voguea, Eva Chen, tvrdi kako je Weiss 'oduvijek imala taj X faktor' koji je potreban za uspjeh. Bila je studentica s planom i fokusom, što je rijetkost u tim godinama. Kada ju je Weiss jednog dana u uredu upoznala sa svojim planom o pokretanju bloga, Chen je shvatila da ova djevojka misli ozbiljno.

Lijepa Amerikanka, rodom iz Connecticuta, tada vjerojatno nije mogla ni zamisliti da će danas biti vlasnica jednog od najuspješnijih beauty brendova. Ideja o osnivanju kozmetičkog brenda rodila se kao posljedica njezina bloga Into the Gloss, a koji je vodila paralelno s poslom u Vogueu. Bila je to njezina velika ljubav. Ondje je objavljivala intervjue s brojnim ženama, a u nedostatku vremena pisala bi u ranu zoru, prije odlaska na posao.

  • +6
Emily Weiss Izvor: Profimedia / Autor: Scott/BFA / Shutterstock Editorial / Profimedia

Weiss je željela pokrenuti blog na kojem će sa ženama dijeliti beauty rutine modnih insajdera i slavnih osoba te je za 750 dolara kupila rabljenu kameru i ubrzo je uslijedila prva objava na njezinom blogu.

Blog je s vremenom postao sve posjećeniji. Godine 2012. bilježio je 200 tisuća posjetitelja mjesečno, a broj posjeta nastavio je rasti. Weiss je shvatila kako joj je Into the Gloss ulaznica u svijet slavnih i utjecajnih ljudi. Kroz druženja i intervjue sa slavnim osobama postepeno je gradila svoje ime te privlačila sve veći broj ljudi. Do svibnja 2016. blog je brojao posjećenost od 1,3 milijuna ljudi.

Weiss je shvatila da je vrijeme da unovči blog te je 2014. počela razmišljati o njemu kao o odličnoj platformi za reklamiranje proizvoda. Uz pomoć tvrtke koja ulaže u mlade poduzetnike, Weiss je dva milijuna dolara početnog kapitala uložila u mali tim zaposlenika uz pomoć kojih je pokrenula stranicu Glossier.com.

Blog joj je poslužio kao oglasni prostor za njen novi beauty brend koji je pokrenula iste godine. U listopadu 2014. predstavila je prva četiri proizvoda - balzam za razne primjene, maglicu za lice, laganu kremu u boji i hidratantnu kremu - a šest tjedana nakon što je lansirana prva kolekcija u tvrtku je investirano ukupno 8,4 milijuna dolara, što joj je bila ogromna odskočna daska za daljnji uspjeh.

Poduzetna Weiss u tišini je uzdigla Glossier na sam vrh beauty industrije. U ožujku 2019. Glossier je objavio kako je stekao milijun novih klijenata, a vrijednost tvrtke bilježila je nevjerojatnih 1,2 milijarde dolara.

'Malena ja u 2014. nisam bila sigurna možemo li si priuštiti zaposliti još nekog, nisam znala hoće li se ikome svidjeti moja ideja o pokretanju beauty tvrtke... a jedva sam znala i razliku između kapitalista i osobnog bankara. Prošla sam kroz trnje i kamenje da bih izgradila nevjerojatnu tvrtku ispunjenu nevjerojatnim ljudima', rekla je jednom prilikom Emily Weiss, osvrnuvši se na svoj put do uspjeha.

Danas Glossier proizvodi serume i maske za lice, gelove za tuširanje, losione za tijelo, parfeme, balzame za usne i brojne druge preparativne i dekorativne proizvode, a u srpnju 2019. tvrtka je predstavila i kolekciju odjeće i modnih dodataka GlossiWEAR.

Stručnjaci objašnjavaju uspjeh brenda u tako kratkom periodu poslovnom strategijom zasnovanom na podršci koju brend dobiva od bloga Into the Gloss. Glossier je uspješan jer se služi blogom Into the Gloss i društvenim mrežama kako bi kreirao proizvode namijenjene svojoj publici. Into the Gloss zapravo je Glossierova fokusna grupa na temelju koje brend može saznati što sljedbenici bloga žele vidjeti na policama.

Iako Glossier svoju prodaju temelji na internetu, tvrtka posjeduje brojne trgovine u Los Angelesu, New Yorku, Chicagu, Miamiju, San Franciscu, Atlanti i Londonu, a prodavači su prepoznatljivi po svojim ružičastim kombinezonima. Glossierove trgovine postale su popularne i po svojim zabavnim ogledalima s natpisom 'You Look Good' (Izgledaš dobro), kojima potiču kupce da se slikaju i objave fotografiju na društvenim mrežama.