NISTE NI SVJESNI

Zbilja je bezobrazno kako vas varaju u dućanu

19.02.2014 u 14:08

Bionic
Reading

Supermarketi nerijetko koriste brojne taktike i trikove kojima varaju potrošače, navode ih na veću potrošnju i podvaljuju im različite proizvode po 'akcijskim cijenama'. Ako se i vama dogodilo da nakon tjedne kupnje namirnica doslovce ostanete šokirani cijenom na blagajni, vrijeme je da saznate kako vas supermarketi svakodnevno varaju i obmanjuju

Britanska tvrtka Watch? koja štiti prava potrošača analizirala je najveće supermarkete u Velikoj Britaniji tijekom godine dana te otkrila na koje se sve načina kupce vara svakoga dana. Brojnim varkama i obmanama supermarketi navode kupce na veću potrošnju i tako si dižu profit, a kupci, osim praznoga novčanika, ostaju i s manjom količinom kupljene robe, prenosi Daily Mail

Manja količina za istu cijenu
Proizvođači smanjuju troškove i povećavaju profit prodajući sve manja pakiranja proizvoda. No unatoč manjem pakiranju, cijena ostaje ista, ili se čak povećava. Na taj način kupci po istoj ili čak većoj cijeni dobivaju manju količinu proizvoda. Smanjena količina često se dobro prikriva, tako na primjer proizvođač smanji količinu tekućeg deterdženata za rublje za 17 posto i ostavi istu cijenu ili je povisi.

Isto pakiranje, manja količina hrane

Veličina pakiranja i cijena nerijetko ostaju nepromijenjene, no ono što proizvođači iza leđa kupaca promijene je količina hrane unutar pakiranja. Supermarketi vrlo često promijene gramažu, no ne i cijenu. Tako se na primjer pakiranje mesa ili voća prodaje po istoj cijeni, samo ta količina više ne iznosi 200 grama, već 150 grama.

Istaknute cijene koje upućuju na akciju
Nerijetko supermarketi na određene proizvode stave istaknute cijene, poput brokule za samo pet kuna. To kupce navodi na zaključak kako je to vrlo povoljna akcija, no istina je zapravo ta da se taj proizvod i inače prodavao po toj cijeni.

Pomiješane akcijske i redovne cijene
Kako bi kupce naveli da potroše više, supermarketi često znaju slične proizvode s različitim cijena staviti jedne do druge te tako zbuniti kupce što točno i po kojoj cijeni kupuju. Na primjer, grožđe jedne vrste ima redovnu cijenu dok se druga vrsta grožđa prodaje po akcijskoj cijenu. U supermarketu ih namjerno stave jedne do drugih te kupci, smatrajući da kupuju voće na akciji, zapravo na blagajni plate punu cijenu.

Proizvodi u vrećicama
Kupci vrlo često percipiraju kako kupovanje kave i začina u staklenkama redovito skuplje od onoga u vrećicama te radije kupuju proizvode u vrećicama te kod kuće pretresu u staru staklenku. No vrlo često ih tako supermarketi drže u zabludi, jer kupnja proizvoda u lošijem pakiranju nije uvijek najbolja kupnja.

Različiti supermarketi, različita veličina pakiranja
Kupci vrlo često ne primjećuju kako različiti supermarketi prodaju različite veličine određenih proizvoda. Tako na primjer u jednom supermarketu tablete za pranje posuđa u perilici mogu se prodavati po nižoj cijeni, no ako malo bolje pogledate, uočit ćete kako je u tom pakiranju manji broj tableta.

Veća pakiranja nisu uvijek najbolja ponuda
Supermarketi nerijetko nude velika pakiranja hrane ili deteredženta asocirajući kupcima kako takvom kupnjom štede. Međutim, to nije uvijek točno. Nerijetko velika pakiranja budu na kraju skuplja nego dva manja pakiranja istog tog proizvoda.

Lažne sezonske ponude
Ususret određenim blagdanima i posebnim događajima, supermarketi prigodne proizvode često prodaju po 'povoljnim akcijskim cijenama'. No koliko su te cijene zapravo povoljne? Prema pravilima, određeni proizvod se mora jednaku količinu vremena prodavati po višoj cijeni kao i po sniženoj cijeni. Zbog toga, mnogi marketi prvo značajno dignu cijene određenih proizvoda te ih onda, približavanjem njihove sezone, spuste i prodaju po 'akciji', međutim ta je cijena zapravo realna cijena proizvoda.