Najpopularniji sustav za pretragu gifova, Giphy, još od sredine godine pokušava ugovoriti prodaju Zuckerbergovoj Meti, a za sve krive mlade kojima GIF više nije zanimljiv
Giphy, poznati servis za kratke animacije i videa, više se ne želi baviti GIF-ovima zato što taj medij, njihovim riječima, ne koriste mladi. Štoviše, generacija Z počela ih je nazivati medijem za bumere, s čime se slaže i Giphy. Kompanija tvrdi da njihove usluge koriste uglavnom milenijalci i bumeri, a da ih nove generacije, koje izgleda donose najviše novca, zaobilaze kao kugu.
Populariziran zahvaljujući blogovima na Tumblru poput What Should We Call Me, koji je sakupljao ručno birane kolekcije odgovora za svaku prigodu, gifovi kao reakcije postali su sinonimi za cijeli taj format. Uostalom, zašto odgovoriti na nečiju objavu s 'OMG' kad možete bubnuti ovaj klasik iz serije 'Community'.
Na samom vrhu svojeg kulturalnog utjecaja, stvaranje, biranje i objava gifova mogli su postati posao na puno vrijeme. Najbolji kreatori bili su poznati po velikoj brzini, kao i mogućnosti manipulacije inače dosta nezgodnim formatom kako bi broj sličica u sekundi bio visok, a veličina datoteke malena.
Dok su najposvećeniji objavljivači imali ogromne arhive omiljenih gifova, većini je pretraga bila teška i naporna. Taj je problem pokušao riješiti Giphy te je služio kao sustav za pretraživanje gifova s preko 300.000 njih na izboru, označenih, kategoriziranih i spremnih za bilo koju situaciju.
Giphy je osnovan 2013., tijekom ere u kojoj su bili integralni dio online razgovora. Toliko su bili popularni da su pronašli mjesto u aplikacijama poput Facebooka, Instagrama, pa čak i WhatsAppa. Sad se, doduše, situacija prilično promijenila. Više nisu tako popularni, a tvorci vjeruju da polako gube vrijednost, što je dovelo do sve manjeg broja novih gifova.
Mnogi tvrde da se demokratizacijom gifova utabao put prema njihovom padu. Bilo slučajno, bilo namjerno, Giphyjevi alati za pretragu doveli su do monotonije. Isti se principi primjenjuju i za Google i za Giphy - ako niste među prva tri rezultata, to je kao da ne postojite. Reakcijski su gifovi, zahvaljujući tome, postali predvidljivi i manje zabavni, piše Guardian.
Problem s kojim se kompanija suočava također je došao na nišan organizacije Competition and Market Authority (CMA), nevladinog regulatora konkurencije koji ne želi prodaju kompanije Meti. Giphy je objasnio da ne može stvoriti veliku količinu novca te se mora cjenkati s bilo kime tko ga želi kupiti, a jedini kupac spreman učiniti to je - Meta.
Uz potvrdu dogovora potpisanog u lipnju, CMA je odlučila reagirati i od Mete zatražiti da ne nastavi s kupnjom zato što bi kupovinom Giphyja stvorila disbalans u konkurentnosti. Giphy je uložio žalbu te inzistira na tome da je Meta jedina kompanija koja ih želi kupiti. Kad je Giphy objavio da ide na bubanj, za njega su se zainteresirale kompanije poput Applea, Amazona i čak Shapchata. Na njihovu žalost, pregovori s Metom privedeni su kraju prije početka onih s konkurentima. Meta vjeruje da GIF-ovi igraju veliku ulogu za korisnike koji žele iskusiti više zabave tijekom razgovora s prijateljima putem bilo koje od Metinih društvenih platformi.