Ustaljena je praksa kako su već neko vrijeme TikTok trendovi i preporuke najpopularnijih influencera i dalje glavni izvori za preporuke ljubiteljica preparativne i dekorativne kozmetike pa se uglavnom pri kupnje šminke, preparata za njegu kože i kose ravnaju prema njima
Zahvaljujući opsjednutosti kolekcijama iz francuskih ljekarničkih kuća koji trese TikTokom kao i rastućem interesu za dermatološke kozmetičke proizvode, očekuje se da će najpoznatiji brendovi u ovom području poput La Roche-Posaya nakon dvoznamenkastog rasta u 2023. bilježiti nastavak rasta interesa potrošača.
Također, rutine njege kose daleko nadilaze kupnju šampona i regeneratora jer tretmani, serumi i ulja postaju nezaobilazna 'oprema' bez kojeg danas beauty ovisnice naprosto ne mogu.
Kako brendovi koji se bave proizvodima za njegu tijela šire svoju ponudu, velikom brzinom raste i interes potrošača za ovu kategoriju što dokazuje i broj rast broja pregleda.
Stručnjaci predviđaju kako će 2024. trendove pokretati kombinacija impulzivne kupnje prema preporukama influencerima i dakako online istraživanja koje sami provodimo.
Kupci naravno istražuju parfeme ili rumenila koji su hit i koje preporučuju TikTokove 'it-djevojke' poput Alix Earle ili Sofia Richie, dok u isto vrijeme pomno istražuju sastojke i proizvode za njegu kože koji odgovaraju ograničenim budžetima kupaca. TikTok nastavlja izazivati beauty hypeove, često povezane i s impresivnim rezultatima prodaje - od primjerice šminke inspirirane make up lookovima Hailey Bieber do ulja za kosu. Ali osim najnovijih proizvoda u trendu, kupci beauty preparata također su se okrenuli i kozmeceutici, ali i sastojcima npr. za tretmane kose koji daju trenutne rezultate.
'Potrošači su vrlo educirani i traže učinkovitost. Kada brendovi mogu dati vrlo jasna objašnjenja o tome kakve daju rezultate, stvarno su i učinkoviti na tržištu', rekao je Sasha Radic, direktor u Jefferiesu.
Ali kupci kozmetičkih proizvoda i dalje pokazuju svoju osjetljivost kad se radi o cijenama za što se očekuje da će se zadržati i u ovoj godini. To se osobito vidi među kupcima Gen-Z jer se okreću osnovnim proizvodima iz drogerija umjesto vrhunskoj njezi kože i mijenjaju parfemske vode sprejevima za tijelo - razlog može za to biti i njihov skroman budžet.
Dominiraju drogerijski brendovi
Otkako se CeraVe pojavio kao miljenik TikToka 2020. godine, više brendova mijenja svoju dermatološku i kozmeceutsku koncepciju.
Brend La Roche-Posay, iz L'Oréal grupe, preuzeo je vodeće mjesto na godišnjem poretku najboljih brendova za njegu kože tvrtke Spate, objavljenom u prosincu 2023. i to na top ljestvici tvrtke za analizu potrošačkih trendova, ispred premium etiketa svjetskih poznatih Glow Recipe i Drunk Elephant. Grupa L'Oréal poručila je kako je ovaj brend linija bila 'veliki pridonosnik rasta kvartalnom rastu prodaje od 28,7 posto u odjelu dermatološke ljepote tvrtke prošlog rujna.
La Roche-Posay je profitirao od viralnosti svog Cicaplast Baume B5, koji je zaradio vrtoglavih 1,1 milijardu pregleda na TikToku, kao i zahvaljujući trendovima kao što je ovogodišnje euforija potrošača za proizvodima iz tzv. 'francuske ljekarne'. S više od 235 milijuna pregleda na TikToku, trend su potaknule influencerice, uključujući Charlotte Palermino i Emilie Kiser, koje su odlazile u ljekarne tijekom posjeta Francuskoj, hvaleći pri tome vrline pristupačnih i visokokvalitetnih proizvoda brendova kao što su La Roche-Posay i Avène načinjenih uz stručnan nadzor.
'La Roche-Posay je osvojio scenu drogerijskih brendova kao oluja. Postoje oduvijek, ali u SAD-u je njihova putanja u posljednjih pet godina bila nevjerojatno snažna', ističe Addison Cain, iz Spatea.
Naglasak na kliničkom brendiranju i rezultatima također je doveo do odličnih rezultata za Paula's Choice, koji se našao na trećem mjestu Spateove godišnje liste. Unilever je u svom izvješću o zaradi za treće tromjesečje u listopadu također nazvao ovaj brend pokretačem rasta svog odjela za prestižnu ljepotu.
Očekuje se da će dostupnost drogerijskih dermatoloških brendova biti stalna prodajna premisa 2024. jer analitičari predviđaju da će svijest potrošača o cijenama rasti. TD Cowen je u bilješci za siječanj 2024. prognozirao da će godina biti godina 'tzv. hakiranja vrijednosti' u ljepoti, koncepta koji je pronalaženje povoljne ponude pretvorio u statusni simbol na društvenim mrežama. Osim toga, pripadnici mlađih generacija štedljiviji su kad je u pitanju novac, osobito ako ga sami zarađuju i na početku su svog karijernog puta koji često nažalost i nije baš najbolje plaćen.
Ponuda preparata za njegu kose
Potrošači su kako bi došli do sjajnije, blistavije kose svoju rutinu šire i izvan šampona i regeneratora pa je u ponudi sve veći broj tretmana, seruma ili ulja na tržištu.
Prema Spateu, serum za vlasište bilježi npr. sve veći interes s godišnjim rastom pretraživanja na internetu od 15,7 posto.
