FARSEER

Domaći startup u jeku pandemije razvio softver za financijsko planiranje: 'Sve što trebamo ove godine možemo postići iz Zagreba'

06.01.2023 u 16:34

Bionic
Reading

Prije malo više od dvije godine, u jeku pandemije, Matija Nakić, Zrinko Dolić, Luka Mijatović i Matej Trbara pokrenuli su startup Farseer i razvili istoimeno cloud rješenje za financijsko modeliranje, planiranje i analitiku za tvrtke. Ono omogućava jednostavno kreiranje i povezivanje financijskih (npr. konta) i operativnih modela (npr. količina i cijena proizvoda), koji se kroz Farseer sheet dijele pojedincima ili timovima za unos planskih brojeva

Pojašnjava nam to Matija Nakić, suosnivačica i izvršna direktorica startupa Farseer. Kaže da im je vizija bila da Farseer postane prvi softver na koji ljudi pomisle kad žele kreirati financijski model. Podsjeća pritom da danas ljudi uglavnom koriste Microsoft Excel ili Google Sheets, tzv. spreadsheet alate.

'Modeliranje u takvim alatima vuče za sobom gomilu problema. Za početak, ne garantiraju referencijalni integritet podataka. Ne postoje varijable pa se formule svode na koordinate ćelija, što je noćna mora za održavanje. Kad još dodate više korisnika koji moraju unositi brojeve, spreadsheet alati krenu pucati po šavovima', kaže Nakić.

'Korisnici za brže i točnije planiranje mogu koristiti napredne forecast i optimizacijske algoritme. U Farseer se automatski sinkroniziraju podaci iz jednog ili više sustava. Mogu tako samostalno kreirati interaktivne nadzorne ploče na kojima će usporediti više verzija plana s realizacijom, na visokoj razini ili jako detaljno.

Naše nadzorne ploče omogućuju i what-if simulacije. Korisnici mijenjaju jedan ili više drivera (varijabli modela) i prate kako se promjena reflektira na neki KPI (ključni pokazatelj uspješnosti), recimo RDG (račun dobiti i gubitka). Farseer skraćuje vrijeme koje se troši na planiranje i do 90 posto te omogućuje točnije, detaljnije i češće planiranje i izvještavanje', pojašnjava Nakić potanko.

'Pokušavamo rušiti uhodane modele'

Većina njihovih korisnika je iz CEE regije, no prisutni su i u Skandinaviji, Baltiku i DACH (Njemačka, Austrija, Švicarska) regiji. Njihov softver koristi jedan od najvećih svjetskih proizvođača luksuznih igračaka za odrasle, švedska tvrtka Lelo.

Nakić tvrdi da su korisnici oduševljeni brzinom i jednostavnošću Farseera. 'Jako su sretni kad krenu samostalno graditi modele i izvještaje. Bitna nam je autonomija korisnika i pokušavamo rušiti uhodane modele enterprise softvera koji 'oženi' korisnike kompliciranim sučeljem i change requestovima. Naši korisnici su glavni izvor inspiracije za nove funkcionalnosti ili poboljšanje postojećih. Zato ih jako pozorno slušamo i gledamo dok koriste Farseer', ističe naša sugovornica.

Njihovi konkurenti spadaju u kategoriju rješenja za planiranje i analitiku (FP&A) i dijele se na dvije kategorije. Nakić nam pojašnjava da su najraniji FP&A softveri nastali ranih 80-ih i s vremenom su ih kupili veliki softverski vendori poput IBM-a, SAP-a i Oraclea.

'To su moćna enterprise rješenja koja implementiraju veliki softverski integratori jer je potrebno dosta tehničkog znanja. Druga kategorija su novija rješenja koja imaju bolje korisničko iskustvo i puno niži TCO (ukupni trošak vlasništva), ali u pravilu pokrivaju samo dio klase problema financijskog modeliranja i planiranja (npr. cash-flow specific). Farseer spaja te dvije kategorije jer je low barrier, high ceiling rješenje. Low barrier znači da korisnici mogu samostalno kreirati jednostavne modele i izvještaje, a high ceiling znači da se mogu kreirati jako kompleksni financijski modeli s puno specifičnosti i ogromnim količinama podataka', pojašnjava nam Nakić.

Zadovoljna je i rezultatima na hrvatskom tržištu, na kojem su neki od najvećih brendova korisnici Farseera, a kako Nakić tvrdi, posebno ih raduje to što takav softver razvija upravo domaća ekipa. Farseer, naime, koriste i domaći tržišni veterani kao što su Violeta, Hrvatska lutrija, Plinacro, Mazars i InterCapital.

Mjesečni rast prihoda od licenci, koji je glavni KPI Farseera, je dvoznamenkast, tvrdi Nakić, dodajući da su se prihodi od licenci skoro učetverostručili u odnosu na lani, a isto planiraju za ovu godinu.

Primili su ranije i angel investiciju od 100.000 eura, što su iskoristili za to da osnivači startupa krenu raditi na Farseeru puno radno vrijeme te stvore inicijalni tim za razvoj i prodaju. Blizu su zatvaranja nove runde. U timu ih je trenutno 17, od inženjera i ekonomista do pravnika, filozofa i psihologa. Podijelili su ga u tri veće cjeline: Product, Customer Success i SMales (Marketing i Sales), a Nakić pritom ističe da su među profilima ljudi skloniji onima s 'pozitivnim stavom, iznimnim zalaganjem i sposobnošću samostalnog rješavanja problema'.

Imaju ured u Zagrebu te eksperimentalni ured u Londonu. Ove godine Farseer pušta besplatnu verziju kojoj će moći pristupiti globalni korisnici. 'Mislim da sve što trebamo postići ove godine možemo postići iz Zagreba', dodaje Nakić.

Kaže da u ovoj godini žele 'zaposliti briljantne ljude, učiniti postojeće još više briljantnima, pustiti besplatnu verziju koju će poboljšavati prema povratnoj informaciji globalnih korisnika, nastaviti s razvojem partnerske mreže u regiji, učetverostručiti ARR (annual recurring revenue) i dići Series A rundu. 'To je za 2023., a sve drugo je predaleko za detaljne planove', zaključuje Nakić.