Oko 50 posto ispitanika spremno je koristiti sve prednosti digitalne ekonomije, pokazalo je nedavno provedeno istraživanje
Građani Hrvatske otvoreni za sve prednosti digitalne ekonomije, od online bankinga, preko kupovine putem mobilnih uređaja, ali su i svjesni svih rizika koje ona donosi i spremni su štititi svoje osobne podatke.
Također, građani se internetu i digitalnoj ekonomiji okreću tražeći prednosti u odnosu na klasičnu ekonomiju. Informiraju se o tome što se nudi i u konačnici donose odluke na temelju kriterija dostupnosti, brzine, bolje ponude i sigurnosti usluge.
Zaključak je to istraživanja o povjerenju u digitalnu ekonomiju koje su na gotovo 6.800 ispitanika proveli Perpetuum Mobile, PBZCard, Symantec i časopis Bug.
Prema istraživanju The Digital Economy & Society Index (DESI), u Hrvatskoj 47 posto stanovništva koristi usluge internetskog bankarstva. To se podudara i s podacima koji su prikupljeni u istraživanju o povjerenju u digitalnu ekonomiju gdje je 46,5 posto ispitanika izjavilo kako koristi usluge internetskog bankarstva.
No, u usporedbi s Europskom unijom, u kojoj 57 posto stanovništva koristiti internetsko bankarstvo, još smo uvijek ispod prosjeka.
Više od tri četvrtine ispitanika (78,1 posto) kupuje na internetu i plaća račune putem internetskog bankarstva (76,6 posto). Upravo stalna dostupnost glavni je razlog zašto se većina ispitanika (71,8 posto) odlučilo koristiti internetskim bankarstvom.
Više od polovice ispitanih (54,7 posto) ima na svom pametnom telefonu instaliranu neku aplikaciju za kupovinu na internetu. Ipak, mobilni telefon se najčešće koristi za plaćanje parkirne ili vozne karte (56,8 posto) te proizvoda (31,3 posto) u online trgovini.
Velik broj građana (75,4 posto) kupuje putem interneta i to kod domaćih web trgovaca, a pri tome najčešće odabiru mogućnost kartičnog plaćanja na rate (29 posto). No, upitani bi li se odlučili na plaćanje na rate ako bi za to morali platiti naknadu, gotovo polovica (48,4 posto) odgovorila je niječno.
Domaćim web trgovcima najviše se prigovara što su im cijene proizvoda iste kao u klasičnim trgovinama (44,6 posto), što su im visoki troškovi dostave (42,1 posto) te što ne nude nikakve dodatne pogodnosti za kupovinu putem interneta (29,6 posto).
Čak 89 posto ispitanika ostavlja podatke osobne i podatke o kreditnoj kartici samo kod onih prodavatelja koji imaju sigurnosne certifikate i druge mehanizme zaštite njihovih privatnih podataka.
Više od polovice (52 posto) ispitanika odbilo je ponudu da se prati njihovo kretanje, dok bi gotovo polovica ispitanih (46,9 posto) razmislilo o dijeljenju osobnih podataka s prodavateljem ukoliko bi ponuda bila dovoljno dobra.
Od e-trgovaca očekuju niže cijene (43,1 posto), sigurnost (29,5 posto) i usluge koje nigdje drugdje nisu dostupne (19,6 posto).
'Hrvatsko je društvo podijeljeno. Otprilike 50 posto populacije spremno je koristiti sve prednosti digitalne ekonomije. Od ponuđača digitalnih usluga očekuju da budu povoljniji, brži, dostupniji i inovativniji što nije baš uvijek moguće ostvariti u ovako maloj zemlji i uz zakonodavni okvir kakav imamo', rekao je Aron Paulić iz Buga.
'Rezultati istraživanja pokazuju kako Hrvatska još uvijek kaska za europskim i svjetskim trendovima. No, građani shvaćaju sve prednosti digitalne ekonomije. Želimo li te trendove povećati, nužno je digitalizirati ne samo tvrtke, već i javne institucije i državna tijela', rekao je Blerim Sela, predsjednik uprave Perpetuum Mobilea.
Pogledajte još neke rezultate istraživanja: