Nedostatak nadzora nad načinom na koji se podaci o tijelu koriste i dijele s trećim stranama zabrinjavajući je jer ih je moguće prodati ili ukrasti, pa zatim zlorabiti
Nosiva tehnologija - pametni satovi, prstenovi, uređaji za praćenje vježbanja i tome slično - bilježe podatke o funkcioniranju ljudskog tijela kao što su broj otkucaja srca, koraci i potrošene kalorije, a mogu i bilježiti kamo idete.
Ljudi također dijele osjetljive zdravstvene informacije u aplikacijama za zdravlje, uključujući programe za mentalno zdravlje i savjetovanje. Neke žene koriste aplikacije za praćenje menstruacije kako bi odredile svoj mjesečni ciklus.
Ovi uređaji i usluge praktični su i korisni. Ali, nedostatak nadzora nad načinom na koji se podaci o tijelu koriste i dijele s trećim stranama zabrinjavajući je jer ih je moguće prodati ili ukrasti, pa zatim koristiti za podizanje premija osiguranja, potajnu diskriminaciju podnositelja zahtjeva za posao ili stanovanje, pa i neovlašteni nadzor.
Istraživanje From Skin to Screen: Bodily Integrity in the Digital Age, koje je provela Zaklada Mozilla, pokazuje kako trenutni zakoni nude slabu zaštitu potrošačima, koji često nisu svjesni koliko se podataka o njihovom zdravlju prikuplja i dijeli. Istraživači preporučuju da se postojeće zakone o zaštiti podataka razjasni kako bi obuhvatili sve oblike tjelesnih podataka.
Također se poziva na proširenje nacionalnih zakona o zaštiti privatnosti u zdravstvu kako bi se pokrili podaci povezani sa zdravljem prikupljeni iz zdravstvenih aplikacija i programa za praćenje fitnessa i olakšalo korisnicima da odustanu od prikupljanja podataka usmjerenih na tijelo.
Nema anonimnosti
Podaci koji se odnose na tijelo mogu uključivati informacije kao što su otisci prstiju koji se koriste za otključavanje telefona, skeniranje lica pomoću tehnologije prepoznavanja lica i podatke iz uređaja za praćenje fitnessa i plodnosti, aplikacija za mentalno zdravlje i digitalnih medicinskih kartona.
Jedan od ključnih razloga zašto informacije o zdravlju imaju vrijednost za tvrtke - čak i kada ime osobe nije povezano s njima - jest to što oglašivači mogu koristiti podatke za slanje ciljanih oglasa skupinama ljudi na temelju određenih detalja koje dijele.
Međutim, informacije sadržane u tim profilima potrošača postaju toliko detaljne da, kada se upare s drugim skupovima podataka koji uključuju informacije o lokaciji, moglo bi biti moguće ciljati određene pojedince.
Izvješće Sveučilišta Duke iz 2023. godine otkrilo je kako su posrednici u podacima prodavali osjetljive podatke o stanju mentalnog zdravlja pojedinaca na otvorenom tržištu.
Iako su mnogi brokeri izbrisali osobne identifikatore, neki su dali imena i adrese pojedinaca koji traže pomoć za mentalno zdravlje. Potrošači često sudjeluju u tim tehnologijama bez potpunog razumijevanja implikacija.
Prošlog mjeseca, Elon Musk je na X-u predložio korisnicima slanje rendgenskih PET i snimki magnetne rezonance Groku, robotu za brbljanje temeljenom na umjetnoj inteligenciji, kako bi dobili dijagnoze. Mnogi su se odazvali i poslali svoje osjetljive podatke o zdravlju.
Iako X-ova politika privatnosti kaže kako tvrtka neće prodavati korisničke podatke trećim stranama, ipak dijele neke informacije s određenim poslovnim partnerima.
Zdravstvene informacije postale su glavna meta hakera koji žele iznuditi zdravstvene agencije i pojedince nakon pristupa osjetljivim podacima pacijenata.
Narušavanja kibernetičke sigurnosti povezana sa zdravljem i napadi traženjem otkupnine porasli su za više od 4.000 posto između 2009. i 2023., ciljajući na rastuće tržište podataka usmjerenih na tijelo, za koje se očekuje da će premašiti 500 milijardi američkih dolara do 2030., piše L.A. Times.