Baš ovo ljeto počeli ste voziti bicikl, konačno baš onako po pravo i kako treba. Svaki dan, svaki vikend niste se odvajali od svog ljubimca na dva kotača. Vozili ste se na izlet, išli ste na bajku na posao ili u školu. Čak i po prvoj jesenskoj kiši i hladnijem vremenu. No nove bijele nevolje su tu ili možda i nisu. Kako se na biciklu oduprijeti prvom snijegu, ledu i hladnoći? I voziti dalje u zimskim uvjetima. Naravno, da biste uživali u čarobnim snježnim trenucima, treba biti maksimalno oprezan u vožnji. I samo hrabro, jer nakon friškog zraka na bajku slijedi uvijek povratak u topli dom
Vožnja po snijegu i hladnijem vremenu također može biti vrlo lijepa i ugodna. Kao i ljeti. Ako ste vrijeme vožnje ljetos skratili zbog vrućine, sada ćete isto učiniti zbog hladnoće. Ili osjeta koji je zimi na biciklu malo izraženiji nego prilikom hodanja, na primjer. Noviji modeli bicikala imaju već takvu geometriju i gume da su prikladni i za zimske uvjete. Trekking ili MTB bicikl mogu se voziti i po snijegu. Ipak, kretanje je lakše i ljepše kada nema padalina. Naravno, koji pršić u zraku neće smetati. Idealni zimski uvjeti su suh kolnik ili bike staza.
Treba paziti na led koji je uvijek tu negdje. Ako se vozite po snježnoj podlozi, dobro je da je ona počišćena ili bar utabana. Da, voziti se može i po snijegu ako je debljina snježnog pokrivača oko desetak centimetara. Sve ostalo će trošiti vašu energiju, usporavati vas i onemogućavati u vožnji. Više će biti guranja ili nošenja bicikla nego vožnje. Sve treba uskladiti s uvjetima i mogućnostima vozača. I opremom bicikla i odjećom, naravno. Gradska vožnja je u tim uvjetima čak i moguća jer je zimi manje automobila, pa i pješaka u prometu. Pa se provući možete svugdje.
Odlazak na dalju rutu ili zimski bike izlet podrazumijeva dobar plan. Oprema i bicikl mogu podnijeti puno toga, kao i biciklist. Uvijek će se negdje naći topli čaj ili prilika za ugrijavanje. Dok vozite, u pravilu će vam biti toplo. Pogotovo ako se penjete. Zato je dobro osmišljena ruta pola vašeg uspjeha. Ako ste se odvažili ići na Sljeme, na primjer, onda znate da možete računati nakon određenog vremena na okrepu u nekom od planinarskih domova te se presvući i malo odmoriti. Možda će spuštanje s planine biti neugodnije od uspona. Pogotovo ako dan ide kraju, a brzina kretanja je veća i dolazak u nizinu je neugodniji. Ako je još vrijeme bilo lijepo, ispada da je boravak na nekom vrhu bio bolji od povratka u grad. No zato vas i vašeg ljubimca čekaju topli dom i garaža.
Odjeće bi trebalo ponijeti više, tako da se uvijek može djelovati. Jer sigurno će vam u nekom trenutku u vožnji biti vruće, a sigurno i vrlo hladno. Rukavice, zaštita lica, očiju i glave su vrlo važni. A ne treba ni zanemariti to da bi nam moglo biti hladno za stopala. Kažu da gume moraju biti slabije napumpane, da treba čvrsto držati volan i pri bljuzgi i ledu bez naglih pokreta. Čak je tanji snježni pokrivač bolji od klizave podloge. Gume naprosto bolje legnu i bicikl je lakše upravljiv. Ako je temperatura oko nule, na biciklu ne bi trebalo, bar odjednom, biti dulje od sat i pol. Briga o unosu tekućine u tijelo isto je važna kao i po vrućini, pa pazite da vas ne prevari hladnoća.
Zbog konstantnog znojenja važno je to višeslojno oblačenje. Pri ruci uvijek treba imati i neki šuškavac da se možete dodatno zaštititi. Uz dobre rukavice, dobro je imati uz sebe višenamjenski buff, koji u zimskim uvjetima može odglumiti ulogu šala i sl. I nemojte odustati odmah od zimske vožnje. U početku je sve najteže. Spremiti se i krenuti. I onda će još neko kraće vrijeme biti neugodno dok se sve ne izbalansira i tijelo se ne ugrije te prilagodi novoj situaciji i uvjetima na otvorenom. No ono što ćete doživjeti potom na izletu zasjenit će sve nelagode ako ih bude. Na svom cilju, izletničkom odredištu, poslu ili školi osjećat ćete se ugodnije nego da ste išli autom ili javnim prijevozom
Da bi biciklisti mogli bar vizualno zasjeniti sve oko sebe na snijegu, izmišljen je i fat bajk. S ekstremno velikim gumama. Takvim biciklom može se zaista svugdje. I ne samo po debljem snježnom pokrivaču, nego i po ledu, blatu, pijesku i sl. Ono što se običnim biciklom ne može, s fat biciklom je moguće. Malo je veći i teži od klasičnih bicikala, a ta kombinacija s gumama i bolja trakcija na podlozi stvaraju pravu zimsku adrenalinsku vožnju. Savladavanje svih oblika prepreka u šumi ide bolje i sigurnije. S fetom možete zaista na bike planinarenje. Doći ćete ili se popeti kamo god poželite. Uz malo snage i volje. Zato su i napravljeni, jer mogu tamo kamo obični MTB ne mogu. Preporučuje se vožnja izvan kolnika, no vozio sam i po asfaltu i nije bilo nešto značajno teže. Opremu imaju standardnu, ali su bez amortizera. Fat je nova opcija zimske vožnje ili zimovanja uz bicikl.
Vožnja biciklom zimi može biti i više od običnog užitka. Sve ovisi o vama. Neka vas ne obeshrabri neki biciklist koji je prozujao pokraj vas pun opreme ili neki dobar bicikl koji kao da je stvoren za snijeg. Činjenica je da se sve više proizvode namjenski bicikli jer si ne možemo priuštiti specijalne modele. Za cestu, za snijeg, za brdo... ma tko bi to sve platio, održavao i na kraju vozio. Uz malo volje i solidan bicikl može se preživjeti i zima. Uostalom, i klimatske promjene idu nam na ruku, prave hladnoće i snijega svake godine je sve manje. Odnosno snježna granica se diže. Tako vas možda već ove sezone povuče i neki odvažni zimski bike izlet.