'Svi mi koristimo različite aparate i aplikacije. S nekima nemamo baš nikakvih problema, a neki nam često ‘štekaju’. To je zapravo naše korisničko iskustvo, s kojim ili jesmo ili nismo zadovoljni. Što bi onda zapravo značilo baviti se istraživanjem korisničkog iskustva? Kako to utječe na dizajn i razvoj nekog proizvoda? Kako doprinosi jednoj kompaniji i na koji ga je način moguće unovčiti?' pitaju se iz Sofascorea
Odgovore su ponudili neki od vodećih stručnjaka na tu temu, na panelu u sklopu Sofascore Stadium meetupa, na kojem su pričali o organiziranju timova za istraživanje korisničkog iskustva unutar kompanije, te različitim izazovima i prilikama.
Ante Pelivan, Product Strategist u Infinumu komentirao je utjecaj AI alata na UX Research: 'Dobili smo tehnologiju koja je recimo jako blizu filmu ‘Her’. Promijenilo nam je način na koji razmišljamo i općenito našu paradigmu. Postoji nešto što se zove Dunning-Kruger efekt, koji uspoređuje odnos znanja i samouvjerenosti pojedinca. AI je zapravo puno utjecao na početnike koji se s možda nešto manje znanja osjećaju jako samopouzdano i zapravo neizbježno utječu na našu industriju.'
Filip Užarević, Senior UX Researcher u tvrtki Reactor Studio koja radi za Kiwi.com je komentirao kako mnogo firmi može profitirati od tima koji se bavi istraživanjem korisničkog iskustva jer im može uštedjeti dizajn i development, ali da to kod nas još nije toliko rasprostranjeno koliko bi moglo biti.
Filip je zaključio: 'Research nije nuklearna fizika. Na kraju dana, moraš znati što pokušavaš postići. Što je važno u biznisu, kako tvrtka može zaraditi i kako nam se isplaćuju plaće. I tu monetizaciju mi moramo povezati sa zadovoljstvom korisnika. Skupo je raditi proizvod koji neće funkcionirati kod korisnika. Kvalitetan research je taj koji će u startu u takvoj situaciji morati dati takav input koji potencijalno može 'ubiti' cijeli projekt i firmi uštedjeti novac. Pitanje je hoće li firma uvijek prihvatiti takav input.'
Stefan Manojlović, UX Research Lead u Welltechu, s iskustvom rada u Spotifyju, istaknuo je i jedan od izazova s kojim se ta disciplina susreće - a to je da je potrebno shvatiti koji je njihov cilj i na koji način mogu najbolje doprinijeti tvrtki.
Stefan je istaknuo: 'Treba pronaći kvalitetan balans između 'biti efektivan' i 'biti inovativan'. Nekada imamo zadatke u kojima researcher samo ide od točke A do točke B i rješava stvari po redu, a nekada ima vremena istraživati kako bi doprinjeo inovaciji. Recimo, mi smo često u Spotifyju gledali pet godina unaprijed i pokušavali predvidjeti najbolja rješenja za nadolazeće trendove.'
Marin Krstičević, UX Team Lead u Sofascoreu istaknuo je problematiku nedostatka obrazovanja za ovaj kadar, ali i način na koji su ga riješili u Sofascoreu: 'U Hrvatskoj ne postoji obrazovni sustav koji može iznjedriti UX Researchera. U research timovima postoje sociolozi, antropolozi, psiholozi, matematičari. Dolaze s različitih strana i rade iste stvari. U Sofascoreu smo uspjeli doskočiti trendu u kojem se UX Researcher kontaktira samo po potrebi, već je kod nas researcher uključen u razvoj proizvoda od samog početka, kroz krosfunkcionalne timove. To je zapravo ključno, da se research prihvati kao ravnopravni član razvojnog procesa, jer doprinosi i zadovoljstvu korisnika i u konačnici profitu firme.'
Sofascore Stadium je serija meetupa koji će se nekoliko puta godišnje uhvatiti u koštac s aktualnim pitanjima i problemima iz svijeta tehnologije, sporta i digitalnih proizvoda. Sofascore Stadium će u svojoj bazi na Vrbanima i dalje otvarati svoja vrata svima zainteresiranima za konstruktivnu raspravu, s ciljem pozicioniranja Hrvatske na sportsko-tehnološkoj sceni, navode iz tvrtke.