Znate li da je prošle godine prema jednom britanskom istraživanju dokazano da su žene sigurniji i samim time bolji vozači?
Ispitujući ciljanu skupinu kroz jedno desetljeće, od 2005. do 2015. godine, istraživači su došli do zaključka kako bi bilo bolje da dostavnim vozilima poput kamiona, automobila s prikolicom i kombija upravljaju žene u većem postotku. Tako bi se spriječio broj nesreća u prometu, kažu. Žene rjeđe zaboravljaju uključiti pokazivač smjera od muškaraca, manje su sklone zaustavljati se na sva četiri na mjestima gdje se to ne smije raditi, a vrlo rijetko će zanemariti znak STOP. Okej, možda će muškarci češće iz prvog puta položiti vozački ispit i u manjem broju slučajeva će se odlučiti samoinicijativno za dodatne sate vožnje nego žene, no generalno se misterij napokon raspetljava – žene ipak jesu bolji i za sigurnost manje opasni vozači. Koliko god će sada ovo muškarcima biti teško prihvatiti.
Posebno mom ocu, zakletom protivniku ženske vožnje. Možda je upravo tata razlog zbog kojeg sam toliko odgađala položiti vozački ispit. Tek nakon nekoliko godina radnog iskustva i samostalnog donošenja financijskih odluka taj korak više nisam odgađala. Položila sam vozački ispit prije 30-e. Koliko god sam se užasavala činjenice da će mi drugi vozači, posebno muškarci, trubiti dok parkiram bočno u uskoj jednosmjernoj ulici ispred svoj zgrade ili kada se odlučim ubaciti u zadnji čas u traku za skretanje, signalizirajućih trubica je nakon 2 godine vožnje sve manje. Tati sam odavno rekla da jedino što u vezi automobila može prigovarati je njegovo održavanje i briga oko tehničkih dijelova, a ako mu moja vožnja bude problematična, jednostavno ću ga na prvoj autobusnoj stanici izvući iz svog limenog ljubimca.
Zato je jedva je dočekao nedavno pitanje: „Tata, istekla mi je polica starog osiguranja, što misliš, hoću li produžiti ovu istu? Ne stignem se time baviti baš…“. Čekao me spreman odgovor: „Imaš to neko super osiguranje, preko interneta možeš sve. Znam da si to jedva dočekala, sad ti neću biti od nikakve koristi…“. Nakon emocionalnih ucjena i malo rasprava o sigurnosti u prometu, napokon sam ga utišala i pogledala što taj LAQO nudi. Lampica mi je brzo zasvijetlila kada sam vidjela da je izašao LaqoPrevent, novi program LAQO osiguranja koji potiče vozače da sigurnije voze, uz pomoć znački, bodova i ocjena. Tata je shvatio da ako on ne može utjecati na moju vožnju, može jedna aplikacija koja će me ispitivati i upozoravati na sigurnost.
Laka za korištenje, user - friendly aplikacija je tražila pristup mom senzoru pokreta. Zašto? Na taj način će se registrirati svaka moja vožnja uz korištenje telematike. Inače, telematika je napredno tehnološko rješenje koje vozačima omogućuje da prate svoj stil vožnje i detektiraju prostor za napredak. Bilježi se prekoračenje brzine, nagla kočenja, nagla skretanja i rukovanje mobitelom za vrijeme vožnje. Znate što se dogodilo za vrijeme prve vožnje?
Osvojila sam 42 od 100 bodova! Malo mi je srce stalo kada sam primijetila koliko sam prekršaja imala u samo jednoj vožnji iz centra prema Novom Zagrebu. Prvi prekršaj – odlazak s parkirališnog mjesta i naglo kočenje zbog biciklista koji je zamalo imao blizak susret s mojim prtljažnikom. Dobro, ovdje negativne bodove možemo pripisati nepažljivosti obje strane jer za prvu grešku moram malo okriviti i druge, hehe. Druga greška, ulazak na najpoznatiji i jedan od najlakših rotora u centru grada. Usporavanje i naglo skretanje pri izlasku iz kružnog toka… Za ovaj potez stvarno nemam opravdanja! Neko vrijeme sam se mirno vozila, a onda sam ušla u najprometniju zagrebačku ulicu…Ako ste se ikada vozili Savskom jeste li primijetili onaj jedan nesretni semafor zbog kojeg morate na vrijeme skrenuti u desnu traku ukoliko ne želite zapeti u limbu skretača ulijevo? Znam da ste tamo pogriješili, baš kao i ja i naglo se pregurali u desnu traku kako biste nastavili ići ravno. Hoće li LaqoPrevent odmah taj potez registrirati? Možda da deaktiviram i ponovno aktiviram račun, pomislim dok pratim promet, napokon pažljivo.
