Ovo je ujedno i prvi slučaj korištenja umjetne inteligencije za stvaranje promotivnog videa u sklopu političke kampanje u Indiji
Dok društvene mreže na jednom dijelu svijeta nastavljaju lov na deepfakeove i širenje lažnih informacija, indijski političar je upravo tu tehnologiju odlučio iskoristiti kako bi se približio biračima. Prema izvješću Vicea, na internetu postoje dvije verzije videa za njegovu političku kampanju. Manoj Tiwari u jednoj 'govori' na dijalektu Haryanvi, dok u drugom, izvornom, koristi engleski jezik.
Baratiyaina stranka Janata je uposlila stručnjake iz PR kompanije The Ideaz Factory kako bi stvorila niz 'pozitivnih kampanja' koje koriste istu tehnologiju koja služi za stvaranje deepfake videa.
'Koristili smo deepfake algoritam za sinkronizaciju usana i trenitali ga uz govore Manoja Tiwarija kako bismo preveli zvuk u osnovne položaje ustiju' objasnio je Sagar Vishnoi, predstavnik Ideaz Factoryja. Ovom metodom kompanija nastoji ciljati glasače koje političar nije mogao izravno doseći zbog jezičnih barijera. 'Lažni' video je u Indiji, prema Viceu, dosegao čak 15 milijuni ljudi.
Borba protiv lažnih vijesti
Dok na jednoj strani svijeta promatramo bitku medija i društvenih mreža protiv korištenja deepfake tehnologije za širenje lažnih informacija i proizvodnju pornografije, druga istu tehnologiju uči koristiti 'za dobro'. Američke društvene mreže i medijske kompanije uvode zabrenu 'lažnih medija' poput one koja će na Twitter stići tijekom ožujka. Facebook je za to vrijeme zabranio nekoliko deepfakeova, dok je Reddit nadogradio pravila o imitiranju drugih ljudi na platformi, pod čime je ubrojio i deepfakeove.
Glavno pitanje koje preostaje vezano je uz nadolazeće američke predsjedničke izbore, tojest koliko će kandidati i njihovi pomagači biti spremni 'igrati prljavo' i blatiti konkurenciju proizvodnjom vrlo uvjerljivih lažnih videa, zaključuje The Verge.