Najnovija igra tvoraca Nioha oslanja se na povijesne ličnosti i događaje kako bi stvorila po mnogočemu nesavršen otvoreni svijet, a koji je i dalje nedvosmisleno zabavan
Igre otvorenog svijeta nastaju i umiru na svojim mehanikama. Kada smo prije nekoliko godina saznali da dugogodišnji projekt tvoraca Nioha, poviješću inspirirana avantura smještena u Japan u 19. stoljeću, napokon dolazi na PlayStation 5, ostali smo zaintrigirani. Svijet na rubu kulturne revolucije, dolaska zapadnjaka te sukoba tradicije i tehnološkog napretka u režiji tima poznatog po kompleksnim borilačkim sustavima pokazivao je visok potencijal. Nakon animiranog foršpana izdanog prošle godine, svijet mušketa, bajoneta i katana postao nam je sve bliži, a iluziju je, pred sam izlazak igre, razbio gameplay foršpan.
Bajka o odmetnutom roninu koji sudjeluje u prekretnici na kojoj se našlo japansko društvo 19. stoljeća - stati uz šogunat, koji je otvorio vrata zapadnjacima, ili njihove protivnike, koji svu moć žele pripisati caru i spasiti zemlju od uljeza - rasplinula se u moru osrednje grafike, animacija i opreme koja u teoriji zvuči super, ali u akciji izgleda dosta škripavo.
Također, bolje da ne počnemo s pričom o jedrilici kojom glavni lik može letjeti nad krovovima kuća i napadati neprijatelje iz zraka.
Likovi se kreću kao u komičnim ubrzanim reklamama za mobilne videoigre, a sve izgleda bliže igrici s 'dresingom' Japana nego ičemu sličnom imerzivnoj čaroliji Ghost of Tsushime, no tu priča, nažalost, ne prestaje - Rise of the Ronin nastavio nas je zabijati u zemlju demonstrirajući zastarjele koncepte otkrivanja novih područja, pored zanimljivih mehanika vršenja misija za određenu fakciju, dodirivanjem 'zastava', što je, više-manje, ono što je Far Cry napravio prije preko deset godina.
No, hej, možda je problem u nama. Od igre smo u samom startu očekivali puno, puno više, no kad smo vidjeli koliko je kompleksan njezin sustav borbe, ostali smo zatečeni. Rise of The Ronin je u svojem srcu igra kakvu Team Ninja zna najbolje raditi - borilačka akcija. Sama ideja da možete birati između dvanaestak kineskih, japanskih i europskih oružja prilično nas je zaintrigirala - na koncu, da nam je itko rekao da postoji naslov u kojem s bajonetom možemo jurišati prema naginatom naoružanom samuraju, pridobio bi nas i bez plaćanja večere.
No Team Ninja je išao dalje i u cijelu priču upleo desetak temeljito različitih stilova borbe, od kojih svaki dolazi sa svojim setom poteza te nadogradnjom podiže statistike, asortiman manevara i njihovu snagu, a što ovisi o tome u kakvim ste odnosima s osobom koja vas o njima podučava u igri.
Čarolija countersparka
Najveći užitak, doduše, pružila je ključna borilačka mehanika counterspark, munjevit kontranapad koji, ako udari u pravom trenu, odbija protivničke zamahe te nanosi opasnu štetu njegovom 'kiju'. Promašite li za djelić sekunde, pretrpjet ćete štetu, no sumanute koristi uspješnog kontraudarca samo potiču da počnete čitati protivnikove poteze i reagirati na ispravan način. Štoviše, toliko smo ga zavoljeli da smo blokiranje (koje je također prisutno kao opcija) počeli koristiti tek kasnije u igri kako bismo diversificirali svoj borilački stil.
Naravno, da stvar bude još bolja, countersparkova učinkovitost ovisi o tome s kojim ga borilačkim stilom koristite. Neke škole borbe učinkovitije su od drugih, a na vama je prilagoditi se pojedinom protivniku i iskoristiti onu koja vam daje najveću šansu za pobjedu. Ovo u kombinaciji s tisućama komada opreme, nekoliko dalekometnih oružja te mogućnošću njihova stvaranja i modificiranja kulminira fenomenalnim sustavom koji služi borbenim mehanikama.
Otvoreni svijet u službi izvrsne borbe
Sve ostalo, premda je i dalje zabavno, uglavnom posustaje za briljantnom borbom. Zahvaljujući brojnim sitnicama, poput davanja poklona poznanicima, uređivanja kuće u kojoj prebivate i bizarne sporedne priče koja, ne šalimo se, uključuje sakupljanje mačaka, igra nastoji odvlačiti pažnju onih koji žude za dodatnim sadržajima i otkrivanjem svijeta utemeljenog na jednostavnim i čitkim 'starinskim' mehanikama - malim zadacima sa strane.
Kasnije se sve više počne oslanjati na melodramatičnu priču, rat među fakcijama i utjecaj igrača na kontrolu teritorija, polako podižući težinu svake donesene odluke - na početku je svejedno s kime surađujete, no kasnije ćete morati odlučiti stojite li uz došljake i šogunat ili feudalce i cara.
Sve ovo rezultira pedeset sati dugim iskustvom koje se, ako želite završiti cijelu igru, može rastegnuti i na njih sto. Riječ je o naslovu koji je, unatoč klimavim animacijama i nekolicini upitnih dizajnerskih odluka, i dalje nevjerojatno zabavan - pogotovo ako ste ljubitelj borilačkih akcija. Rise of The Ronin, tim rečeno, možemo preporučiti svima koji vole souls, ali i žude za malo japanskog štiha, perolakih sidequestova te sustava za oružje i vještine koji dozvoljava jako veliku slobodu.
- Ime: Rise of The Ronin
- Žanr: Sandbox RPG
- Platforme: PlayStation 5
- Proizvođač: Team Ninja
- Cijena: 70 eura