Dok se zabrana TikToka u Sjedinjenim Američkim Državama čini neizbježnom, korisnici ove popularne platforme okreću se alternativnim rješenjima, potiskujući dotad slabo poznate aplikacije na vrh ljestvica Appleove i Googleove trgovine. Među njima se najviše istaknula kineska društvena mreža 'RedNote' ili Xiaohongshu, što u prijevodu znači 'mala crvena knjiga'
Aplikacija RedNote, koja podsjeća na TikTok svojom funkcionalnošću, trenutačno zauzima prvo mjesto u Appleovoj trgovini aplikacija, dok je na 34. mjestu u Googleovoj Play trgovini. Popularnost RedNotea raste zahvaljujući sve većem broju TikTok kreatora koji dijele iskustva prelaska na ovu kinesku platformu. Istovremeno, na samoj aplikaciji RedNote, korisnici objavljuju videozapise dobrodošlice tzv. 'TikTok izbjeglicama'.
Sučelje aplikacije dizajnirano je poput TikToka: omogućuje vertikalno listanje kroz personalizirane kratke videozapise. Ipak, velika većina sadržaja i izbornika je na kineskom jeziku, što može biti izazov za međunarodne korisnike. Na TikToku već postoje vodiči koji korisnicima pomažu u promjeni jezika na engleski, što ubrzava prilagodbu.
Iako se RedNote čini novim fenomenom, ova je aplikacija u Kini prisutna već više od deset godina. Prema izvješćima CNBC-a, RedNote se smatra ozbiljnim konkurentom ByteDanceovom Douyinu i e-commerce divu Alibabi, s bazom od oko 300 milijuna korisnika.
Digitalne alternative u uzletu
Osim RedNote-a, još nekoliko aplikacija bilježi nagli porast popularnosti među zabrinutim korisnicima TikToka. ByteDanceova aplikacija Lemon8 također je postala hit, zauzimajući drugo mjesto u Appleovoj trgovini aplikacija i prvo mjesto u Googleovoj Play trgovini. Međutim, sudbina Lemon8-a gotovo je sigurna ako se TikTok suoči s trajnom zabranom, jer je i sama povezana s ByteDanceom.
Zanimljiva alternativa je Flip, aplikacija iz Los Angelesa koja spaja društvene mreže i e-trgovinu. Ova platforma korisnicima omogućuje pregledavanje kratkih videozapisa uz integriranu mogućnost kupnje, a trenutno zauzima 14. mjesto u Googleovoj trgovini aplikacija te četvrto u Appleovoj. Prošle je godine Flipova matična tvrtka, Humans, Inc., procijenjena na više od milijardu dolara.
S druge strane, ReelShort, aplikacija koja djeluje kao kombinacija streaming platforme i kratkih formata, također privlači pažnju. Sadržaj aplikacije uključuje isječke minijaturnih filmova s intrigantnim naslovima poput 'Nasljednica je stavila muža na crnu listu' i 'Zaljubljena u Alfu'. Trenutačno drži sedmo mjesto u Appleovoj trgovini te drugo u Google Play trgovini.
Brz uspon ovih relativno nepoznatih aplikacija svjedoči o utjecaju zajednice korisnika i kreatora na TikToku. No, istovremeno, situacija otvara pitanje može li zabrana TikToka doista ograničiti kineski tehnološki utjecaj u Sjedinjenim Državama. Kineski dužnosnici su navodno u preliminarnim razgovorima o potencijalnoj prodaji TikTok-ovog poslovanja u Sjedinjenim Državama milijarderu Elonu Musku, ako aplikacija za kratke videozapise neće moći izbjeći nadolazeću zabranu.