Šoping pruža više zadovoljstva nego seks, tvrdi čak polovica britanskih žena u novom istraživanju. Istodobno, svaka deseta žena osjeća krivicu zato što je potrošila novac na odjeću i cipele
Pedeset i pet posto žena kaže da dan proveden u trgovinama pruža veći užitak nego vrijeme provedeno na plahtama, čak i ako 10 posto kupljenih predmeta nikada ne izađe iz ormara, piše Daily Mail.
11 posto šopinholičarki priznalo je anketarima da je kupovina, bez obzira na okolnosti, uvijek bolja zabava od seksa. Istraživanje je također otkrilo da prosječna žena razmišlja o kupnji šest puta tjedno u usporedbi s četiri puta tjedno, koliko pomisli na seks.
Istodobno, pokazalo se da šoping može biti izvor napetosti za parove: 37 posto žena reklo je da zajednički odlasci u trgovine često rezultiraju burnom svađom.
Zato većina žena radije kupuje s prijateljicama ili same, a samo 16 posto kaže da su htjele provesti više vremena u kupovini sa svojim partnerima. Čak su i djeca bolji saveznici u šopingu, jer je 23 posto ispitanih majki reklo da im muževi izazivaju više problema nego djeca.
Holly Valance, voditeljica serije 'Ultimate Shopper', za čije je potrebe naručena anketa, kaže da je za većinu žena dan u dućanu krajnji užitak. 'Taj čudni impuls da kupimo nešto što nikada nećemo nositi mala je cijena koju terapija u dućanu može ponuditi.'
Istraživanje je pokazalo da ta strast za modom ozbiljno ugrožava kućne budžete, jer je 9 posto žena priznalo da gotovo trećinu stvari koje su kupile nikada nisu nosile. Rastrošnost je najveća kad je riječ o cipelama: više od trećine žena priznalo je da posjeduje najmanje tri para cipela koje nikada nisu obule, a petina ih ima najmanje tri neiskorištene torbe koje skupljaju prašinu.
Prosječna žena ima u ormaru odjeću i modne dodatke vrijedne oko 6000 kuna. Neželjena odjeća ipak ima negativan utjecaj na razinu stresa, jer više od četvrtine ispitanih žena priznaje da pate od osjećaja krivnje zbog nepotrebne investicije.
Također, svaka deseta žena kaže da se osjeća krivom svaki put kad uđe u dućan.