Iz Mountain Viewa su objavili kako će uskoro vaša imena, fotografije, komentari i druge pojedinosti moći prikazivati u oglasima za proizvode i usluge diljem weba, nalik onima kakve sad ima Facebook. Tu ćete opciju moći isključiti, kažu
Promjena se odnosi na uvjete korištenja, a Googleu omogućuje uključivanje informacija, preferencija postova i drugog materijala iz profila odraslih korisnika servisa kao što su Google+, YouTube i drugi.
Konkretno, ako pratite neku tvrtku na mreži G+, vaše ime, fotografija i preporuka mogli bi se pojaviti u oglasu za nju.
Stupit će na snagu 11. studenoga i obuhvatiti više od dva milijuna siteova u Googleovoj oglašivačkoj mreži koja pokriva oko milijardu korisnika.
U obje tvrtke smatraju kako je riječ o ne naročito važnoj promjeni, piše New York Times, iako je to korak dalje u stalnim nastojanjima da se osobni podaci koriste za prikupljanje novca od oglašivača. Neće biti čudno ako se i Twitter u pripremama za javnu ponudu dionica (navodno kreće 15. studenoga) odluči na nešto slično.
Koliko god razumljiv, pa i očekivan taj potez bio, i dalje je problematičan zbog toga što se korisnički podaci i informacije upotrebljavaju na način i u svrhe koje korisnici nisu očekivali u trenutku objavljivanja.
Mnogima to smeta pa nije neobično što servisi poput Snapchata, koji omogućuje razmjenu poruka koje nestanu nakon što su otvorene, privlače sve više pozornosti. A nije nemoguće ni da će se Google naći suočen s tužbama zbog neovlaštena korištenja podataka, baš kao i svojedobno Facebook.
To namjeravaju izbjeći tako što će ponuditi mogućnost isključivanja opcije koja bi podatke ubacivala u nove oglase. Mlađi od 18 bit će automatski isključeni. Dijeli li korisnik G+ komentar samo s dijelom svoje mreže, samo će oni vidjeti personalizirane oglase.
Oglašavanje na društvenim mrežama je biznis od 9,5 milijardi dolara (više od 56 milijardi kuna). Čini oko osam posto ukupne potrošnje na digitalno oglašavanje.