Umjesto da ih uklone s lica interneta zauvijek, u Adblock Plusu se nadaju kako će loše oglase - sve što smatraju prevelikim, preružnim ili prenapasnim - zamijeniti dobrim. I pritom zaraditi
Prvi korak prema ostvarenju idile u kojoj će internetom kružiti samo mali i lijepi oglasi koji nam ne idu na živce je tržnica oglasima, koja će blogerima i drugim operatorima web sadržajem omogućiti odabir tzv. 'prihvatljivih' oglasa koje će postavljati na svoje stranice, a koji će biti vidljivi korisnicima Adblock Plusa.
Riječ je o proširenju programa Acceptable Ads kojeg je Adblock Plus pokrenuo 2011. godine. Od tada su se ograničili na sastavljanje popisa prihvatljivih oglasa koji se prikazuju kad god korisnik ima njihov softver uključen. Proces odobravanja je bio zahtjev i nije bio besplatan.
Nova oglasna tržnica bi trebala biti elegantnijim rješenjem jer će se izdavači moći prijaviti, dodati pokoju liniju računalnog koda na svoja web odredišta i početi prikazivati unaprijed odobrene oglase. Niti jedan od tih oglasa ne može pratiti kretanje korisnika od web odredišta do web odredišta, svi će biti ograničeni veličinom i lokacijom smještaja na stranicu u skladu s Adblock Plusovim smjernicama.
Izdavači će dobivati 80 posto svih prihoda od oglasa s tržnice, dok će preostalih 20 posto biti podijeljeno između više strana uključenih u isporučivanje oglasa. Adblock Plus dobivat će šest posto.
Hoće li izdavači biti s time sretni, pitanje je. Takav pristup mogao bi smanjiti vrijednost oglasa i time im smanjiti prihode. A i Adblock Plus otvaranjem tržnice dodatno učvršćuje poziciju stražara na vratima koja mu omogućuje naplaćivanje prometa.
Oglasna tržnica je trenutno u beta fazi testiranja. Službeni početak rada očekuje se kasnije ove godine. U Adblock Plusu su počeli okupljati povjerenstvo sastavljeno od predstavnika izdavača, boraca za zaštitu privatnosti i oglašivača, koje će raditi na osmišljavanju smjernica prihvatljivih oglasa.
Više:Verge