Novac koji se zahvaljujući online kampanjama svaki mjesec slijeva na račune američkih predsjedničkih kandidata nezamisliv je za hrvatsku političku scenu
Kada je Barack Obama 2006. godine izabrao Joea Rosparsa za šefa svoje kampanje na internetu, sigurno je dobro znao što radi.
Naime, Obamina predsjednička kampanja za izbore 2008. godine bila je prava revolucija u političkom marketingu. Obama je bio jedini političar u svijetu do tada koji je uspio maksimalno i na pravi način iskoristiti digitalne medije za jednu političku kampanju. Upravo je njegova kampanja i označena kao događaj kojim je stvoren politički marketing na internetu.
Sada, nakon četiri godine Barack Obama, još jednom ubire plodove svoje odluke koju je donio 2006.
Amerika će uskoro birati novog predsjednika, a Barack Obama u velikoj je prednosti pred konkurentom Mittom Romneyjem, barem kada je u pitanju online kampanja. Obamin kanal na YouTubeu do srpnja je zabilježio nevjerojatnih 227 milijuna pogleda, čime je dospio na listu 500 najgledanijih kanala na YouTubeu, a njegov je kanal popularniji čak i od kanala megapopularnog benda One Direction.
Romney se ne može pohvaliti ni s približno tako velikim brojem posjeta, obzirom da je njegov kanal na Youtubeu zabilježio tek 22 milijuna posjeta. Osim toga, velika je razlika i u količini novca koju su obojica uložili u online kampanju. Obama je do sada potrošio 16,5 milijuna dolara, dok je Romney potrošio osam milijuna dolara.
No, ono čega su obojica svjesni jest da im kampanja na internetu, a naročito u ovo vrijeme kada im je do izbora ostalo vrlo malo vremena, znači isto koliko i putovanje po državama Amerike i susreti s ljudima. Broj klikova i pogleda za njih znači i broj glasova.
Naime, njihove kampanje na YouTubeu nisu napravljene samo zato da bi se vrtili video materijali. Budući da je ovo vrijeme kada se njihov javni angažman prilično zahuktao, obojici treba poprilična količina novca da bi mogli putovati i gostovati gdje god ih pozovu. Upravo zato im i služi YouTube, ali i Twitter, te u nešto manjoj mjeri Facebook.
Novac koji se američkim predsjedničkim kandidatima slijeva preko interneta nezamisliv je za hrvatsku političku scenu, iako je recept vrlo jednostavan. Barack Obama je samo u kolovozu preko Twittera skupio 114 milijuna dolara (gotovo 650 milijuna kuna), i to tako da je pozvao simpatizere da mu pomognu uplatama od pet i deset dolara (od oko 29 do 57 kuna).
Odazvalo se milijun građana koji su uplaćivali od pet do 250 dolara (oko 1500 kuna). Zanimljivo je da su gotovo pola onih koji su donirali novac za Obamu nakon poziva na Twitteru to napravili prvi put u životu.
U skupljanju novca Romney ni malo ne zaostaje za svojim konkurentom za kojeg samo na online kampanji radi 55 ljudi, među kojima ima i onih koji su nekada radili za eBay i Google.
Romney pak preferira skupljanje donacija na eventima, iako mu zahvaljujući internetskoj kampanji na račun dnevno sjedne po nekoliko milijuna dolara. Zapravo, voditelji njihovih online kampanja su toliko uspješni da obojica mogu bez ramišljanja svaki mjesec potrošiti 90 milijuna dolara (oko 517 milijuna kuna) na oglase, putovanja, gostovanja i sve ostalo što im treba za utrku za najmoćniju poziciju na svijetu.