Donedavni šef Applea majstor je upravljanja kreativnim procesima. Evo kako bi izgledalo njegovih deset zapovijedi
1) Teži savršenstvu
Jobs pazi i na najmanje pojedinosti. Noć prije no što je predstavljen prvi iPod zaposlenici Applea probdjeli su mijenjajući ulaze za slušalice, zato što je Jobs mislio da ne prave dovoljno dobar 'klik'.
2) Pitaj stručnjake
Jobs je angažirao čuvenog arhitekta I. M. Peia za izradu logotipa tvrtke NeXT, a postavio je i Mickeyja Drexlera iz Gapa u Appleov upravni odbor prije no što je ta tvrtka pokrenula lanac trgovina.
3) Budi nemilosrdan
Jobs je podjednako ponosan zbog proizvoda koje je odbacio kao što je ponosan na one koje je pustio na tržište. Naporno je radio na klonu Palm Pilota, da bi ga bez puno razmišljanja ubio kad je shvatio da će mobiteli zasjeniti PDA uređaje. To je njegovim inženjerima oslobodilo vrijeme za rad na iPodu.
4) Izbjegavaj fokus grupe
Poznata je Jobsova izjava kako ljudi ne znaju što žele dok im to netko ne pokaže. Zato se ponaša kao čovjek-fokus grupa - nosi prototipe proizvoda kući i testira ih mjesecima.
5) Nikad nemoj prestati učiti
Pri dizajniranju ranih brošura za Apple, pomno je proučavao način na koji Sony koristi fontove, prijelom i težinu papira. Radeći na kućištu za prvi Mac, lutao je po Appleovu parkiralištu, proučavajući način na koji su izrađeni njemački i talijanski automobili.
6) Pojednostavi
Jobsova dizajnerska filozofija može se svesti na stalno pojednostavljivanje. Već kod prvih prototipa iPoda naložio je dizajnerima iPoda da ne koriste nikakvu dugmad. Isprva su gunđali, a potom su razvili danas čuveni kotačić.
7) Čuvaj svoje tajne
Iz Applea informacije ne cure. Svi znaju koliko trebaju znati i ništa više. Tajnovitost stvara mahnito zanimanje za nove proizvode, pa su naslovnice za svako lansiranje osigurane.
8) Radi u malim timovima
Izvorni tim koji je napravio Macintosh brojao je stotinu članova, ni manje, ni više. Kad bi 101 osoba bila zaposlena, netko je morao letjeti. Jobs je bio uvjeren kako se može sjetiti imena samo stotinu osoba.
9) Koristi više mrkvu nego batinu
Zna utjerati strah u kosti, ali karizma je Jobsov najjači motivacijski alat. Njegov je entuzijazam glavni razlog zbog kojeg je izvorni Mac tim radio po 90 sati tjedno tijekom tri godine te stvorio 'suludo sjajan' stroj.
10) Radi prototipe do krajnjih granica
Sve što Jobs radi imalo je more prototipa - hardver, softver, čak i trgovine. Arhitekti i dizajneri potrošili su godinu dana na gradnju prototipa trgovine u tajnom skladištu u blizini Appleova sjedišta. Jobs je, naravno, rekao da ne valja i da počnu iznova, piše Newsweek
Poslušajte što je rekao studentima Sveučilišta Stanford na početku akademske godine 2005/2006: