Znate li da proizvode kupljene putem interneta možete vratiti u roku od 14 dana, bez navođenja razloga? Ili u kojem roku morate dobiti novac za vraćenu robu? Ne znate? Čitajte dalje
Kupovina putem interneta brz je i lak način za obavljanje, kojim možete uštedjeti vrijeme i izbjeći velike gužve. Međutim, velik dio potrošača je još uvijek nesiguran, pa čak i zabrinut za svoja prava prilikom kupovine putem interneta.
Evo što trebate znati kako bi vaša božićna kupovina putem interneta bila sigurno i ugodno iskustvo.
Posebno obratite pozornost na ime i kontakt podatke te poštansku adresu trgovca od kojeg kupujete. S obzirom na to da su vam dužni pružiti te informacije, nikada se ne oslanjajte isključivo na e-mail adresu ili poštanski broj. Zašto? Pa, ako niste zadovoljni dostavljenim proizvodom, trebat će vam točan kontakt trgovca.
Također, uvijek pročitajte sitna slova kako bi znali na što ste pristali te obratite pozornost i upoznajte se s uvjetima otkazivanja i povratka robe.
Evo što još kažu u Europskom potrošačkom centru. Imate pravo:
predomisliti se - možete otkazati narudžbu u roku od najkasnije 14 dana od zaprimanja narudžbe bez navođenja razloga te vratiti proizvod. Trgovac mora vratiti novac u roku od 30 dana. Moguće je kako ćete morati platiti troškove slanja robe natrag trgovcu.
Imajte na umu kako pravo na povrat nećete imati kada kupujete proizvode kojima ubrzo ističe rok trajanja (poput hrane), za proizvode napravljene po mjeri, avionske i karte za vlak, karte za koncerte, hotelske rezervacije za određene datume, iznajmljivanje automobila ili za zapakirane nosače podataka, poput DVD-a čiji ste omot skinuli nakon primitka.
dobiti robu na vrijeme - kupljena roba treba biti isporučena najkasnije za 30 dana, osim ako ste se drukčije dogovorili s trgovcem
biti u potpunosti informirani o trgovcu - to uključuje ime i adresu, glavna svojstva proizvoda ili usluge, njihovu konačnu cijenu s PDV-om, troškove dostave, način plaćanja te način i rok isporuke
dobiti dvogodišnje jamstvo - kupnja putem interneta u tome je potpuno jednaka kupovini u fizičkoj trgovini.
Kako možete riješiti problem, ukoliko se pojavi?
Prvo trebate kontaktirati trgovca i podnijeti pritužbu na proizvod ili uslugu, pismenim putem ili putem elektroničke pošte.
Svakako provjerite imate li dodatna prava u jamstvu, poput prava na popravak u lokalnom servisu, iako je proizvod kupljen u drugoj zemlji.
Ako ste nezadovoljni s rješavanjem vaše pritužbe i reklamacije, javite se za pomoć Europskom potrošačkom centru