U New York Timesu je nedavno objavljena reportaža kako jedan od internetskih servisa (Unroll.me) prodaje anonimizirane podatke svojih korisnika trećim stranama. Brojni korisnici su se uzrujali oko cijele priče - no činjenica je da u svojim uvjetima korištenja taj i svi slični servisi prilično jasno pišu što čine
Brojne digitalne tvrtke već po defaultu imaju stavku u uvjetima korištenja da mogu iskoristiti anonimizirane podatke svojih korisnika na ovaj ili onaj način - što uključuje i njihovu prodaju. Ni u kom slučaju to ne mora značiti povredu privatnosti, oko čega vrijede brojne regulative - posebno u EU.
Na Business Insideru su odlučili prošvrljati nekim od popularnih servisa i, bez pretjeranog čuđenja, otkrili kako su stavke o prodavanju podataka trećim stranama praktički uobičajena priča. Mnoge tvrtke su ipak izjavile kako nemaju plan to i činiti, tj. ne čine to aktivno, dok su druge odbile komentirati vlastite uvjete korištenja.
Tinder je jedan od servisa koji imaju bogatu kolekciju korisničkih podataka, a što ne čudi posebno - zbog povezanosti s Facebook profilom korisnika. U uvjetima korištenja im jasno stoji kako mogu dijeliti osobne ili neosobne podatke u obliku računalnih podataka (anonimizirano) s trećim stranama poput oglašivača, savjetnika i drugog, u svrhe reklamiranja, poslovnih analiza i sl.
Spotify je također u listi, a navode kako prikupljaju podatke za potrebe usavršavanja vlastitog servisa i oglašavanje. Ovo je zapravo prijeko potrebno za neke od ključnih značajki servisa poput Discover Weekly, koji analizira što korisnici vole slušati i pruža im personalizirane playliste. I Šveđani navode kako su podaci anonimizirani, a za Business Insider su izjavili sljedeće:
Lyft u svojim uvjetima korištenja kratko objašnjava kako mogu dijeliti informacije s trećim stranama, za poslovne potrebe. Te informacije su anonimizirane. Za Business Insider su izjavili tek kako 'trenutno ne prodaju korisničke podatke i nemaju skorih planova za to'.
Pandora također navodi da dijele zaštićene podatke korisnika s trećim stranama, opet - za potrebe poslovnih analiza, oglašavanja i sl.
Bilo kako bilo, svi važeći servisi korisnicima pružaju jasnu sliku o uvjetima korištenja i pravilima vezanim uz privatnost. Mjesta za bijes teško da može biti, no ako se već želi sačuvati apsolutna privatnost...pa, na to treba jednostavno zaboraviti u današnje doba. Posebno ako se želi koristiti praktički ikakav popularniji internetski servis.