OPET SE PRIČA

Apple manjim iPadom protiv Googleovog Nexusa?

04.07.2012 u 09:54

Bionic
Reading

Manja inačica navodno će biti nešto jeftinija i imati manje kvalitetan zaslon dijagonale kraće nego na najnovijim modelima

Do kraja godine tvrtka iz Cupertina će izbaciti na tržište manji, jeftiniji iPad, piše Bloomberg, navodeći dva neimenovana izvora navodno upućena u planove jabučara. To bi trebao biti njihov odgovor ne samo na prijetnju iz Mountain Viewa, već i na Microsoftov Surface, ali i već uspješan Amazonov Kindle.

Novi bi model trebao imati zaslon dijagonale sedam do osam inča (17,7 do 20,3 centimetra), manje od sadašnje inačice s 9,7 inča (24,6 centimetara), koji neće imati visoku razlučivost kao aktualni iPad. Mogao imati isti broj piksela kao i modeli prije pojave zaslona Retina.

Uređaj bi možda mogao biti najavljen u listopadu. Cijenom bi trebao biti bliži Nexusu 7 i Kindleu, a oba koštaju 199 dolara (oko 1140 kuna). iPadi se sada mogu nabaviti u rasponu od 499 do 829 dolara (od oko 2850 do 4725 kuna).

O manjem modelu se navodno razmišljalo još od pojave prvog iPada. Povremeno bi se, kao i sad, pojavile glasine da će se to dogoditi, no dosad konkurencija nije bila tako jaka. Appleu to ne bi bila novost. Izbacivanje više različitih modela pokazalo se dobrom strategijom za iPod.

Pokojni Steve Jobs bio je, doduše, skeptičan. Smatrao je da je sadašnja veličina tableta minimalna da bi se osiguralo dobro korisničko iskustvo i atraktivne aplikacije.

Appleovi konkurenti imaju najbolje izglede ako se usredotoče na segmente koje iPad ne pokriva.

Microsoft tako priprema dva modela Surfacea koji će se vjerojatno svidjeti onima koji već koriste njegov softver i žele to i dalje činiti. Iako cijena i datum puštanja na tržište nisu objavljeni, moguće je da će jači model tog tableta biti nešto skuplji od iPada i ciljati na kupce ultrabookova.

Appleove prednosti su, između ostalog, velik broj dostupnih aplikacija namijenjenih isključivo iPadu (više od 225 tisuća), kao i lanac s više od 360 trgovina. Google zasad planira prodavati Nexus 7 samo online, a Microsoft još i u malom lancu s 20 trgovina.

Uz to, Apple trenutno ostvaruje bolju bruto maržu na svojim proizvodima, a to bi mogao ponoviti i s manjim iPadom, naročito ako doista bude koristio jeftiniji zaslon.

Amazon, s druge strane, gubi na svakom uređaju Kindle Fire koji proda, računajući da će to debelo nadoknaditi prodajom knjiga i drugih digitalnih medijskih sadržaja. Google je, procjenjuje se, u nešto boljoj situaciji - na pozitivnoj nuli - a nada se zaradi od oglašavanja i sličnih izvora prihoda.

I Google i Microsoft ulaskom na tržište potrošačke elektronike riskiraju probleme s dugogodišnjim partnerima koji i sami imaju uspješne tablete, poput Samsunga.