DEGORDIAN

Domaća IT tvrtka među najboljim poslodavcima: 'Nije u plaći sve...'

18.12.2019 u 09:51

Bionic
Reading

Lijep ured, skupi team buildinzi i povlastice ne vrijede puno ako se ljudi ne osjećaju sretno i ispunjeno na poslu, poručuje šef tvrtke koja se petu godinu našla među najboljim poslodavcima

Prema rezultatima istraživanja zadovoljstva zaposlenika koje je web odredište MojPosao provelo u 52 domaće tvrtke, dm-drogerie markt, Infinum i COBE najbolji su poslodavci u 2019. godini.

Tvrtka dm-drogerie markt nagrađena je u kategoriji velikih tvrtki, Infinum je najbolji poslodavac u kategoriji srednjih, a COBE u kategoriji malih tvrtki.

Pri samom vrhu u ovom izboru petu godinu zaredom našao se domaći studio za internetski marketing Degordian Hrvatska, a odličnu drugu poziciju u kategoriji malih tvrtki zauzeo je Mediatoolkit, ponikao upravo u Degordianu.

Tim smo povodom suosnivača i glavnog izvršnog direktora Degordiana Daniela Ackermanna upitali što su najveći izazovi pri upravljanju ljudskim resursima za tvrtku poput njegove?

'Nije novost to da IT tvrtke već duže vrijeme imaju izazove u pronalasku kvalitetnog kadra. Tako je i nama u Degordianu. Općenito gledano, tvrtke se suočavaju ne samo s velikim nedostatkom kadra na tržištu, već i zadržavanjem talenata unutar same tvrtke. Naše ljude redovito nastoje privući druge tvrtke iz Hrvatske, ali i izvana.

Nažalost, u financijskom pogledu teško možemo konkurirati agencijama iz Londona i New Yorka. No upravo zato je iznimno važan fokus na kulturu i zadovoljstvo ljudi. Mislim da smo u tome uvijek imali mnogo uspjeha i jako sam ponosan na to.

Imamo jedinstvenu kulturu koja je poticajna, omogućava našim zaposlenicima profesionalni razvoj i ostvarenje na željenim poljima, njeguje odlične međuljudske odnose i transparentnost u komunikaciji.

Nije u plaći sve

Kontinuirano provodimo interno ispitivanje zadovoljstva pa mislim kako bez ustručavanja mogu reći da su naši ljudi zadovoljni, što potvrđuje i peta po redu nagrada za najboljeg poslodavca koju smo osvojili i ove godine zahvaljujući njima.

Dobili smo puno nagrada iz industrije, ali i dalje nam je ova nagrada najdraža jer dolazi kao iskrena potvrda naših zaposlenika da su zadovoljni. Dapače, Degordian s našim tvrtkama sestrama, Mediatoolkitom i Bornfightom, ima čak osam nagrada za najboljeg poslodavca, više nego ijedna hrvatska tvrtka u povijesti', istaknuo je Ackermann.

U kojoj mjeri je pri zadržavanju zaposlenika bitna plaća, a koliko drugi elementi? Šef Degordiana smatra kako je plaća svakako bitna - pa i najvažnija - ako zaposlenik nije zadovoljio svoja egzistencijalna pitanja.

'Ako je ta mjera prijeđena, druge stvari dolaze do izražaja: razvoj i ostvarenje, kao i sama sreća na poslu. Mislim da je dobra stvar to da ima sve više ljudi koji ne gledaju na novac kao jedini važan parametar, nego traže cijeli paket', uvjeren je Ackermann.

Daniel Ackermann
  • Daniel Ackermann
  • Daniel Ackermann
  • Daniel Ackermann
  • Daniel Ackermann
  • Daniel Ackermann
    +9
Daniel Ackermann i Degordian Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Zadovoljstvo se ne može kupiti

'Često je kod mnogih tvrtki prisutno, rekao bih, pogrešno uvjerenje da se zadovoljstvo može kupiti lijepim uredom, skupim team buildinzima i određenim beneficijama. Naravno, svi vole takve stvari. No ako je to jedino što tvrtka nudi, to definitivno nije dovoljno da se osoba osjeća sretnom i ispunjenom.

Uz sve navedeno, mislim da je daleko važniji dobar i iskren odnos s timom i nadređenima, podrška pri osobnom razvoju i napretku, kao i rad na projektima koji imaju smisla i kojima se zaposlenici mogu ponositi.