Zahvaljujući ubrzanju distribucije u posljednje dvije godine, serum za vlasište sada se može kupiti u Sephori kod gotovo svih brendova za njegu kose u maloprodaji, kao što su Ouai, Kérastase i Gisou. Nakon uspjeha njihove molekularne maske za kosu koja se ne ispire, K18, koju je u prosincu kupio Unilever, lansirao je svoje ulje za kosu u ožujku 2023. Ovaj je trend uvelike pogodovao robnim markama kao što je Mielle Organics, čije se ulje za kosu od ružmarina još uvijek nalazi u broj jedan na Amazonovoj listi najprodavanijih proizvoda nakon što je proizvod postao viralan na TikToku.
Umjesto da se natječu s etabliranim šamponima i regeneratorima, tretmani za kosu posebno su korisni startupima kao novi proizvodi koji mogu pridobiti nove kupce.
Što se s njegom tijela
Od Dr. Barbare Sturm i Augustinusa Badera do Tatche i Drunk Elephant, popularni brendovi proizvoda za njegu kože lica posljednjih su godina masovno počeli proizvoditi preparate za njegu tijela, a očekuje se da će ih sve više biti i 2024. Podaci pokazuju da je broj proizvoda za njegu tijela na tržištu ubrzano raste.
Rare Beauty Selene Gomez je tako 10. prosinca postao posljednji koji se proširio na njegu tijela lansiranjem svoje kolekcije od 10 proizvoda 'Find Comfort' koju čine između ostalog i losion za tijelo, krema za ruke, mirisni proizvodi…
Prema podacima iz Pinterestovog izvješća o trendovima Pinterest Predicts za 2023. koje prati najbrže rastuće trendove koji su još uvijek u usponu, 'rutina njege kože tijela' prošle je godine zabilježila rast od 1025 posto, dok je pojam 'njega tijela' doživio rast od 845 posto. Podsegment za učvršćivanje posebno je popularan jer je kultna brazilska Bum Bum krema Sol de Janeira postala ogroman hit na TikToku. Našla se i na Amazonovom popis najprodavanijih proizvoda za ljepotu 2023., a brend je zabilježio rast prodaje od 189 posto u prvoj polovici fiskalne godine 2024. matične kompanije L'Occitane Group.
Povratak sprejeva za tijelo
Mirisni sprej za tijelo, nekoć dominantan proizvod Y2K među milenijskim tinejdžerima, vratio se za Gen-Z i Gen Alpha.
Sol de Janeiro jedna je od najvećih zvijezda u kategoriji sprejeva za tijelo. Poput svoje temeljne Bum Bum kreme, Brazilian Crush Cheirosa Hair & Body Fragrance Mist linije je postala viralna senzacija s TikTok mirisnim influencerima. Još novih proizvoda dolazi na tržište: gore spomenuta linija Find Comfort tvrtke Rare Beauty uključuje mirisni sprej za tijelo.
Popularni među Gen-Z, novopridošlice se dižu kako bi svrgnule milenijske klasike sprejeva za tijelo Bath & Body Works i Victoria's Secret. Prema izvješću Piper Sandler za 2023. 'Taking Stock With Teens' (Sol de Janerio) je nadmašio Victoria's Secret i postao drugi najpopularniji brend mirisa za tinejdžerice.
Cjenovno pristupačniji od ponude toaletnih ili parfemskih voda, očekuje se da će sprejevi za tijelo potvrditi svoju dominaciju tijekom cijele godine jer kupci daju prednost i vrijednosti i trendu u svojim kozmetičkim kupnjama.
Raste popularnost rumenila
Slavne osobe i influencerice popularizirale su rumenila pomoću online tutorijala koji prikazuju prirodan izgled s minimalnom šminkom za oči. Rare Beauty's Soft Pinch Liquid Blush u vlasništvu Selene Gomez pojavilo se kao hit proizvod ovog brenda nakon što se našlo na svim feedovima influencera.
Ambasadorica brenda Nudestix Sofia Richie utjecala je na popularnost rumenila brenda Nudies Cream Blush All-Over-Face Colour u stiku nakon što je na TikToku objavila da ga joj je nanijela vizažistica Pati Dubroff za njezino glamuruzno vjenčanje s Elliotom Graingeom prošle godine.
Na Googleovom popisu najpopularnijih pojmova za pretraživanje ljepote u trendu za 2023. bili su make up lookovi s fokusom na obraze, uključujući tzv. strawberry look - koji je promovirala baš Hailey Bieber u svom videu iz kolovoza 2023. koji je zaradio 22,7 milijuna pregleda na TikToku - i beauty estetika mediteranskih ljepotica, tzv. 'tomato girl'. Drugi su uključivali trend 'latte make up' s velikim konturama i tutoriale za 'cold-girl makeup' koji naglašavaju upotrebu rumenila i highlightera. Popularnost rumenila je još uvijek u porastu, kažu stručnjaci.
Očekuje se da će u mjesecima koji su pred nama samo rasti popularnost sličnim proizvodima. Pretraživanje termina 'rumenilo u sticku' poraslo je za 28,2 posto, a 'tekuće rumenilo' poraslo je za 21,7 posto tijekom prošle godine, prema Spateu.
Sudeći prema najavama, Rhode Beauty iza kojeg stoji obožavana modna i beauty ikona Hailey Bieber, priprema također nešto iz tog segmenta i ne sumnjamo kako će biti apsolutni hit. Najpopularnija it djevojka današnjice u svom strawberry tutorialu koristila je kremasto rumenilo koje je izazvalo ogromno zanimanje. 'Ne mogu reći odakle su kremasta rumenila', lukavo se tad nasmijala lijepa supruga Justina Biebera koja je zaslužna za mnoge trendove.