PALE AMBICIJE

Google ne može odlučiti: Bi li ili ne bi proizvodio e-automobile?

14.12.2016 u 08:34

Bionic
Reading

Googleova matična kompanija Alphabet odlučila je smanjiti ambicije tvrtke da razvije revolucionarni autonomni električni automobil bez volana i drugih upravljačkih kontrola. Plan je za sada preusmjeren u ostvarivanje partnerstava s proizvođačima automobila kako bi se osigurale tradicionalne značajke uz autonomiju, prenosi The Information

Larry Page navodno planira premjestiti tim zadužen za razvoj autonomnih vozila iz Google X odjela u zasebnu tvrtku pod okriljem Alphabeta. The Information navodi kako bi se službeno priopćenje oko tog poteza trebalo pojaviti svakog trenutka. Google je u popodnevnim satima u utorak i službeno priopćio kako projekt razvoja autonomnog vozila prelazi u novu tvrtku nazvanu Waymo. Ona će imati misiju 'učiniti prijevoz ljudi sigurnim i lakšim', stoji u službenom priopćenju.

U jednu ruku, riječ je o sad već klasičnom potezu Googlea, no u drugu ruku je jasno da se proizvođačem automobila, ma kako revolucionarnog, ne postaje preko noći i bez višegodišnjeg iskustva. Što se softverske strane priče i hardverskih sustava potrebnih za autonomiju, Google je itekako napravio fenomenalan posao. Ljudi su u odnosu na njihove autonomne prototipove, koji su prešli milijune i milijune kilometara, ispali jednostavno lošiji vozači.


No, to nije dovoljno za izlazak na tržište, niti je plan Googlea u tom smislu ikad bio potpuno jasan. To zna i Apple, koji je na vrlo sličan način projekt izrade automobila 'spremio na police'. Bilo kako bilo, sedam godina star projekt sada je napravio sljedeći korak - u sklopu Googleove matične kompanije Alphabet. Tih sedam godina bilo je vrlo burno - projekt je napustio niz vrlo istaknutih figura, što uključuje i dva suosnivača Sebastiana Thruna i Anthonyja Levandowskog. Donedavni CTO projekta, Chris Urmson je također jedan od onih koji su napustili projekt, a zanimljivost je da se većina nastavila baviti razvojem konkurentnih rješenja u svijetu autonomnih vozila

Ne čudi stoga pretjerano da ovo preusmjeravanje razvoja automobila završi samo na softveru ili kompletnim sustavima spremnim za ugradnju u vozila već poznatih proizvođača automobila, koji su i od ranije imali riječi hvale za ono što je Google napravio. Fiat Chrysler razvija novi prototip za Google Waymo kojem će temelj činiti minibus Pacifica. Govori se i o tzv. ride-sharingservisima dogodine, no opet - stvari ni nakon svježe konferencije u utorak nisu potpuno jasne. Ono što jest jasno je da Google automobila neće biti.

'Naš sljedeći korak u sklopu Waymoa je da ljudi koriste naša vozila za svakodnevne stvari poput kupovine namirnica, vožnje na posao i povratak kući nakon izlaska u gradu', rekao je John Krafcik, čelnik projekta. Plan za komercijalizaciju autonomnih vozila 2020. godine sada je zapravo pomaknut na licenciranje autonomnih tehnologija za proizvođače automobila i servise poput Ubera.

Zaniljivosti radi, Krafcik je na otkrivanju tvrtke Waymo utvrdio da ni u jednom trenutku oni nisu planirali izradu automobila.

'Bili smo vrlo jasni oko toga da nismo proizvođač automobila iako postoji zbunjenost oko toga. Nismo u poslu vezanom uz izradu boljih automobila, već boljih vozača', zaključio je.