Do autopraonice u Novom Zagrebu sam se dovezla oprezno – poštivajući promet. Automobil sam prepustila u ruke simpatičnom osoblju autopraonice, no osjećaj nezadovoljstva prema samoj sebi me i dalje pratio. Zašto sam morala biti tako nesmotrena?
No, dobro, prvi mačići se u vodu bacaju, pa valjda i moja inicijalna vožnja uz LaqoPrevent ima popravnu ocjenu. Pazeći kao da vozim na vozačkom ispitu, pokrenula sam svoju pilu za vožnju no. 2. Znate što sam prvo napravila? Odmah sam poslala komentar kroz aplikaciju nakon vožnje, objašnjavajući da ovo nije moja tipična vožnja i da ću kroz tri mjeseca uspjeti popraviti rezultat. Imala sam osjećaj kao da se žalim frendici, a ne osiguravajućoj kući. Ova super aplikacija je zapravo tome i namijenjena, da svaki problem u vožnji možeš iskomunicirati i objasniti zašto su se neke greške dogodile.
Vožnja broj dva je počela. Prvo što sam morala učiniti je maknuti mobitel od sebe. Uvijek mi je u ruci – dok mijenjam rutu GPSa, odgovaram prijateljici na meme koji mi je upravo poslala ili provjeravam rezultate jučerašnjih NBA doigravanja. Doista, prioritete s 30 godina još uvijek ne znam posložiti! Odlučila sam ne tipkati po mobitelu i u potpunosti se posvetiti vožnji. Vraćam se iz Novog Zagreba prema centru. Kod Avenue Malla je uvijek gužva, ostajem u srednjoj traci i nastavim voziti prema Zapruđu. Dovoljno da vozim u trećoj brzini, bez naglih kočenja, pretjecanja drugih automobila ili naglih skretanja. Vrlo smooth vožnja. Ovaj dio ceste dobro poznajem. Slijedi rotor, pa pješački prijelaz bez semafora i onda ulazak sa sporedne na glavnu cestu. Kvačica, kvačica, kvačica. Rotor čist, pješacima sam se zaustavila, na glavnu cestu sam se propisno prestrojila. Baš je zabavno, kao neki mali ispit i tako svaki dan iznova. Dobila sam upravo maksimalan broj bodova u svojoj drugoj vožnji i s ponosom mogu reći da je vožnja bila sigurna i dobra. Kao što to rade ženski vozači iz istraživanja s početka teksta!
Ovo je zapravo lako i zabavno, konačno sam počela uživati u vožnji. Poštujem brzinu, pazim na prekoračenja, sigurno skrećem i s velikim oprezom gledam na pješake. Stvarno ne želim biti vozačica kojoj drugi automobili trube, a pješaci s negodovanjem viču! Zapravo, u ovom trenutku moja misija je biti najbolja LaqoPrevent vozačica! Što je potrebno za to, googlam i pitam se? Jako optimističan cilj definitivno, jer aplikaciju već u trećem tjednu postojanja koristi nekoliko tisuća vozača, a svi imaju prosječnu ocjenu 75 od mogućih 100! Velik izazov je preda mnom, no svaka preporuka ide u koristi ove cool aplikacije, koja je sve što treba mladom, modernom i često neopreznom vozaču! P.S. imaju i super nagrade za najbolje vozače, pa ako to nije dovoljno dobra motivacija, ne znam što jest!
Prilog je napravljen u produkciji tnative tima tportala u suradnji s Croatia osiguranjem te u skladu s najvišim profesionalnim standardima.