Ako nastavi tako, uskoro će preteći Microsoft, a mogao bi i Yahoo. Google je ipak još predaleko
Google je car oglašivačkog prostora online, a njegova tradicionalna konkurencija - Microsoft, Yahoo i AOL - nisu ni blizu u poziciji ozbiljno mu zaprijetiti. To svi znaju.
No ono što ta tri diva nisu bila sposobna, mogao bi - Facebook. Ta je društvena mreža uspjela udvostručiti svoj tržišni udio tijekom zadnjih godinu dana.
Istina, Google se - s udjelom od 44,1 posto - ne mora odmah zabrinuti. Facebook se podigao sa 1,4 na 3,1 posto, prema podacima agencije ZenithOptimedia, koje prenosi ZDNet. Ono što bi trebalo privući pozornost u tvrtci smještenoj u kalifornijskom Mountain Viewu je činjenica da je riječ o trendu.
Facebook je jedini uspio stalno povećavati količinu oglašivačkih dolara, svake godine od 2006. do 2010. godine. Tijekom tog razdoblja podigli su se sa 0,2 na današnjih 3,1 posto. Čak je i Google imao manji prekid tijekom 2009., od kojeg se brzo oporavio.
Ako nastavi ovako, Facebook će do kraja ove godine preteći Microsoft, a možda i Yahoo. Naravno, ako nedavno sklopljen oglašivački pakt Microsofta, Yahooa i AOL-a ne poluči ozbiljniji uspjeh, u što analitičari sumnjaju.
Glavne Facebookove prednosti su jedinstvena ponuda, mogućnost vrlo preciznog ciljanog oglašavanja te ogromna (oko 800 milijuna aktivnih) i još uvijek rastuća korisnička baza. Microsoft, Yahoo i AOL teško će mu parirati, a i u Googleu imaju razloga za razmišljanje o tome što i kako će poduzeti.