Prvi doodle nastao je prije 14 godina. Od tada je napravljeno preko tisuću ovih kreativnih - ponekad i interaktivnih - varijacija Googleovog loga
Google Doodle, umjetničke skice koje s vremena na vrijeme zamjenjuju Googleov logo na njihovoj tražilici već su neko vrijeme hit među korisnicima, a vrhunac popularnosti doživjeli su tijekom Olimpijskih igara u Londonu.
Naime, svaki dan na početnoj se stranici mogla odigrati neka 'doodle igra', odnosno korisnici su se mogli okušati u nekom sportu koji je tog dana bio na rasporedu na Igrama.
Iako se prvi doodle pojavio 1998., koji su gugleri posvetili samima sebi i njime svima poručili da ih nema u uredu, tek posljednjih godina se o ovim kreativnim varijacijama Googleovog loga naveliko govori. Praktički ne prođe nijedan tjedan, a da se u medijima barem jednom ne spomene jedan Googleov doodle.
Otkad je prije 14 godina napravljen prvi doodle, do danas smo imali priliku vidjeti preko tisuću, a svaki od njih opisuje neki poznati ili manje poznat događaj, nečiji rođendan, godišnjice i razne druge događaje koji su obilježili društvo i povijest.
Doodlesi su postali popularni onog trenutka kada su postali interaktivni, kada to više nisu bile samo skice kao u početku, već animacije uz koje se korisnici mogu dobro zabaviti ili igrati, kao što je to bilo na doodlesima posvećenima upravo završenim OI.
Možda će nekome zvučati kao pretjerivanje, ali doodlesi su jako utjecali na to da se neki ljudi i događaji ne zaborave. Naime, tko bi ikada spomenuo rođendan izumitelja Gideona Sundbacka da nije bilo genijalnog posvećenog mu doodlea.
Naravno, većina nas i dalje mora guglati njegovo ime da provjerimo što je točno izumio. Ali nakon što mu je Google posvetio doodle patentni otvarač (nešto bez čega teško možemo zamisliti hlače ili jaknu), mnogi su jako dobro zapamtili o kome se radi.
No tko su ljudi koji stoje iza ovih inovativnih i kreativnih varijacija Googleovog loga, koji sami sebe nazivaju doodlersi? Prvi put su neki od njih bili viđeni u prvom video doodleu, i to onome koji je napravljen za 122. rođendan Charlieja Chaplina.
Počast najvećoj zvijezdi nijemog filma doodlersi su odali ne samo tako što su napravili prvi video doodle, već i tako što su se i sami, doduše u kostimima, našli u videu.
Zanimljivo je da većina doodlera svoje doodlese radi za vrijeme onih slavnih Googleovih 20 posto - kada im kompanija dozvoljava da petinu svog radnog vremena posvete nečem drugom, a ne poslu za koji su plaćeni.
Na stranici gdje se mogu naći svi doodlesi autor svakog doodlea napisao je zašto je netko ili neki događaj zaslužio svoj doodle i kako je napravljen.
Svi oni najčešće sami odabiru kome će posvetiti svoj doodle, ali veliku ulogu igraju i ideje korisnika, kao i njihovih kolega iz zemalja širom svijeta. Zato je nekoliko doodlesa bilo posvećeno i Hrvatskoj, kao primjerice onaj za Dan nezavisnosti.
Doodlesi Googleu ne donose nikakvu zaradu, ali jako utječu na njegov imidž i dozvoljavaju mu da se prikaže na zabavan način. Osim toga, doodlesi su praktički postali zaštitni znak prvog klika na internetu svakog jutra.