SPAJANJE S KINEZIMA

Domaći Hangar 18 kreće u proizvodnju mobitela

28.10.2015 u 07:08

Bionic
Reading

Koprivnica je dobila prvog domaćeg proizvođača mobitela. Sama proizvodnja i dalje će biti u Kini, no razvoj uređaja za vlastite i potrebe drugih tvrtka Hangar 18 obavljat će u Hrvatskoj

Shenzhen Sumvier Technology je kineska tvrtka iz Shenzhena, grada na jugu Kine koji graniči s Hong Kongom, a koja se (između ostalog) bavi i proizvodnjom smartfona. Udružili su snage s tvrtkom iz Koprivnice radi zajedničkog nastupa na regionalnom, europskom i svjetskom tržištu.

Hangar 18 već ima vlastitu liniju mobitela i pametnih telefona pod brendom Noa, koji su u prodaji u Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Crnoj Gori, Sloveniji i Srbiji.

'Napravili smo tzv. vertikalno spajanje: od pet koraka u procesu proizvodnje Hangar 18 sudjeluje u dva, a Sumvier u tri. Time smo ubrzali sam proces razvoja i prilagodbe i smanjili troškove te postali značajniji igrač kod dobavljača u Kini, rekao je tportalu Mario Kralj, vlasnik i direktor Hangara 18.

'Ujedno smo poboljšali kvalitetu i dizajn proizvoda prilagodbom našem tržištu i utjecajem na svaki korak u prozvodnji', dodao je.


Nije im cilj nadmetati se s najvećim proizvođačima kao što su Apple, Samsung, Sony ili Huawei, već se profilirati kao proizvođač koji može razvijati kompletna rješenja, za sebe i druge.

Hangar 18 i Sumvier već su zajednički nastupili na sajmu 'Asia Expo Electronics'. Kako piše mob.hr, možemo uskoro očekivati prvi top model u seriji Noa, s 5,5-inčnim (13,9 centimetara) zaslonom, jačim osmerojezgrenim procesorom, tri GB RAM-a, čitačem otisaka pristiju... Cijena ne bi trebala biti veća od dvije tisuće kuna.

U sklopu Hangara 18 i tvrtke STS radi deset zaposlenih zaduženih za razvoj i prilagodbu uređaja svakom tržištu i telekomu u regiji. Među njima se mogu naći razni profili stručnjaka, u rasponu od inžinjera mehanotronike do razvojnih programera za Android.

Na spajanje nakon tri godine suradnje navelo ih je stanje na tržištu. Kralj je uvjeren kako ih taj potez stavlja korak ispred konkurencije. Domaćim kupcima trebalo bi donijeti kvalitetniji i konkurentniji proizvod, a Hangaru olakšati proces pozicioniranja u zemljama regije te izlazak na tržišta srednje i zapadne Europe.


Žele doći do deset posto tržišnog udjela u regiji tijekom prvih godinu dana poslovanja. U idućih pet cilj im je izboriti se za mjesto pod suncem u Europi. 'Naši proizvodi su izrazito atraktivni i konkurentni, tako da sve ovisi o našim potencijalnim ulagačima i bankama, koji će nas podržati u proizvodnji', optimističan je Kralj.

Ideja je kupcu dati sve što mu treba, od distribucije preko proizvodnje pod njegovim brendom do razvoja proizvoda od početka do kraja. Koristit će dosad stečena iskustva i znanja za prodaju po načelu 'ključ-u-ruke'.

Kralj nije želio otkriti koliko uređaja (pod vlastitim brendom ili tuđim) Hangar 18 planira prodati tijekom iduće godine. No, iz odgovora kojeg smo dobili može se iščitati kako ambicije nisu male. 'Količini mogu varirati', rekao je, 'Samo jedan telekom u Rusiji uskoro će naručiti 800 tisuća uređaja, što praktički predstavlja cijelo naše tržište.'