Kad je Instagram 2016. pokretao priče, vodili su se motom kako korisnicima žele pružiti mjesto na kojem će moći objavljivati sadržaje bez razmišljanja o tome koliko će lajkova skupiti. Istim je putem neko vrijeme išao i Facebok, no njihova verzija nije toliko popularna. Sad su odlučili preokrenuti ploču i pričama dodati dobre stare lajkove i neke nove reakcije
Na Facebooku se sve oduvijek vrtjelo oko lajkova, a onda su i oni uveli priče na koje nije moguće reagirati. Barem to niste mogli činiti do sada.
Facebookove priče češće izgledaju kao grad duhova, za razliku od istih na Instagramu ili Snapchatu, iako imaju 150 milijuna dnevnih korisnika. Sad su se dosjetili kako bi ipak mogli ubaciti svoje reakcije - lice koje se smije te iznenađena, tužna, ljuta i zaljubljena lica – iz novosti u priče. Te će reakcije zamijeniti generičke brze odgovore u obliku emotikona koje je prethodno ponudio, a dodat će i dvije 'interaktivne naljepnice' - plamen i smijeh koje će korisnici moći dodati vlastitim pričama. Kada prijatelji dodirnu naljepnicu, korisnik će biti obaviješten.
Na sličan će način biti moguće pokrenuti i grupni razgovor s ljudima koji su pogledali priču. Primjerice, kada dodirnete da biste vidjeli tko ju je pregledao, na popisu gledatelja istaknut će se oni koji su poslali reakcije ili odgovore na Messenger.
Facebook se nada kako će ovi novi načini za davanje povratnih informacija o pričama korisnike poštedjeti osjećaja kao da se obraćaju velikoj pasivnoj masi. Ideja je nastala nakon uspjeha kojeg su postigli reakcijama za postove koje potiču rast samopouzdanja što korisnike ohrabruje da nastave s dijeljenjem.
Osim toga, Facebook već ispituje i Selfie mod za priče s opcijom Soft Focus koja je slična nedavno predstavljenom Instagram Focusu. Nakon ovoga, postavlja se pitanje hoće li gumb Like doći i na Instagram priče.
Kada je Snapchat izumio format Stories, namjerno je izostavio gumb Like jer bi to dijeljenje sadržaja pretvorilo u natjecanje u kojem korisnici žude za povratnim informacijama i objavljuju samo najpopularnije.
Instagramov direktor Kevinom Systromom rekao je za TechCrunch 2016. kako bi reakcije, odnosno lajkovi na priče, potaknuli 'određena ponašanja, a ponašanje koje smo željeli bilo je da možete dijeliti onoliko koliko hoćete. A nedostatak užitaka u ovom prostoru omogućuje vam da se opustite'.
Izgleda kako je Facebook odlučio ići drugim putem i vratiti se dobrim starim lajkovima, piše TechCrunch.
informacije su zlato