'Uklanjamo sadržaj koji krši naše standarde, članke koji bi mogli dovesti u zabludu i materijal šaljemo na provjeru trećim stranama. Ima još posla i nastavit ćemo pružati informacija o važnim temama poput zdravlja', proručili su iz Facebooka.
Nakon burnih reakcija i brojnih kritika zbog širenja retorike protiv cijepljenja te objave sponzoriranih reklama koje ciljaju na trudnice u državama koje su doživjele porast izbijanja ospica, Facebook je priopćio kako razmišlja o uklanjanju lažnih podataka s platforme.
Najveća društvena mreža na svijetu također je priopćila kako bi iz rezultata pretraživanja na Facebooku mogla ukloniti sav sadržaj u kojem se agitira protiv cijepljenja.
Provjera podataka u 25 zemalja širom svijeta
Korisnici mogu u bilo kojem trenutku prijaviti sadržaj, a informacije vezane uz zdravlje podložne su provjeri partnera u 25 zemalja svijeta, podsjećaju u Facebooku. Tvrtka istražuje načine kako da se obrazovne informacije o cjepivima učine lakše dostupnim i istovremeno minimizira štetu uzrokovanu dezinformacijama.
'Posvećeni smo objavljivanju točnih i korisnih informacija', poručili su iz Facebooka. 'Uklanjamo sadržaj koji krši naše standarde, članke koji bi mogli dovesti u zabludu i sporni materijal šaljemo na provjeru trećim stranama. Ima još posla i nastavit ćemo pružati informacija o važnim temama poput zdravlja.'
Više postova i oglasa, više slučajeva ospica
Jednostavno pretraživanje Facebooka pokazat će da grupe poput 'Rage Against the Vaccine' i 'The Truth About Vaccines', poznate po širenju lažnih informacija o cjepivima, imaju više od 40.000 članova.
Facebook nije odgovorio na zahtjev za komentar o tome kako su platforme koristile protivnici cjepiva. Oni su svojim postovima ciljali žene u fertilnoj dobi u saveznim državama koje u posljednje vrijeme bilježe porast slučajeva ospica.
Hi-TECH i ZDRAvlje
Evo kako Internet stvari pomaže oboljelima od raka, dijabetesa, astme, depresije...
Zamjerili se i političarima
Facebook se posljednjih dana našao na udaru političara. Adam Schiff, demokratski zastupnik iz Kalifornije, pozvao je izvršnog direktora Facebooka Marka Zuckerberga i glavnog izvršnog direktora Googlea Sundara Pichaija da poduzmu korake u vezi s povećanjem broja lažnih informacija o cjepivu koje se pojavljuju na platformama.
'Algoritmi koji pokreću ove usluge nisu dizajnirani kako bi razlikovali kvalitetne informacije od dezinformacija ili pogrešnih informacija, a posljedice su zabrinjavajuće za javno zdravstvo', upozorio je Schiff.
'Uz to, čak i roditelji i skrbnici koji traže točne informacije o cjepivima mogu nesvjesno doći do stranica i videozapisa s dezinformacijama', požalio se Schiff u javnom pismu upoćenom vodećim ljudima najvećih internetskih divova.