Na kraju, mislim da je najvažnije da je općenito stav tvrtke takav da joj je istinski stalo do toga da su ljudi sretni. Ako je taj dio prisutan, ostalo će se sve dogoditi. Vodstvo će razgovarati s ljudima, slušati i reagirati na povratne informacije, usmjeravati tvrtku u smjeru koji je najbolji, i tako dalje. Upravo zbog toga bih taj dio istaknuo kao važniji od svih ostalih', rekao je Ackermann.

Godina na izmaku bila je, prema njegovim riječima, dobra za Degordian. 'Ostvarili smo željene planove i napravili jako dobar temelj za 2020. Podigli smo kvalitetu na još višu razinu, ostvarili suradnje s novim klijentima, a ušli smo i u segment employer brandinga', pojasnio je.

Na tržištu nedostaje predvodnika

Za tvrtke poput Degordiana glavni generator rasta su ogromna potreba za uslugama IT-a, digitalnih agencija, produkcije, kao i izvoz. 'Na internacionalnom tržištu moguće je doći do još većih i snažnijih projekata', istaknuo je Ackermann.

Glavna ograničenja s kojima se takve tvrtke susreću nedovoljna su količina talenata općenito, ali i nedovoljna količina kadra s liderskim kvalitetama. 'Teško je naći juniora, još teže seniora, a gotovo nemoguće leadera. Ovo je glavni izazov većini firmi. Volio bih kada bi se što više specijalista razvijalo u smjeru menadžmenta, biznisa i leadershipa', rekao nam je Ackermann.

Prije nešto više od godinu dana pokrenuli su novu tvrtku Bornfight, u koju je prešao dio zaposlenika Degordiana. Kako se to odrazilo na poslovanje Degordiana? 'Degordian je bio jako narastao i s rastom postao tromiji. Zbog toga smo reorganizirali tvrtku u fokusirane divizije. Jedna divizija (produkcija) je jako rasla te smo je odlučili izdvojiti u zasebnu firmu - Bornfight.

Bio je to hrabar potez, ali i nužan jer je ta divizija sve više razvijala napredna tehnološka rješenja, a ne toliko marketinšku produkciju. Danas imamo Bornfight, koji radi na kompleksnim tehnološkim problemima, i Degordian, koji pruža pune digitalne usluge. Obje tvrtke surađuju, ali obujam suradnje je manji od 10 posto. Danas je svaka od tih tvrtki samostalna i fokusirana na svoju viziju', ustvrdio je Ackermann.

Što se Mediatoolkita tiče, ta je tvrtka - pokrenuta kao svojevrsni hobi projekt - danas uz bok Degordianu i Bornfightu, a po nekim kriterijima i naprednija, naveo je Ackermann. 'Kontinuirano ulažemo u Mediatoolkit i razvijamo ga. Jako sam ponosan na to što danas u Mediatoolkitu imamo već preko 40 ljudi', dodao je.

Investitori su osjetljiva tema

Mediatoolkit je uspio izbjeći sudbinu drugog projekta iz ranih dana zagrebačke digitalne agencije - SocialPuzzle - u kojem su trebale nastajati aplikacije za Facebook. 'Prije šest, sedam godina bili smo mladi i sve nam je išlo. Mislili smo da možemo izgurati više proizvoda odjednom, ali bili smo naivni i precijenili smo se. Morali smo nešto odrezati i odluka je pala na SocialPuzzle jer je važnost aplikacija za Facebook bila u opadanju', prisjetio se Ackermann.

Otprilike u to vrijeme Degordian (tada još iStudio) bio je privukao milijun eura ulaganja fonda za rizične investicije RSG Capital. Od tada je prošlo više od šest godina, što je blizu gornje granice nakon koje investitori obično izlaze iz investicije.

Ipak, prvi čovjek Degordiana nije odgovorio na naš upit razmišlja li se o izlasku investitora iz vlasničke strukture te tvrtke, kao i o mogućim modelima po kojima bi to moglo biti izvedeno.

Za iduću godinu u Degordianu imaju puno planova i ideja. 'Želimo dodatno osnažiti regionalnu poziciju i razmatramo širenje na Sloveniju. Isto tako, želimo osnažiti i ojačati svaki ured. Želimo povećati agilnost i brzinu jačom fokusiranošću i boljom organizacijom.

Želimo nastaviti uvoditi nove usluge. Nastavit ćemo jačati segment employer brandinga, no i uvoditi neke nove usluge. Godina 2020. bit će važna i mislim da ćemo ostvariti jako lijepe stvari', poručio je Ackermann.