TEST

Citroen C4 Cactus - skroz drugačiji

02.01.2015 u 22:04

  • +10

Citroen C4 Cactus PureTech 110 Shine Edition

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Citroen je uvijek radio neobične automobile, no u posljednje vrijeme Francuzi gađaju ukus publike bolje nego ikad prije. Prvo je dvostruki ševron poentirao linijom DS, a onda su oprez bacili u vjetar i odlučili jedan od konceptnih modela serijski proizvesti uz minimalne preinake

Naravno, riječ je o C4 Cactusu koji na prvi, drugi, a bome i treći pogled djeluje kao nešto što biste prije vidjeli u znanstvenofantastičnom filmu nego na cesti. Bez obzira na kut iz kojeg ga promatrate, C4 Cactus izgleda drugačije i prije ostavlja dojam kakvog golemog gadgeta ili umjetničke instalacije nego automobila.

Nesumnjivo je da će se wow-efekt izlizati s vremenom kad ih bude na svakom uglu, no zasad Cactus zaustavlja poglede i plijeni pažnju gdje god se pojavi.

Fascinantno je da dizajn nije robovao praktičnosti. Štoviše, s robusnim plastičnim blatobranima, pragovima i bokobranima s komprimiranim zrakom - Airbump, C4 Cactus djeluje kao da će podnijeti veliku količinu maltretiranja i nemara. Francuze valja pohvaliti i jer su interijer Cactusa učinili podjednako osebujnim kao i eksterijer. Gotovo svaki detalj i površina su originalni, a naglasak je stavljen na jednostavnost. Digitalni brzinomjer bez obrtomjera, stražnji prozori koji nisu električni te se otvaraju bočno i stražnja klupa koja se ne dijeli niti preklapa, sve su to detalji koje ćete voljeti ili mrziti.

C4 Cactus nije samo atraktivan. On je i pametan. Umjesto EMP2, upotrijebljena je produžena i, aluminijem i čelikom učvršćena verzija platforme koju koriste DS3 i Peugeot 208. Rezultat je automobil veličine segmenta C koji je lakši i od mnogih automobila segmenta B. Drugim riječima C4 Cactus se vozi vrlo dobro i troši malo te pritom nudi dovoljno prostora za četvero natprosječno visokih putnika i njihovu prtljagu.

Pod poklopcem testnog modela nalazio se najsnažniji benzinac. Novi trocilindrični motor razvija 110 Ks iz 1.2-litrenog obujma, a karakterizira ga reski zvuk i odlične performanse. Dostupnost okretnog momenta od niskih okretaja kao i solidno podešeni prijenosni omjeri ručnog peterostupanjskog mjenjača, koji bi doduše mogao biti i precizniji te s kraćim hodovima, čine ovaj automobil vrlo dinamičnim iako je šasija podešenija za udobnu, a ne sportsku vožnju. Ovjes odlično upija neravnine, a iako je karoserija sklona naginjanju u zavoju, prijemljivosti ne manjka. Upravljač je lagan, a kočnice za svaku pohvalu.

Lako je zaljubiti se u C4 Cactus, a Citroen se svakako potrudio da ta ljubav i potraje. Troškovi održavanja ovog automobila trebali bi biti i do 20 posto niži od usporedivih modela u klasi, pa ako ste u potrazi za ovim tipom vozila svakako mu dajte šansu.

Proizvođač: Citroen
Model: C4 Cactus PureTech 110 Shine Edition
Vrsta motora: 1,2, tri cilindra, benzin
Obujam: 1.199 cm3
Snaga (kW/KS): 81/110 @ 5.500 o/min
Okretni moment (Nm): 205 @ 1.750-3.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,6/7,8/6,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,3
Maksimalna brzina: 188 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.157/1.729/1.480
Cijena do registracije: 154.024 kuna (osnovni model: 101.900 kn)